TSP obecně - Diskusní fórum k přijímacímu řízení 2009 - Diskuse
Andrea Ivančinová,
smysl přípravy na tsp
Dobrý den, zajímalo by mě, jaký je smysl toho, že všichni pořád doporučují se natsp připravovat dle starých testů, protože každý rok jsou testy úplně jiné a
když člověk pochopí úlohy v testech z roku 2007, tak v testech 2008 jsou úlohy
úplně jiné, na které nikdo připraven není a v letošních testech budou úlohy zase
jiné, než v minulých, takže k čemu to vlastně vede sedět nad testy a cvičit si
je? Úlohy jsou nesmyslně těžké a složité a pro lidi, kteří se nehlásí z gymnázia
téměř neřešitelné.
Tak ja nevim, jestli sis ty testy spravne prosla. Je to uplne stejny princip
prikladu. Je jasne ze tam nebude uplne stejne zadani, ale podobna
jsou...vyrokova logika, sperkar, nefiralni mruci ci podobne oznaceni, krychlicky
v prostorove predstavivosti, sachovnice, doplnovani ciselnych rad, vyrez z
obrazku...tyto veci se tam pravidelne objevuji. Proto je dobre se na ne podivat,
prinicp reseni je pokazde stejny. Zkus se podivat na percentilove ohodnoceni
jednotliveho poctu bodu, na percentil 90 ti kolikrat staci ani ne pulka testu
spravne, je to "tezke" pro vsechny, ne jen pro nekoho. Test navic testuje
studijni predpoklady, proto to neni napr. jako na 1.LF kde se proste naucis cca
1500 otazek nazpamet, a ono se z toho do testu neco vybere. Kdyby ulohy byly
porad naprosto stejne, test by pak nemel preci zadnou vypovidajici
hodnotu,naucit se nazpamet umi kazdy, porozumet prinicpu reseni a vypestovat si
jakousi logiku, ci studijni predpoklady uz umi malokdo...
prikladu. Je jasne ze tam nebude uplne stejne zadani, ale podobna
jsou...vyrokova logika, sperkar, nefiralni mruci ci podobne oznaceni, krychlicky
v prostorove predstavivosti, sachovnice, doplnovani ciselnych rad, vyrez z
obrazku...tyto veci se tam pravidelne objevuji. Proto je dobre se na ne podivat,
prinicp reseni je pokazde stejny. Zkus se podivat na percentilove ohodnoceni
jednotliveho poctu bodu, na percentil 90 ti kolikrat staci ani ne pulka testu
spravne, je to "tezke" pro vsechny, ne jen pro nekoho. Test navic testuje
studijni predpoklady, proto to neni napr. jako na 1.LF kde se proste naucis cca
1500 otazek nazpamet, a ono se z toho do testu neco vybere. Kdyby ulohy byly
porad naprosto stejne, test by pak nemel preci zadnou vypovidajici
hodnotu,naucit se nazpamet umi kazdy, porozumet prinicpu reseni a vypestovat si
jakousi logiku, ci studijni predpoklady uz umi malokdo...
Jan Kadlec,
Souhlasím. Navíc studenti gymnázií nejsou zvýhodnění. Většina gym. studentů je
odsouzena k memorování se nazpaměť, což má se studijními předpoklady společné
zhruba tolik jako mléko ze supermarketu s mlékem čerstvě nadojeným.
si potřebné informace. Nevím, jak chtějí dostudovat vysokou školu.
Tak nemyslim si, ze takovych studentu by bylo vic na gymnaziu, srotici studenti
jsou vsude, at je to gympl, nebo odborna SS.
Jinak k tomu "spousta lidí je neschopná najít si potřebné informace. Nevím, jak
chtějí dostudovat vysokou školu." Naprosto souhlasim, staci se podivat kolikrat
se tu jednotlive dotazy opakuji, napr. kvuli odpusteni prijimacek, skutecne
kolikrat staci jen cist, ale evidentne to nekterym, dela problemy :-)
jsou vsude, at je to gympl, nebo odborna SS.
Jinak k tomu "spousta lidí je neschopná najít si potřebné informace. Nevím, jak
chtějí dostudovat vysokou školu." Naprosto souhlasim, staci se podivat kolikrat
se tu jednotlive dotazy opakuji, napr. kvuli odpusteni prijimacek, skutecne
kolikrat staci jen cist, ale evidentne to nekterym, dela problemy :-)