změněno 23. 10. 2009 15:11 nové
Administrativa (doklady, platby atd.)
Terézia Sedláčková
5. 2. 2009 11:35nové
problem s plabou
dobry den.
zalozila som si prihlasku a do kolonky sposob platby som si dala platbu kartou.
nakolko mi to stale nejde zaplatit a moju platbu to stale odmieta chcem to
zrisit a platit postovou poukazkou. objednavku som zrusila ale zmenu sposobu
platby neviem zmenit. mohli by ste mi pomoct? dakujem
Jan Kadlec
změněno 5. 2. 2009 12:21 nové

Ahoj.

Pokud ti e-přihláška u placených oborů neukazuje něco jako „Objednáno v
Obchodním centru“ a vidíš odkaz „Zaplatit přihlášky“, klikni na něj a dále
pokračuj jako minule s tím, že zvolíš platbu bankovním převodem.

Pak ti dojde mail s číslem účtu a variabilním symbolem, který vyplníš do příkazu
k úhradě v bance nebo internet bankingu.

A protože vidím, že jsi z kraje s nádherným slovenským jazykem, doplním pro
úplnost ještě toto: http://is.muni.cz/obchod/platba_ze_zahranici.pl
Jakub Kaňák
5. 2. 2009 19:29nové

Operace nebyla provedena úspěšně.
Declined in AC, Declined

Co se skrývá pod zkratkou AC? Jak je možné, že platba neproběhne úspěšně a mě
není oznámena příčina? Včera jsem poslal dotaz na obchod@muni.cz, na který mi
stále nebylo odpovězeno. Tak to zkouším zde.
Rád bych věděl, zda-li také není důležité uvést správnou adresu, na kterou je
karta registrovaná (v mém případě Velká Británie), případně další údaje
související s kartou jako například číslo vydání (tzv. issue number). Nejde mi
do hlavy, proč platba neproběhne. Peníze na účtu, údaje správně zadané a ono
nic.
Paypal by býval určitě praktičtější pro platby ze zahraničí, i když asi méně
finančně výhodný pro MU.
Jan Kadlec
změněno 6. 2. 2009 10:55 nové

Ahoj.

Kód Declined in AC znamená, že platba nebyla autorizována v autorizačním centru
bez udání důvodu.

Myslím, že proto, že karta nemá aktivované platby na internetu, příp. proto,
že banka nedovoluje poslat peníze do zahraničí. Anebo že ta karta není tvoje :)

Zkusil bych ověřit, že jsi opsal správně číslo karty a trojčíslí na zadní straně
(poblíž podpisového proužku), datum expirace (někdy i vydání) a pokud je to
vyžadováno, i jméno a adresu držitele karty.
Jan Kadlec
6. 2. 2009 10:59nové
Ještě mě napadlo, že by ta karta nemusela být v systému 3D-secure (nebo tak
nějak). Kdo tu kartu vydal? A u jaké banky?
Jakub Kaňák
změněno 7. 2. 2009 15:07 nové

"Myslím, že proto, že karta nemá aktivované platby na internetu, příp. proto,
že banka nedovoluje poslat peníze do zahraničí. Anebo že ta karta není tvoje :)"

Tuto kartu na internetu pouzivam bezne uz vice nez rok a po tu dobu se
nevyskytly zadne problemy. V UK, pokud me pamet neklame, jsou platebni karty pri
vydani automaticky otevrene pro placeni pres internet, zadne virtualni srandy a
la KB jsem nezaznamenal. V soucasnosti pobyvam ve Francii a s anglickou kartou
platim bez problemu vsude, takze 2. eventualita je pase. A karta je moje, je na
ni dokonce i moje jmeno!

Primo na strance pay.muzo.com po me chteji jen cislo karty, datum vyprseni a
bezpecnostni cislo.
Jelikoz platim kartou na internetu uz nekolik let, vim, ze v mem pripade karty
Mastro UK po me vsude chteji i cislo vydani karty, nikdy jsem se nesetkal s
jinym postupem. Je ale take pravda, ze jsem kartou neplatil na zahranicnich
serverech a kdyz, tak jen pres PayPal, takze si nejsem jist kompatibilitou; je
pravda,ze stredoevropske banky byly az donedavna paraniodnejsi nez ty zapadni a
je tudiz mozne, ze.....
(o 20 minut později)
dival jsem se na tebou zminovany standard 3d secure a dospel k mozne pricine
sveho problemu a tim je: kartu dodatecne zaregistrovanou u MasterCard nemam.
Jestli system 3d secure opravdu kontaktuje MasterCard pro zadani "SecureCode",
pak o me a me karte se nic nedozvi a platbu neprovede. Voila.

Je-li tomu tak, proc mi z autorizacniho centra neprijde zprava o teto
skutecnosti? Stejne si myslim, ze v tom ma prsty adresa, protoze se zadava
zvlast na strance obchod.muni.cz a oni tam jednotlive promenne urcite nejak
popletli, poprehazovali...(edit: pracovnik "obchodu" mi v emailu sdelil, ze
adresa pri platbe nehraje roli a ze pry moje karta muze byt pro platby na jejich
brane zablokovana - inu maestro neni visa)
Jan Kadlec
6. 2. 2009 14:26nové
Tím „karta není tvoje“ jsem myslel spíš překlep v zadávání čísla karty nebo něco
podobného, omlouvám se za zmatení.
Terézia Sedláčková
6. 2. 2009 10:30nové
no a este jedna otazka. pri internetbanking chcu odomna platobny titul.pokusala
som sa tam natukat variabilny s. ale ten sa mi tam nezmesti. tak som vybrala
cislo 386 pod ktorym je ucel vzdelavanie. lebo ani koncove cislo var.s. mi
nechce zobrat. moze to tak zostat? alebo ot bude problem?
este raz vdaka
Jan Kadlec
6. 2. 2009 10:42nové

Zahraniční platby sice nejsou můj obor…

Ale jestli se ti do běžných políček nevejde variabilní symbol, zkus ho napsat do
zprávy pro příjemce, poznámky nebo jiného „většího“ políčka spolu se svým
jménem.

Když ani to nepůjde, pošli potvrzení o platbě spolu s údaji, se kterými jsi to
poslala, na prihlaska@muni.cz, oni si s tím poradí (že, Jirko? :))
6. 2. 2009 12:50nové

Při potížích s vyplněním příkazu k úhradě, ať již papírového, nebo přes
internetbanking, se prosím obraťte na Vaši banku.

Seznam na Slovensku používaných platebních titulů naleznete například na
http://www.csob.sk/municipality-platobne-tituly.aspx. Domnívám se, že by mělo
být vše v pořádku právě po uvedení platebního titulu 386. V případě jakýchkoliv
pochybností se však obracejte výhradně na Vaši banku.

Nemáte-li v příkazu přímo kolonku pro zadání variabilního symbolu, zadejte jej
do kolonky "Specifikace platby".