Symbolické myšlení - Diskusní fórum k přijímacímu řízení 2009 - Diskuse
Varianta 2008, číslo 1, otázky: 23, 24, 25, 27, 28, 30
Ahojky, nevíte někdo prosím prosím řešení k těmto otázkám? Díky moc :-)Ot. 23 bohužel nevím.
Ot. 24. Není to složité. Vezmi si první pravidlo v zadání – čtverec může být
obklopen... a pak to pravidlo hledej v těch možnostech a vyškrtávej. Vezmi
druhé
pravidlo – trojúhelník nesmí….. a opět hledej a vyškrtávej.. až dojdeš do konce
a pak si přečti hlavně co po Tobě chtějí.
ot. 25. Vypočítej si rozdíly mezi velkými korálky černými a bílými a pak rozdíl
mezi malými černými a bílými a ten rozdíl pak hledej mezi odpověďmi. Tj. u
prvního segmentu - bílých velkých je 6, černých velkých jsou 3 – rozdíl 3, totéž
vyjde i u druhého segmentu. Taktéž spočítej rozdíl malých a pak hledej mezi
nabídkou.
ot. 27. Nejjednodušší je si udělat tabulku, kde si napíšeš, kolik co stojí,
např. rohlík je nejlevnější položka, tedy třeba 1, koláč lze koupit za cenu dvou
rohlíků – tj. 2, a tak dále a pak už jen posčítáš cenu podle nákupu.
ot. 28. Tam procházíš kolečka tak, aby každé kolečko bylo ve sloupci s dalším
číslem, tedy kolečko v sloupci 1 s kolečkem ve sloupci 2, ve sloupci 3 atd.
ot 29. je velice jednoduchá, je to otázka času. První obrázek je základ, další
jsou změněny. Pro mne nejvýhodnější bylo, napsat si nad každý domek počet změn
proti původnímu. Pak už jen stačí přečíst pořádně zadání.
textu nad každé písmenko danou hodnotu písmen a pak vše jednoduše sečíst,
případně odečíst.
Spočítáme hodnty broží: A=40, B=56
Rozdíl mezi nimi je 16, musím tedy změnit obě hodnoty o 8. (A zvýšit, a tak B
snížit) - Zadání totiž říká, že můžu jen kameny mezi sebou měnit, jinak nelze.
1. Změna: Z B tedy vezmu kámen v hodnotě 4 a nahradím je za kámen v hodnotě 1 z
A.
celkem hodnota změny = 3
2. Poté vezmu z B kámen v hodnotě 3 (větší již není!) a nahradím je za kámen v
hodnotě 1 z A. hodnota změny = 2
3. Dále kámen v hodnotě 3 z B nahradím je za kámen v hodnotě 2 z A. (menší a A
již není) hodnota změny = 1
To opakuji ještě dvakrát. A celková změna hodnot je 8. Nyní je hodnota A 48 a
hodnota B též 48. Provedla jsem 5 změn. Čili varianta B.
Pochopitelné?
aha tak to je úplně jednoduché... také moc děkuji
jen nechápu to s těmi kolečky jak se doplňují do těch sloupců... nejde to ještětrochu přiblížit? děkuji
Děkuju :)
nakup porad jako ze je a) je spravna odpoved a pritom to ma byt c) tak newim sem
z toho jelen muze te to nekdo spocitat a hodit sem postup jestli to mam serezene
tak jak to ma byt dik. george
tak, dávám sem svoje vysvětlení, snad to bude více pochopitelné ;)
25:
obávám se, že neporadím lepší variantu, než ža začneš kontrolovat obrázky od první podmínky... "čtverec může být obklopen nejvýše 2 různými obrazci různými od čtverce" - podíváš se na obsah čtverců a hned vidíš, že to porušuje čtverec B ;) (viz čtverec vpravo nahoře - druhý zprava, obklopen čtvercem, hvězdou, kruhem a trojúhelníkem) =)
28:
chce si to všechno přepočítat na rohlíky =)
pokud vím, že...:
mléko je dvojnásobek ceny sýra // M = 2S
za dva rohlíky si koupím koláč // 2R = K
sečteme-li rohlík a koláč, máme cenu sýru // K + R = S
sečteme-li cenu koláče a mléka, máme cenu chleba // M + K = CH
