Symbolické myšlení - Diskusní fórum k přijímacímu řízení 2009 - Diskuse
TSP 2008 varianta 1. otazka č.27
už mně tam 2 kluci vysvětlili tu 20,tak se na to mrkniTSP2008 ot.23
stále mi to nejdeoprava,už to mám,konečně a přitom je to tak lehké,stačí pochopit jak je to
myšleno,přesně podle popisu jak je to tu již několikrát uvedeno,nechápu,že jsem
na to hned nepřišla.Asi už z toho blbnem.
prosím napiš..děkujiii
varianta 17/2008, otazka c. 21
Ahoj,
mam problem s otazkou c. 21 vo variante 17/2008. Neviem najst rychly sposob ako
spravne urcit, ktora dominova kocka tam nepatri.
Pomozete?
Za odpoved vopred srdecne dakujem :)po dvojicích (např. dvě 5 atd.)vyškrtám,zbudou mně 4 čísla a ta porovnám s
nabídkou ve výsledcích a je to hotové,rychlé snadné a bez přemýšlení.V testě by
si to nemusela vypisovat,ale škrtat rovnou do toho.
nebylo v nabídce, jak poznáš kterým číslem začít, nebo je to jedno kterým číslem
začnu?
Je skutečně třeba vyřadit kostku 59. Ze zbývajících kostek lze pak sestavit
právě 14 dominových řad, které vypadají takto:
01 14 43 36 62 20 09 98 83 37 72
01 14 43 36 62 27 73 38 89 90 02
01 14 43 37 72 20 09 98 83 36 62
01 14 43 37 72 26 63 38 89 90 02
01 14 43 38 89 90 02 26 63 37 72
01 14 43 38 89 90 02 27 73 36 62
02 26 63 34 41 10 09 98 83 37 72
02 26 63 38 89 90 01 14 43 37 72
02 27 73 34 41 10 09 98 83 36 62
02 27 73 38 89 90 01 14 43 36 62
09 98 83 34 41 10 02 26 63 37 72
09 98 83 36 62 20 01 14 43 37 72
09 98 83 37 72 20 01 14 43 36 62
09 98 83 37 72 26 63 34 41 10 02
vyřazení kostky 02 lze ze zbývajících kostek sestavit právě 4 dominové řady, po
vyřazení kostky 09 právě 6 dominových řad.
si ale k těm dvojicím, které jsou ve výsledcích udělám křížek, potom škrtám
čísla po dvojicích, ale začínám těmi u kterých křížek nemám...nejlepší je
začínat škrtat od nuly po devítku nebo naopak, aspoň nemusíte přemýšlet, co jste
ještě neškrtli a jde to rychlej...jak víme, každá vteřinka se hodí:-)
Napises si ku kazdej hodnote na kocke (0-9), kolko krat sa nachadza medzi
kockami v zadani.
Pri niektorych hodnotach ti vyjde neparny pocet vyskytu (tie cisla budu dve
alebo styri) a v moznostiach najdes kocku ktora 2 z tychto 4roch cisel obsahuje.
Kazde cislo potrebuje svoj par, aby sme k nemu dalsie mohli pridat. Na zaciatku
a na konci dominovej rady ale nemozno k cislu uz najst par. Take cisla su teda
2. Je ale moznost ze budu aj tie rovnake. Teda dominova rada ktora sa da
postavit musi mat bud vsetky hodnoty v parnom pocte alebo tam budu prave 2 s
neparnym poctom vyskytu. Ty ale najdes 4 hodnoty s neparnym poctom. A 2 z nich,
ktore ti dole pasuju vylucis (bude to spravna moznost).
TSP 2007, varianta 18, ot. 8
Prosim Vas, nemohol by mi niekto pomoct s tymto prikladom? Podla coho by som tomala poznat? Dakujem.
vyskrtas zhodne znaky u vsetkych troch.
Zo zvysnych sa uz pomerne lahko da urcit, ktory znak oznacuje co (pohlavie, vek,
farbu vlasov, oci..)
A potom len zvolis kod, ktory tieto znaky obsahuje.
Moze byt? :)
kujeeeem ;))
TSP 2006, varianta12,ot. 17,18
Prosim, nevysvetlil by mi niekto princip tychto prikladov aby som dospela kspravnym vysledkom?...Dakujem:))
17.
"a_bc" je obrazec, ktory posuvas vo stvorcekovej sieti smerom vpravo (vsimni si,
ako sa to posuva v "ukazke")
Urcenie nasledujuceho je celkom jednoduche...
