FF:VIKMB52 Metodik ICT II - Informace o předmětu
VIKMB52 Metodik ICT II
Filozofická fakultajaro 2018
- Rozsah
- 2/0/0. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- RNDr. Michal Černý, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D. (náhr. zkoušející) - Garance
- PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Sabina Kubisová
Dodavatelské pracoviště: Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta - Rozvrh
- každou sudou sobotu 9:10–14:05 212
- Předpoklady
- VIKMB50 Metodik ICT I
Základní počítačová a informační gramotnost - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je připravit studenty na práci ICT metodika či koordinátora ve školách a dalších vzdělávacích institucích. Absolvent předmětu získá široký přehled o technologiích a technických řešeních, které lze v rámci vzdělávacích institucí uplatnit. Bude schopen metodicky vést ostatní a pomáhat jim s hlubší reflexí ICT v kontextu vzdělávání a řízení institucí.
- Osnova
- Role, výhody a meze využití ICT v edukačním procesu, moderní didaktické teorie
- Hygiena, ergonomie, pravidla bezpečnosti práce s ICT
- Informační systémy ve vzdělávání
- Vedení školních žákovských projektů
- Moderní technologie
- Počítač a volný čas
- ICT ve speciální pedagogice
- Principy a možnosti počítačových sítí
- Zdroje informací na webu, repozitáře
- Webináře
- Pedagogický mentoring
- Evropské a další projekty
- Základy pedagogického výzkumu a evaluace
- Literatura
- povinná literatura
- ČERNÝ, Michal. 12 trendů v české softwarové ekonomice: technologické, ekonomické, sociální a etické aspekty ICT. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014. 139 s. neuvedeno. ISBN 978-80-210-6803-2.
- ČERNÝ, Michal. Koordinátor ICT. Brno: Flow, 2015, 87 s. ISBN 978-80-88123-06-4. info
- ČERNÝ, Michal. Metodik ICT. Brno: Flow, 2015, 181 s. ISBN 978-80-88123-05-7. info
- doporučená literatura
- BEELAND JR, William D. Student engagement, visual learning and technology: Can interactive whiteboards help?. 2002.
- WEINSTEIN, Stephen. The Multimedia Internet (Information Technology: Transmission, Processing and Storage). : Springer, 2005. 386 s. ISBN 0387236813. info
- SIEMENS, George. Duplication theory of educational value. 2011. [cit. 2013-08-23]. Dostupný z WWW: http://www.elearnspace.org/blog/2011/09/15/duplication-theory-of-educational-value/.
- ROHLÍKOVÁ, Lucie. Vyučovací metody na vysoké škole. Edited by Jana Vejvodová. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2010. 104 s. ISBN 9788070439678. info
- PETERSON, Larry L. a Bruce S. DAVIE. Computer networks :a systems approach. San Francisco: Morgan Kaufmann Publishers, 1996. xxiii, 552. ISBN 1-55860-368-9. info
- Výukové metody
- e-learning, šest presenčních setkání. Předpokládá se nejméně 50% účast.
- Metody hodnocení
- Zpracování závěrečné práce a její obhajoba.
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2018/VIKMB52