TSP obecně - Diskusní fórum k přijímacímu řízení 2009 - Diskuse
smysl přípravy na tsp
Dobrý den, zajímalo by mě, jaký je smysl toho, že všichni pořád doporučují se natsp připravovat dle starých testů, protože každý rok jsou testy úplně jiné a
když člověk pochopí úlohy v testech z roku 2007, tak v testech 2008 jsou úlohy
úplně jiné, na které nikdo připraven není a v letošních testech budou úlohy zase
jiné, než v minulých, takže k čemu to vlastně vede sedět nad testy a cvičit si
je? Úlohy jsou nesmyslně těžké a složité a pro lidi, kteří se nehlásí z gymnázia
téměř neřešitelné.
druhé hodiny, takže na otázku by měly být vyhrazeny průměrně cca 2 minuty. V
testu je ale mnoho úloh, u kterých za tu dobu pomalu ani není možno přečíst
zadání, natož se nad ním zamyslet, vyhodnotit a odpovědět. Otázky z kulturního
přehledu vyžadují hluboké encyklopedické znalosti, analytika zase znalost zebry
a predikátové logiky, která osnovy matematiky na gymnáziích ani neviděla. Vím,
že úlohy jsou nakonec řešitelné a z tohoto důvodu je nutné se s nimi seznámit a
dobře se připravit, ale tady mi právě uniká smysl - studijní předpoklady se
přece nelze naučit. Chtěl bych se tedy zeptat: "Ikdyž se vyhodnocuje percentil,
o čem z pohledu university vypovídají výsledky uchazečů?" A druhá otázka: "Je
vůbec reálné splnit test na plný počet bodů?"
dosáhnout 100% bodů? ;)
To už je jako v té pohádce o diamantových skalách. "Dostaneš princeznu, když
splníš nesplnitelný úkol." :)
vyřešit rébus, nemá předpoklady ke studiu.
Osobne se mi ten test taky zda prilis tezky, ale jde o to, ze pokud by byl
jednoduchy, nebo na takove urovni, aby bylo mozne dosahnout plneho poctu bodu,
opet by nemel tu spravnou vypovidaci hodnotu. Pokud by to 30 % lidi psalo na
65-70 bodu, jak by si z nich pak chtel vybrat ty nejlepsi? V ruznych clancich k
tomuto srovnavacimu testovani se pise, ze prumerny uchazec by mel vyresit neco
malo pod pulku bodu v danem testu........coz TSP rozhodne nesplnuje, protoze i
ti nejlepsi maji stezi pulku.
Jinak zas koncept TSP se mi libi v tom, ze jaksi preje pripravenym...Clovek
ktery nikdy zadny TSP test nevidel, podle me bude mit celkem problem, kdezto
clovek, ktery se nauci vyrokovou logiku, apod. ma hooodne navrch.
predpoklady..
V anotaci se píše, že TSP zkoumá, zda je student schopen úspěšně studovat na
Masarykově universitě. To tedy znamená že uchazeč, pokud má předpoklady ke
studiu, by měl splnit nějakou absolutní bodovou hranici, aby se o něm mohlo říct
ano/ne.
části)", který vybere ty nejpřipravenější a nejšťastnější studenty. V oblasti
25-35 bodů je to výsledky tak nahuštěno, že rozdíl 2 bodů v testu dělá obrovský
rozdíl v percentilu a přitom mezi uchazeči nemusí být rozdíl vůbec žádný, může
to být jen otázka dobrého tipu. Proto by mě zajímalo, o jaké studijní
předpoklady nebo srovnání čeho se zde jedná...
