Numerické myšlení - Diskusní fórum k přijímacímu řízení 2012 - Diskuse
Marta Faltýnková,
tsp 2008 varinata 2
ahoj, vůbec nemůžu přijít na to jak se řeší příklady 18,19,20? poradí mi někdo?Vidím, že symboly plní svůj účel - matou.
Příklad 18
V prvé řadě si místo symbolů zvolím písmena (z ryze praktických důvodů, neumím
malovat, ale píšu rychle :-)) Srdíčko je A, trojúhelník B.
První zadaná rovnice má po roznásobení závorky tento tvar: AB - 2A = 10 + 4A.
Mno a ta druhá teď vypadá takto: 2 - AB = 4.
V obou rovnicích je AB, tak ho osamostatníme (převedeme všechno ostatní na
pravou stranu rovnice).
AB = 6A + 10
AB = -2
strany. Odtud 6A + 10 = -2. A je tedy rovno -2, a protože se ptají na srdíčko,
je toto hledaná odpověď.