tudíž
cena rohlíku = R
koláč: K = 2R
sýr: S= 2R + R, S = 3R // víme, že K = 2R, tak jen dosadíme
mléko: M = 2S, M = 2(3R), M=6R // zase jen dosazujeme ze sýra
chleba: CH = M + K, CH = 6R + 2R, CH = 8R // Stejné dosazení
a teď už to všechno jenom dosadíme ;)
a) 2S + 3CH + 2M + 8R + 3K // tady to chce odhadnout která z rovnic by mohla mít nejmíň (nejvíc) a podle toho počítat rovnice, je to kapku náročnější na čas =)
b) 4R + 4M + 3K + 3S
c) 3M + 2K + 4S + 3R + 1CH
d) 3K + 2M + 2S + 2CH + 4R
e) 6R + 4K + 2S + 1M + 1CH
=> převedeno:
a) 6R + 24R + 12R + 8R + 6R = 56R // nejdražší
b) 4R + 24R + 6R + 9R = 43R // 3. nejdražší
c) 18R + 4R + 12R + 3R + 8R = 45R // 2. nejdražší
d) 6R + 12R + 6R + 12R + 4R = 40R // 4. nejdražší
e) 6R + 8R + 6R + 6R + 8R = 34R // nejlevnější
No a vzhledem k tomu, že se hledá 2. nejdražší nákup, tak tomu vyhovuje možnost C ;)
TSP 2008,varianta17,otázky23 a 29
prosím nemohu přijít na to jak se dělá TSP 2008 varianta 17,otázka č.29 je totady už vysvětleno,ale stále mi to není jasné.Dále si nevím rady s
ot.č.23 prosím o radu dík Sabina PS.ale s těch TSP co mají i vyhodnocení,Zuzka
mi napsala odp. na jiné otázky.Asi jsou dvojí.Dík
Mas predlohu, domcek c. 1.
Kazdy dalsi sa od neho v niecom lisi (ma tmavu strechu, nema komin, ma okno, ma
gulate dvere etc.)
Ty mas najst domceky, kt. sa lisia najviac - je na nich najviac zmien oproti
povodnemu (c.1) Co zmena, odlisnost, to akoby bod, najviac bodov -
najrozdielnejsi.
Uz sa da chapat? :)
23.
Je rozpisana o vlakno nizsie predsa, sl. Vlasakova to tam pekne vysvetlila.
Nechcem to tu kopcit bez jej suhlasu, tak tam mrkni.
výzkumu
To mas v .pdf-ku stiahnutom zo stranok MU? Alebo tu z interaktivneho testu?
(podla skusenosti, poradie sa moze prehadzat, aspon takt o bolo minuly rok)
jinde jiné?
ahoj,tady jsem ty testy nedělala,tady se dělají zvlášť testy a zvlášť se to
vyhodnocuje. Já to dělám kde se to hned vyhodnoucuje samo po testu. A je to také
na stránkách MU. Odkaz co jsem zkopírovala ti posílám a byla bych ráda kdyby jsi
měla tu trpělivost a pokud znáš odpovědi mi odpověděla. Moc děkuji Sabina
Ano, to, na co davas odkaz je interaktivne testovanie :) na to som sa pytala
predtym.
Takze sa vlastne pytas na otazky c. 22 a 28. v klasickom .pdf TSP.
A pozeram na to, ak na nieco pridem, napisem urcite :)mi poslala odkaz nerozumím těmto otázlam 14,16,19,20
K ESF - tu su percentilove hranice z min. roku -
http://is.muni.cz/do/1456/uredni_deska/4375006/Prijimaci_komise_2008_zapis.pdf
Na strankach MU v sekcii k prijimackam su statistiky TSP - kolko bodov z ktorej
varianty bolo treba na aky percentil, tak ked tak si to porovnaj.
So studiom na ESF prilis skusenost nemam, tak neviem posudit. Ale take mikro a
makro je celkom pojem :))
Pokial mas problemy s ulohami, mozno by ti nejaky kurz mohol pomoct - naviest
ta, ako sa riesia iste typy prikladov, ako sa rychlo zorientovat, etc. To si ale
musis zvazit sama, imo to na skodu byt nemusi ;)
a prejst par vysledkov... (ptz neviem nakolko je tu povolene cosi o tom pisat
;))
ok, tak to skusim :)
14.
zle napisane :) spravne riesenie nizsie....
16.
mocniny. cisla po stranach umocnis na 2, vzajomne spocitas, a dostanes cislo vo
stvorci.