"Jinak zas koncept TSP se mi libi v tom, ze jaksi preje pripravenym...Clovek
ktery nikdy zadny TSP test nevidel, podle me bude mit celkem problem, kdezto
clovek, ktery se nauci vyrokovou logiku, apod. ma hooodne navrch."
test předtím, který se mi zdál primitivní - přišla jsem na zkoušky a percentil
byl cca 96%; podruhé jsem se připravovala, řešila příklady a percentil šel velmi
dolů :D ale tak...to už je asi o náhodě ;) (pardon, nemohla jsem se neozvat =))
Ne v pohode, tak vyjimka potvrzuje pravidlo :-) Ale muj nazor zas tolik, ze
vyrokovou logiku nemuze dat nikdo jen tak z hlavy...nekdo to vubec nebral, a
gymply to berou v prvaku, tak bud ma nekdo sloni pamet nebo nevim. Jinak chapu,
ze i bez vyrokove logiky se da dosahnout vysokeho percentilu, ale 10 bodu z
analytickeho mysleni udela svoje....Takovych stastlivcu, jako ty, co to daj bez
pripravy na 90+ bude jiste min, jak tech, co se na to pripravovali a pak uspeli
:-)
Ono to bylo asi tak, ze kdyz jsem se hlasila na obor, kde byl percentil vcelku
jedno, pac to vyvazoval oborovy test (a posledni prijaty mel, myslim, percentil
kolem 10), tak to slo samo. Pak kdyz uz se bral kazdy percentilovy bodik, tak to
neslo :D vsak to vsichni znaji...zakony schvalnosti ;)
taky pravda, ze existuji stastlivci, kteri jen tak neco zaskrtali a meli velmi
vysoky percentil - a to uz je pote dite stesteny a zadny test s tim nic neudela
=)
> kdezto clovek, ktery se nauci vyrokovou logiku, apod. ma hooodne navrch.
Myslím, že v současném formátu nemá. Předmět zabývající se pouze jí jsem dal,ale na napsání si pravdivostních tabulek a vyvození závěrů není prostě v testu
čas. Co na to, že v přípravě si dokáže vše vyřešit. Na ostro je třeba dělat jen
příklady trvající něco přes minutu. Takže do TSP jsem šel s tím, že svou silnou
stránku prostě neuplatním.
mas napsanou fakt za chvilku, a do dvou minut se s klidem vejdes pro vyreseni
celeho prikladu. Cas na to v testu je, mas 70 otazek na hodinu a pul. Kulturni
prehled resis stopro pod minutu nad otazku, takze ti to pak vyjde ze na jednu
otazku mas v prumeru cca dve minuty. A za ty usudky vyresis, s klidem, nektere i
dvakrat......
Rozumím ti, ale popisuješ ideální stav. Na TSP se dostaví nervozita, ať už
uvědomělá nebo neuvědomělá, člověk se v duchu ujišťuje i u nejzákladnějších
věcí, že jsou pravda. Úsudky nanečisto se třemi proměnnými jsem dělal
přinejlepším za čtyři minuty a tautologie může v nejhorším případě být až u
odpovědi e). Když budu vágní z druhé strany než ty :-) tak řeknu, že na každou
otázku máš stěží minutu (70 otázek / 70 minut, 20 na kontroly, opravy, přepis do
záznamníku odpovědí; to ještě nepočítáme čtení otázek). Masoidní otázky na konci
testů se pomalu ani za tu minutu nedají přečíst, podobně dlouhé jsou i v dalších
částech.
Nepopisuju idealni stav ale stav z TSP ktere jsem dneska psala. Ty usudky jsou
fakt jednoduchy, nahazes to do tabulky a je to hotovy, do minuty, max. do dvou,
prisaham :-)
Jde o to jakou zvolis strategii, ja pisu vsechno hned do zaznamovyho archu,
pokud neco spocitam, nebo proste vim, uz se k tomu nevracim...Nejdriv delam to
co mi jde nejlip, cili ususdky, nejdyl trva symbolika, kriticky, co netusim ani
nectu...
Říkám, jsi hlava, věz, že většině to potrvá dýl. .-) K logice jsem se právě ani
nestihl dostat, přitom ji umím řešit a strategii mám dobrou, dvakrát už vyšla.
Je to fakt o tom, jak se umí člověk zařídit, aby dosáhl potřebného výsledku,
takže souhlasím, strategie je třeba.
konjunkce dvě jistá tvrzení. :-)
Říkám, jsi hlava, věz, že většině to potrvá dýl.
To doufam...a jeste by ta vetsina mohla mit to co stihli povetsinou blbe a mamvyhrano :-D