Numerické myšlení - Diskusní fórum k přijímacímu řízení 2009 - Diskuse
5, takze ostatni cisla kolem maji soucet cifer 5 - 212 - 2+1+2=5 atd.
= 0,3 C2, pak C1 = 42 : 0,2 = 210 a C2 = 18 : 0,3 = 60, odkud správnou odpověď
již snadno určíš.
TSP 2006, varianta12, ot. 49
Prosim nemohol by mi niekto pomoct ako pridem na to ktora rovnica medzi ostatnenepatri? Dakujem velmi pekne :)
-1 na 8 = 1 (nikoli -1)
Ostatní jsou správně (2 na 6 = 64; 3 na 2 = 9 atd. :)
TSP 2008,Varianta 17,otázky 11,13,14,19,20
Ahojky,prosím kdo může ať mi poradí s těmito příklady.Moc díky,
Pavla
Čauky, tak teda to nejlehčí: číslo 13 (trochu nešťastný, co ale jinak děsně
snadný)
10 je 5% z celku C1 a 8 je 16% z celku C2.
C1: do sta procent chybí- 5% krát 20 je sto procent..... 10*20=200.. celek C1
je 200
C2: je lepší dostat se k číslu %, které můžeš snadno donásobit do sta, abys
nemusela dlouho přemýšlet, jak to nejlíp spočítat: 16%:4=4 4*25=100 a totéž s
číslem 8: 8:4=2 2*25=50........... celek C2 je 50
díky...Pavla
1. - vidíš, že 10/12 a 5/6 je lautr to stejný, potom tedy platí, že je ≤ ... co se týče 0,8 - to je např. 4/5 => převedu si na x/30 a dostanu => 25/30 ≤ 25/30 ≤ 24/30 => NEplatí to, protože 25/30 > 24/30 ;)
2. -1,25 = - 5/4, převedeme na x/20 => -16/20 ≤ -25/20 ≤ -25/20 => NEplatí, protože -16/20 > -25/20
3. převedeme na x/12 => 18/12 = 18/12 = 16/12 => NEplatí, protože 18/12 ≠ 16/12
tudíž platí možnost C - ani jedna možnost správná ;) (snad je to srozumitelně a správně =D)
19
Nevím, jestli je metoda dobrá, každopádně mi to vyšlo :D
vysvětlivky: kosočtverec = a, trojúhelník = b
udělám si soustavu dvou rovnic:
(a - 1) * (b + 1) = 1 - b
5 - ab = 8
jenom provádím úpravu rovnic:
ab + a - b - 1 = 1 - b
ab = - 3
dostaneme:
a + ab = 2
ab = - 3
mno a když si ty rovnice porovnáš, tak vidíš, že rozdílem je právě A a 5 =) tudíž a = 5 ;)
"oficiálně" (ne metodou kouknu a vidim) se to, myslím (kdyžtak mě někdo opravte!), dělá tak, že od první rovnice odečteš druhou, tím pádem by to bylo a + ab - ab = 2 - (-3) a z toho vychází to a = 5 a tudíž možnost B =)
https://is.muni.cz/prihlaska/diskusni_forum_tsp.pl?guz=7260708;jn=v -
stejný příklad, jiná čísla akorát ;)
nemá.
TSP 2007, varianta 01, ot. 32
Neví prosím někdo jak se příjde na tento příklad, jaké jsou vztahy mezijednotlivými boxy? Už jsem nad tím strávila hodně času, ptala jsem se spousta
lidí a nikoho nic nenapadalo. Děkuji moc za radu
příklad na prostorovou představivost na skleněnou sedačku a tam je to jasné
64.Jedná se o číslo 4 a tu už použiješ do všech vedlejších sloupečků.V horní
řadě je na kolikátou 4 násobíš a dolní řada jsou výsledky,tak jsem to dělala
já,snad je to správně.
