Numerické myšlení - Diskusní fórum k přijímacímu řízení 2009 - Diskuse
Pavlína Srovnalíková,
TSP 2008,Varianta 17,otázky 11,13,14,19,20
Ahojky,prosím kdo může ať mi poradí s těmito příklady.Moc díky,
Pavla
Yveta Hovězáková,
Čauky, tak teda to nejlehčí: číslo 13 (trochu nešťastný, co ale jinak děsně
snadný)
10 je 5% z celku C1 a 8 je 16% z celku C2.
C1: do sta procent chybí- 5% krát 20 je sto procent..... 10*20=200.. celek C1
je 200
C2: je lepší dostat se k číslu %, které můžeš snadno donásobit do sta, abys
nemusela dlouho přemýšlet, jak to nejlíp spočítat: 16%:4=4 4*25=100 a totéž s
číslem 8: 8:4=2 2*25=50........... celek C2 je 50
Pavlína Srovnalíková,
Yveto, díky moc, chápu, je to jasný. A víš i ty další příklady??? Prosím...
díky...Pavla
díky...Pavla
14 - jediná rada - převeď si to =)
1. - vidíš, že 10/12 a 5/6 je lautr to stejný, potom tedy platí, že je ≤ ... co se týče 0,8 - to je např. 4/5 => převedu si na x/30 a dostanu => 25/30 ≤ 25/30 ≤ 24/30 => NEplatí to, protože 25/30 > 24/30 ;)
2. -1,25 = - 5/4, převedeme na x/20 => -16/20 ≤ -25/20 ≤ -25/20 => NEplatí, protože -16/20 > -25/20
3. převedeme na x/12 => 18/12 = 18/12 = 16/12 => NEplatí, protože 18/12 ≠ 16/12
tudíž platí možnost C - ani jedna možnost správná ;) (snad je to srozumitelně a správně =D)
19
Nevím, jestli je metoda dobrá, každopádně mi to vyšlo :D
vysvětlivky: kosočtverec = a, trojúhelník = b
udělám si soustavu dvou rovnic:
(a - 1) * (b + 1) = 1 - b
5 - ab = 8
jenom provádím úpravu rovnic:
ab + a - b - 1 = 1 - b
ab = - 3
dostaneme:
a + ab = 2
ab = - 3
mno a když si ty rovnice porovnáš, tak vidíš, že rozdílem je právě A a 5 =) tudíž a = 5 ;)
"oficiálně" (ne metodou kouknu a vidim) se to, myslím (kdyžtak mě někdo opravte!), dělá tak, že od první rovnice odečteš druhou, tím pádem by to bylo a + ab - ab = 2 - (-3) a z toho vychází to a = 5 a tudíž možnost B =)
1. - vidíš, že 10/12 a 5/6 je lautr to stejný, potom tedy platí, že je ≤ ... co se týče 0,8 - to je např. 4/5 => převedu si na x/30 a dostanu => 25/30 ≤ 25/30 ≤ 24/30 => NEplatí to, protože 25/30 > 24/30 ;)
2. -1,25 = - 5/4, převedeme na x/20 => -16/20 ≤ -25/20 ≤ -25/20 => NEplatí, protože -16/20 > -25/20
3. převedeme na x/12 => 18/12 = 18/12 = 16/12 => NEplatí, protože 18/12 ≠ 16/12
tudíž platí možnost C - ani jedna možnost správná ;) (snad je to srozumitelně a správně =D)
19
Nevím, jestli je metoda dobrá, každopádně mi to vyšlo :D
vysvětlivky: kosočtverec = a, trojúhelník = b
udělám si soustavu dvou rovnic:
(a - 1) * (b + 1) = 1 - b
5 - ab = 8
jenom provádím úpravu rovnic:
ab + a - b - 1 = 1 - b
ab = - 3
dostaneme:
a + ab = 2
ab = - 3
mno a když si ty rovnice porovnáš, tak vidíš, že rozdílem je právě A a 5 =) tudíž a = 5 ;)
"oficiálně" (ne metodou kouknu a vidim) se to, myslím (kdyžtak mě někdo opravte!), dělá tak, že od první rovnice odečteš druhou, tím pádem by to bylo a + ab - ab = 2 - (-3) a z toho vychází to a = 5 a tudíž možnost B =)
A na tu 20 mrkni sem
https://is.muni.cz/prihlaska/diskusni_forum_tsp.pl?guz=7260708;jn=v -
stejný příklad, jiná čísla akorát ;)
https://is.muni.cz/prihlaska/diskusni_forum_tsp.pl?guz=7260708;jn=v -
stejný příklad, jiná čísla akorát ;)
Jan Kadlec,
Z té adresy je potřeba umazat „auth“. Většina maturantů ještě přístup do ISu
nemá.
nemá.
Pavlína Srovnalíková,
Děkuju, už jsem na to mrkla, není to nic složitýho...díky za radu!!!