JNM02 Němčina pro matematiky II

Faculty of Science
Spring 2004
Extent and Intensity
0/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
PhDr. Květoslava Štěpánková (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. Hana Ševečková, M.A.
Language Centre, Faculty of Science Division – Language Centre
Contact Person: JUDr. Helena Sýkorová
Timetable of Seminar Groups
JNM02/01: Tue 8:00–9:50 J2, K. Štěpánková
JNM02/02: Thu 16:00–17:50 J3, K. Štěpánková
Prerequisites (in Czech)
Znalost německého jazyka na středoškolské úrovni.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 10 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Cílem výuky je prohloubit a rozvinout základní dovednosti nezbytné ke studiu odborné literatury potřebné k vypracování bakalářské práce.
Syllabus (in Czech)
  • Obecné cíle: 1) rozvinout dovednost mluvení tak, aby studenti byli schopni komunikovat v běžných životních situacích 2) rozvinout dovednost čtení tak, aby se studenti dovedli pracovat s autentickým odborným textem 3) rozvinout poslechové dovednosti, tak, aby studenti rozuměli slyšenému z oblasti každodenního života 4) rozvinout dovednost psaní, aby studenti dokázali sestavit dopis, žádost, životopis 5) prohloubit znalost gramatiky se zaměřením na jevy odborného stylu
Literature
  • Doporučená literatura - viz informace učitele
Assessment methods (in Czech)
Výuka je v každém semestru zakončena zápočtem - podmínkou udělení zápočtu je úspěšné vykonání zápočtového testu a 85% přítomnost ve výuce.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is also listed under the following terms Spring 2003, Spring 2005.
  • Enrolment Statistics (Spring 2004, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/sci/spring2004/JNM02