Numerické myšlení - Diskusní fórum k přijímacímu řízení 2012 - Diskuse
num. myšlení
Zdravím, nevíte prosím někdo jak vyřešit tyhle tři příklady ?http://kajuuska.rajce.idnes.cz/TSP Moc děkuju :)
(3+7)/2=5
(2+8+5)/3=5
(6+1+6+7)/4=5
(5+3+9+4+?)/5=5
?=4
V tom prvom príklade treba najprv každej jednej informácii priradiť jedinečné
označenie (písmeno/číslicu) z kódu, aby sme vedeli vytvoriť kód požadovaný.
Dá sa to jednoducho nacvičiť.
Napr. vylučovacou metódou.
Máme 5 kódov v zadaní.
Nájdeme fakt, ktorý je spoločný len pre 4 zadania, a zistíme, čím je označený.
Teda napr. 4 lode idú cez more, 1 cez súš.
Jediný znak, ktorý je na určitej pozícii spoločný pre 4 kódy a práve v jednom je
odlišný, je na tretej pozícii. Vieme tak, že more je kódované ako "V" a súš ako
"T"
Tým istým spôsobom prídeme na to, že velkokapacitný kóduje "1", nízkokapacitný
"2", že tuzemský sa kóduje "A", zahraničný "B", jednosmerný "U", obojsmerný "S",
nákladný "Y", osobný "X".
Z toho už ľahko poskladáme kód v zadaní.
Ehm, a riešenie v reále na papieri škrtaním je oveľa rýchlejšie.Nemám dar vysvetľovať :)
Zuzanko, obdivuju a chválím za ochotu vysvětlit první příklad. :-)
Ten třetí chybí, tak to udělám já:
sečteme číslice nad čarou, sečteme číslice pod čarou a výsledky od sebe
odečteme.
1)
4+5-3=6
-2+3=1
6-1=5
2)
bohužel není vidět celá
3)
-3+?+2=x
3-5=-2
x-(-2)=5
x=3
?=4