Numerické myšlení - Diskusní fórum k přijímacímu řízení 2011 - Diskuse
88.100.226.*,
TSP2005, VAR.77,OTÁZKA 16 A 17
PROSIM, PORADÍTE MI? NIC JSEM Z TOHO NEVYKOUKALA
Otázka 16.
Čísla jsou evidentně rozdělena do sloupců, přičemž jsou ve dvou typech rámečků.
Asi to něco znamená, co dělá číslo ve čtverci s čísly v kruhu? Zkusíme základní
matematické operace - sčítání, odčítání, násobení, dělení. Co když je dělíme,
vyjde celé číslo? A co tedy doplníme do chybějícího čtverce? Otázky 15 a 16 mají
stejný princip.
Čísla jsou evidentně rozdělena do sloupců, přičemž jsou ve dvou typech rámečků.
Asi to něco znamená, co dělá číslo ve čtverci s čísly v kruhu? Zkusíme základní
matematické operace - sčítání, odčítání, násobení, dělení. Co když je dělíme,
vyjde celé číslo? A co tedy doplníme do chybějícího čtverce? Otázky 15 a 16 mají
stejný princip.
Otázka 17.
Zase sloupce, ovšem předposlední řádek je podtržený, to nám evokuje sčítání.
Sečteme tedy v prvním sloupci číslo z prvního a druhého řádku. V jakém je vztahu
k číslu ze 3. řádku? Totéž zopakujeme ve druhém sloupci a zjistíme, že vztah je
stejný.
Zase sloupce, ovšem předposlední řádek je podtržený, to nám evokuje sčítání.
Sečteme tedy v prvním sloupci číslo z prvního a druhého řádku. V jakém je vztahu
k číslu ze 3. řádku? Totéž zopakujeme ve druhém sloupci a zjistíme, že vztah je
stejný.