"Balonik" so snurkou hore je kladne cislo, "balonik" so snurkou dole je zaporne.
A ty to len spocitas.
Sou priklad: 4-2+1-8 = -5
TSP 2008 - varianta 01, otázka č. 29 / 70.
Prosim o vyreseni tohoto prikladu diky za kazdou informaci..liší od domku č. 1.
např. domek 2: barva střechy, nemá okno, jiný tvar dveří (3 změny)
Tak postupuješ u všech. Ty domečky(příp. ten domeček), které mají nejvyšší počet
změn jsou správným řešením.
d) č. 3 a č. 4 (jsou provedeny 4 změny)
TSP2008 varianta1/př 28
AHOJ, mohli byste mi prosím někdo ještě jenou vysvětlit ten příklad28/testč.1/2008 s kolečky(psychologický výzkum).
Děkuji!!
Ahoj, stáčí když si napíšeš takovouto tabulku:
12 23 34 45 56 67 78 89
13 24 35 46 57 68 79
14 25 36 47 58 69
15 26 37 48 59
16 27 38 49
17 28 39
18 29
19
a vyškrtáš si je v té tabulce:-)např.1,3,5,9- vyškrtáš 13 15 19 35 39 59 atd.
Snad sem to aspoň trochu vysvětlila:-)
1 s 2, 1 s 3 atd,atd, ale neumím si pak z té tabulky vyškrtat správná čísla -
např. pokud je kolečko v prvním řádku, prvním sloupečku - nevím co mám
vyškrtnout. Asi v tom mám úplný hokej. Moc děkuji za odpověď.
symbolizují dvojku atd.Tabulka(s kolečky) se skládá z devíti řádků(devátý je
prázdný-ten máš doplnit).
Ukážu ti to přímo na tomto př.28, varianta 1.
Vypíšeš si z tabulky(s kolečky) čtveřice čísel, jak jdou po řádu:
1.řádek:1,3,4,5- vyškrtneš čísla 13 14 15 34 35 45(z tabulky viz výše)
2.řádek:2,5,7,9- 25 27 29 57 59 79
A tak pokračuješ pořád dál až k osmému řádku...V tabulce ti zbyde trojice čísel:
18, 37, 78- z toho vyjde čtyřčíslí 1,3,7,8 a správná odpověď je tedy b)
Snad už je to srozumitelnější...kdyby ti to ještě nevycházelo nebo to dělalo
nějakou neplechu:-)klidně se ptej...:-)
mohla by som s ata opytat aj na tie koláčiky ? v kazdej variante je to otazka č.
22... uz to tady na fore nieko spominal , ale nepochopila som to ... tak ak sa
ti bude chtit napis prosiiim :)
2 acka(u zadne sipky s akem nema, ze se muzes po ni vracet)a pak ti zbyde pouze
c,d a po vyzkouseni ti zbyde pouze c
Nenechaj sa zmylit tym, co pisal kolega Krajíček.
Spravny postup:Ak nechas kazde z ponukanych moznosti-kombinacii (slova a-e) prejst bludiskom
(automatom), tak zisis ze 4 z nich skoncia v rovnakom kolecku (stave) a dalsie
jedno skonci v inom kolecku (stave).
To, ktore skoncilo na inom mieste (vpravo dole) ako ostatne (vlavo dole) je to
spravne. Teda moznost d.
Varianta 2008,číslo otázky 19.,20.
Potreboval bych moc poradit jak na to,jelikoz me to vubec nenapada..:(které varianty? ;)
radu.. děkuji
To je ale potom oddíl numerické myšlení ;) a to už jsem tu jinde jednou počítala
(obávám se, že tohle nechtěl, ale tak...):
x = ♥, y = ♦, po "//" následuje komentář
(x - 2y) · 3 = x · (3 + 2y) //vynásobíš
3x - 6y = 3x + 2xy //na obou stranách je 3x => odečte se
-6y = 2xy //na obou stranách Y => vyruší se
-6 = 2x
-3 = x
// dosadíš do druhé rovnice
8 + (-3)y = 20 //odstraníš závorku8 - 3y = 20 //odečte se 8 ;)
-3y = 12 //vydělí se 3
-y = 4 //a převedeme mínus
y = -4
Varianta 2008/ číslo otázky 22
Ahoj, potřebovala bych poradit, jak se tato úloha řeší, jedná se o koláče. Vůbecnevím jak na to, děkuju za odpověď.Tereza
0,5 atd.
TSP 2006, varianta 31, otázka 19
Nevíte prosím někdo jak se to řeší?Jsou to ty pyramidky nad sebou.Děkuji:-))