Analytické myšlení a úsudky - Diskusní fórum k přijímacímu řízení 2009 - Diskuse
Marcela Navrátilová,
úloha 45 s testu 4 v elektronické podobě
ahoj všem,potřebuji poradit
rovnici jsem si sestavila jako:
5+J=2H
J-8=3H
a řešila jako soustavu
Honzík mi pak vyjde 13
ale po dosazení do jedné rovnice mi vyjde správné číslo 47 ale do druhé 21 vždyt
to není možné... kde dělám chybu nebo mám dosazovat jen do jedné rovnice?
Yveta Hovězáková,
Ahoj
nedívala jsem se přesně na ten případ ale můžu ukázat řešení na podobném:Katka a
dědeček mají narozky, děda je 5* starší. Až bude Katka o rok ml. než je teď
ddeček, bude mu 80 (t.j. dědečkovi bude 80 a Katce o rok míň než v prvním
případě). Za kolik let bude Katka dvakrát mladší než dědeček?
Jelikož je D pěkrát starší než K bude jeho věk násobkem pěti. Přijatelným věkem
pro takového dědečka by bylo od 40 výše. Zkoušej jak to bude sedět a dojdeš k
45letům\9let. Tak platí, že K bude 44 a D 80, když vyzkoušíš nabídku řešení
dojdeš za a)27- 9+27=36/45+27=72/72:36=2 sedí to odpověď je správně
je to logicky odvozený, líp to neumím matika mi nikdy moc nešla, snad to bude
stačit
nedívala jsem se přesně na ten případ ale můžu ukázat řešení na podobném:Katka a
dědeček mají narozky, děda je 5* starší. Až bude Katka o rok ml. než je teď
ddeček, bude mu 80 (t.j. dědečkovi bude 80 a Katce o rok míň než v prvním
případě). Za kolik let bude Katka dvakrát mladší než dědeček?
Jelikož je D pěkrát starší než K bude jeho věk násobkem pěti. Přijatelným věkem
pro takového dědečka by bylo od 40 výše. Zkoušej jak to bude sedět a dojdeš k
45letům\9let. Tak platí, že K bude 44 a D 80, když vyzkoušíš nabídku řešení
dojdeš za a)27- 9+27=36/45+27=72/72:36=2 sedí to odpověď je správně
je to logicky odvozený, líp to neumím matika mi nikdy moc nešla, snad to bude
stačit
Yveta Hovězáková,
dobře mám ten vzorec:
správný přepis pro každý příklad je
Y+(βx-x)+α=γ přičemž
Y…věk staršího; x…..věk mladšího; α….přepočtený rok mladšího když dosáhnevěku
staršího účastníka (je to kladné nebo záporné číslo, podle toho jestli byl
mladší nebo starší př. v době kdy byl Y 80 byl x o rok mladší než Y v předchozím
údaji, podle toho je α= -1); β….prvně zadaný násobek věku (y je βkrát starší než
x); γ….nejvyšší udané číslo v úloze (v době kdy byl Y 80 byl x o rok mladší než
Y...80).
správný přepis pro každý příklad je
Y+(βx-x)+α=γ přičemž
Y…věk staršího; x…..věk mladšího; α….přepočtený rok mladšího když dosáhnevěku
staršího účastníka (je to kladné nebo záporné číslo, podle toho jestli byl
mladší nebo starší př. v době kdy byl Y 80 byl x o rok mladší než Y v předchozím
údaji, podle toho je α= -1); β….prvně zadaný násobek věku (y je βkrát starší než
x); γ….nejvyšší udané číslo v úloze (v době kdy byl Y 80 byl x o rok mladší než
Y...80).
Marcela Navrátilová,
zrovna na mém příkladu není žádný největší věk tak mi tam nejdou čísla
dosadit... šlo by to ukázat na tom příkladu na který jsem se ptala?
dosadit... šlo by to ukázat na tom příkladu na který jsem se ptala?
Yveta Hovězáková,
Jo teď se na to dívám. Je to trochu chyták. Přesnou rovnici na něj nevím, ale
myslím že ji ani nebudeš potřebovat. V poslední větě se píše, že před osmi lety
byla Jana třikrát starší než Honza a máš zjistit, kolik jí je let. Z možností:
b) 34-8=26.. není dělitelné třema; c)21-8=13..nelze dělit třema;d)
47-8=39...číslo je dělitelné třema; e) 52-8=44... nejde dělit třema.
Správně je tedy za d)
myslím že ji ani nebudeš potřebovat. V poslední větě se píše, že před osmi lety
byla Jana třikrát starší než Honza a máš zjistit, kolik jí je let. Z možností:
b) 34-8=26.. není dělitelné třema; c)21-8=13..nelze dělit třema;d)
47-8=39...číslo je dělitelné třema; e) 52-8=44... nejde dělit třema.
Správně je tedy za d)