17.
princip neviem, ale logicky by som doplnila vodorovny rad, odzadu to je -4 1 -3
0 - a tak dalej by mohlo nasledovat -2 a -1
:D velmi odborne vysvetlene, viem...
19., 20. su tu myslim kdesi v inom vlakne riesene...
34. ti jeden kolega uz vyriesil..a na zvysok sa este pozriem...
14.
mea culpa, mea maxima...
mam to zle :D
skusime iny system, dve cisla vedla seba, po scitani, davaju cislo umiestnene
nad nimi...
takze riadok dva 1+(-3)= -2 nad nimi, dalej -3+3=0 nad nimi... etc. etc.
Akurat si tusim zle prepisala tie cisla, ptz druhy riadok by mal byt
1 -3 3 -1
2 -1 -2 5 -6
spravna odpoved je a), aked to doplnis, tak to vychadza
ot. 16. var. 1.
sucet cisiel vo stvorcoch sa rovna druhej mocnine cisla stojaceho mimo :)
10+26=36 pricom 6na2 je 36 :)
moze byt?
po uhlopriecke je to dvojnasobok predchadzajuceho cisla, a striedanie znamienok
vodorovne si treba vsimnut rozdielov medzi cislami:
medzi 5 a 2 je rozdiel 3
medzi 2 a -0,4 je rozdiel 2,4
medzi -0,4 a -2,2 je rozdiel 1,8
a vsimnut si pravidelnost rozdielov - kazdy rozdiel je o 0,6 vacsi/mensi nez
predchadzajuci...
potom si vies doratat, co mas doplnit :)
TSP 2008,varianta17,otázky20a 28
tak mi ještě zbývají ot.,20,,28,44,pokud znáš odpovědi tak mi prosím ještěporaď.Dík
TSP 2008,varianta17,otázky23 a 29
v 15 variantě mi to zas nevychází,asi jsem se přehlédla,stále si nevím rady s20,ví to prosím někdo?
rozdíl 16, mezi (-7) a 1 je rozdíl 8, dále mezi 1 a (-3 ) je rozdíl 4.. tedy...
rozdíly jsou 16, 8, 4.. to už něco říká :o)
TSP 2008,varianta17,otázky,20, 28,44,
jasný díky moc a prosimtě s ot.20,,28,44, si nevíšrady,pokud ano,prosím http://www.muni.cz/study/admission/tsp
pomoz mi dík
TSP 2008 varianta 1. otazka č.27
ahooj, pomohol by mi niekto prosim s touto otazkou? sedim nad tym cely den anemozem stale na to prist
vysvětlím je to jednoduché.Jen napiš jestli je to ono,totiž v papírových testech
jsou jinak uspořádané otázky
a este prosim ak by si vedela priklad design psychologickeho vyskumu. podla
akeho principu sa ma doplnit ta tabulka?
diky moc za pomoc
ta auta jsou takto
uděláš si tabulku o 5 řádcích a 5 sloupcích,do 1.ř.napíšeš věci co víš o o autě
se ztrac.kódem na dalsí 4 řádky si budeš zapisovat informace o dalších autech do
1.čtyř sloupků poslední necháš na kód asi takto:
ne
aut.přev. klimat. okno metal P S11
ano ano ne ne V8XPLHC202
ano ano ano ano W6YPAMC113
ne ano ano ne X5URRIC216
ne ne ne ano H9QRZAS108
* ***
a teď porovnávám svislé řady znaků,v jedné řadě mohou být max.2 různé znaky,
abychom tu řadu posuzovali a to se v tomto případě týká řady 4,7,8,9 tzn.
P,P,R,R tj.jako ano,ano,ne,ne tzn.,že jde o přavodov. a tak to uděláš všechno a
porovnáš s autem se ztraceným kódem a pak to najdeš v odpověích na 4.místě musí
být P na 7.mítě S,8.místě 1 a 9.místě 1 a máš to.Tedy odpověď e JE TO JEDNODUCHÉ
doufám,že ti to pomůže čau Sabča
řádku si napíšeš, co který kód znamená a pak už půjdeš podle zadání a
vylučovací metodou se dobereš k výsledku. Zjistíš např., že když je ve dvou
stejných řádcích automatická převodovka, musí evidentně souhlasit stejné číslo
nebo písmenko ve sloupci.