Numerické myšlení - Diskusní fórum k přijímacímu řízení 2012 - Diskuse
Veronika Jůnová,
TSP 2009 - varianta 2 - elektronická forma
Prosím o vysvětlení příkladu číslo 11 a 19.Děkuju :)
u té 11 mi nejrychlejší přijde prostě násobit poslední číslice v těch dvou
mnohaciferných číslech..pokud je ve výsledku na konci nějaký násobek těchto
čísel, pravděpodobně je tento výsledek dobře..
tzn. máš tam například 618 * 618 = 381 924, 8 * 8 je 64, na konci výsledku je 4,
pravděpodobně je výsledek dobře - a po shlédnutí klíče je to skutečně správný
výsledek. Kdežto např. když násobíš 2222 * 1111, je jasné, že na konci musí být
číslo 2, což tady není, a proto je výsledek špatně
mnohaciferných číslech..pokud je ve výsledku na konci nějaký násobek těchto
čísel, pravděpodobně je tento výsledek dobře..
tzn. máš tam například 618 * 618 = 381 924, 8 * 8 je 64, na konci výsledku je 4,
pravděpodobně je výsledek dobře - a po shlédnutí klíče je to skutečně správný
výsledek. Kdežto např. když násobíš 2222 * 1111, je jasné, že na konci musí být
číslo 2, což tady není, a proto je výsledek špatně
v 19 jen nahrazuješ písmena a,b číslicemi, která jsou v možnostech, a zkoušíš,
který výsledek vyjde jinak.
Např. hned první možnost a - máš tam (-6) puntík (-8)...tyto čísla si zadáš do
rovnice, kterou máš v zadání, příčemž a= -6, b= -8
Tedy: (-6) + (-8) / (-6) - (-8) = -7
Takto postupuješ u ostatních čísel do té doby, než narazíš na odlišný výsledek
který výsledek vyjde jinak.
Např. hned první možnost a - máš tam (-6) puntík (-8)...tyto čísla si zadáš do
rovnice, kterou máš v zadání, příčemž a= -6, b= -8
Tedy: (-6) + (-8) / (-6) - (-8) = -7
Takto postupuješ u ostatních čísel do té doby, než narazíš na odlišný výsledek