Kos Mon
14. 1. 2022 20:05nové

Vážená paní doktorko,

ráda bych se zeptala na možnost podání přihlášky na navazující studium Speciální pedagogika pro učitele Letos ukončuji bakalářský program Učitelství praktického vyučování. Jelikož pracuji ve speciální škole, tak bych ráda studovala výše uvedený obor. Na stránkách CŽV - Rozdílový kurz speciální pedagogiky pro absolventy bakalářského studia pedagogického zaměření není uveden obor, který letos dokončuji. Mohu se tedy na tento kurz přihlásit, i když učitelství praktického vyučování není vypsané a nejsem ještě absolventem bakalářského titulu? Mohu na tento kurz i třeba v 1. semestru navazujícího studia?
Děkuji a přeji hezký víkend.
Novotná Monika
16. 1. 2022 19:31nové

Dobrý večer, vážená uchazečko,
zdravím Vás a k Vašemu dotazu sděluji, abyste se obrátila s dotazem na paní doc. PhDr. Dagmar Opatřilovou, Ph.D., která je garantkou celoživotního studia. (opatrilova@ped.muni.cz). Ve výčtu oborů, pro který je kurz určen, tam opravdu není vypsaný Váš obor, ale jedná se o obor pedagogický. Co se týče absolvování kurzu až v 1. semestru nav. mag. studia není možné, měla byste mít kurz absolvovaný dříve. Zasílám Vám také informace k přijímacímu řízení na KSIP: Podmínky přijímacího řízení do studijních programů Katedry speciální a inkluzivní pedagogiky

Bakalářské programy Speciální pedagogika, Logopedie, Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání:
Stávající písemný Test studijních předpokladů;
Konání TSP bude prominuto při splnění následující podmínky:
• Umístění na 1. - 5. místě v krajském kole Studentské odborné činnosti v sekci Pedagogika, psychologie, sociologie a problematika volného času nebo účast v celostátním kole Studentské odborné činnosti v sekci Pedagogika, psychologie, sociologie a problematika volného času.
Navazující magisterské programy Speciální pedagogika pro učitele základních a středních škol; Speciální pedagogika (studijní plány 3 – specializace poruchy chování, 4 – specializace mentální postižení a poruchy autistického spektra, 5 – specializace souběžné postižení víc vadami, 6 - specializace andragogika):
• SZZ na bakalářské úrovni z inkluzivní speciální pedagogiky/speciální pedagogiky;
• přijímací test Inkluzivní speciální pedagogika - 50 otázek s minimální hranici 15 bodů.
Navazující magisterský program Speciální pedagogika studijní plán 2 - specializace oftalmopedie
• SZZ na bakalářské úrovni z Inkluzivní speciální pedagogiky/Speciální pedagogiky/Klinické rehabilitace binokulárního vidění
• přijímací test Inkluzivní speciální pedagogika oftalmopedie - 50 otázek s minimální hranicí 15 bodů.
Navazující magisterský program Speciální pedagogika – studijní plán 1 specializace Logopedie a surdopedie:
• SZZ na bakalářské úrovni z inkluzivní speciální pedagogiky a SZZ na bakalářské úrovni z logopedie a surdopedie;
• přijímací test Inkluzivní speciální pedagogika - 50 otázek s minimální hranicí 15 bodů.
Navazující magisterský program Logopedie:
• SZZ na bakalářské úrovni z inkluzivní speciální pedagogiky a SZZ na bakalářské úrovni z logopedie a surdopedie;
• přijímací test Inkluzivní speciální pedagogika - 50 otázek s minimální hranicí 15 bodů;
• přijímací test Logopedie a surdopedie - 40 otázek a minimální hranice 10 bodů.

Prominutí přijímací zkoušky navazujících magisterských programů:
Přijímací zkouška může být prominuta uchazečům, kteří v aktuálně probíhajícím akademickém roce studují v jarním semestru v bakalářském studijním programu na Pedagogické fakultě MU, hlásí se do navazujícího magisterského programu s přímou návazností na bakalářský studijní program, který aktuálně studují, a jejichž studijní průměr v tomto studiu ke stanovenému datu je nižší nebo roven 1,50 (dle článku 17 odst. 2 Studijního a zkušebního řádu MU – počítá Informační systém MU).
Přeji Vám hezké dny, s pozdravem, Ilona Fialová
Kos Mon
20. 1. 2022 20:37nové
Vážená paní doktorko, 


děkuji za odpověď a přeji hezký večer. 

Monika Novotná