TSP 2008, Varianta 14, otázky 11,12,16,20,29
Prosím prosím může mi s tím někdo pomoct? Nějak tyhle otázky nechápu ... hlavněpříklad 16 jsem si myslela, že mám určitě dobře, ale nee. Asi v tom bude nějaký
zádrhel. Můžete mi poradit? Předem moc děkuji za správná řešení :o)
Varianta 14, otázky 11,12,16,20,29
16Vcelku jednoduché, chce si to hlavně správně přečíst zadání a hledat co tam NEpatří ;)
princip je ten, že se vezme 2. a 3. číslo a ty se vynásobí a přičte se 4. číslo, čímž dostaneme první ;)
a) 33 = 8 * 4 + 1 => ano
b) 16 = 8 * 2 + 1 => ne
c) 41 = 8 * 5 + 1 => ano
d) 25 = 8 * 3 + 1 => ano
e) 65 = 8 * 8 + 1 => ano
tudíž, B je správně, protože tam NEpatří =)
BTW ad 20 - mrkni sem stejný příklad, jiná čísla ;)
otazníků. Stydím se :-) děkuju moc. A nevíš i ty ostatní příklady? Třeba 11 a
12?
Varianta 01 TSP 2008 ot. č. 20
Ahoj chtěla bych poprosit o pomoc s příkladem č.20, zkoušela jsem to už všelijak
vypočítat, ale pořád to v tom nějak nevidim. Správná odpověď je d), ale netuším
proč, pořád mě vychází c). Díky za pomoc.=)
⊕a = 2(4 − a) + 8.
Urˇcete a, jestliže ⊕⊕⊕a = 0.
a) 0 b) 10 c) 8 d) 6 e) 4
Někde jsem viděl velmi elegantní a rychlé řešení substitucí.
o = to mřížkované kolečko
1. oa = 2(4 - a) + 8
2. oa = 8 - 2a + 8 = 16 - 2a // upravím si to do příjemnější podoby
3. oooa = xa // tři kolečka (operace) nahradím za jedno, aby to nevypadalo
strašlivě; operace zůstává zachována podle řádku 2
4. xa = 16 - 2a = 0 // spočítám rovnici
5. a = 8 // mám první mezivýsledek
6. ooa = xa // stejně to dosadím se dvěma kolečky
7. xa = 16 - 2a = 8 // místo nuly použiji mezivýsledek z řádku 5
8. a = 4
9. oa = xa
10. xa = 16 - 2a = 4
11. a = 6 // tradadá!
jsem je jen kvůli komentáři. Ve skutečnosti to zabere tak necelou minutku,
minutku a čtvrt nejvíce.
TSP 2008 Varianta 3 otázky 11,12,13
Ahojte, vedel by mi niekto poradiť s týmito otázkami? ;)čísiel, ktoré sú okolo neho. takže napr. 8 je súčet číslic čísla 404 = 4+4+0=8
no a jedno z čísiel v možnostiach nemá súčet číslic 8
otázka 13 je tiež jednoduchá takže ked 15= 25/6 to znamená, že 0,6 je 1/6
(15:25=0,6) a 6/6 teda celok potom bude 3,6 (0,6*6=3,6) = C1
C2: ked 2%je 5 to znamená, že 1% je 2,5 tak 2,5*100=250 C2=250 dufam, že som ti
aspoň trošku pomohla Veľa šťastia.
moc neosvítilo..je to jasný jak facka...díky Simono!
2006, Varianta 62, ot. 43-pod dvoma cislami visia nejake gulicky
Prosim vie mi niekto poradit, akym sposobom treba pocitat tento typ uloh? Akyzmysel tam maju tie gulicky a ako suvisia s cislom, ktore je v strede? Dakujem
velmi pekne
2006, Varianta 62, ot. 43-pod dvoma cislami visia nejake ...
(Levé číslo * počet kuliček + pravé číslo * počet kuliček) / celkový početkuliček = číslo veprostřed dole ;-)
veci v tsp byva zalozena na jednoduchsich principoch :-)
2006, Varianta 62, otazka 46
Nevidim v tom ziadnu suvislost, skusala som hladat mocniny sucty delenie ale nicz toho, neviete co by mal byt spravny postup? Dakujem
rovnice, aby výsledkem bylo celé číslo ;-) A to nevychází pouze v případě
možnosti d).
fakt mohlo dojst na rozum :-) A dakujem este raz :-)
2006, Varianta 77, otazka 44
Dalsi priklad, s ktorym si neviem rady-rovnake typy len s inymi cislami som vzdyvedela, ale v interaktivnom teste bola za spravnu odpoved oznacena a) 2, 3. No
podla mna nie je spravna ani jedna odpoved, ak ratame systemom 2 a 3 je 5, 5 a
-6 je -1...atd. Takze to asi nebude spravny postup... ale aky postup potom je
spravny?
celé zadání a věnujte pozornost zejména té jeho části uvedené v závorce ;-)
prijimackach sa budem plne sustredit, aby sa mi to nestalo :-)