Numerické myšlení - Diskusní fórum k přijímacímu řízení 2013 - Diskuse
TSP 2008/var. 1/ot. 14
Dobrý den, můžete mi prosím někdo poradit s touto otázkou? Vyzkoušela jsem snad všechny operace a nemůžu na to přijít.. Díky předem.Dobrý deň,
len pre upresnenie, máte na myslí ot. 14 z e-learningovej varianty, tak?V "papierovom zadaní", dostupnom na http://www.muni.cz/admission/tsp/, je to
totiž iná otázka.
No já ti nevím, u příkladu 14 z e-learningu (v papírové verzi otázka 13) není
moc potřeba zkoušet kdejakou operaci, to je prostě porovnávání čísel.
potřeba přijít na nějaký princip.
Právě v tuto chvíli bych měla sedět v knihovně a shánět podklady pro
seminárku...chci říct, že nemám nic příjemnějšího na práci :-), takže jsem se na
onen příklad mohla podívat a musím říct, že je fakt vypečený, nevědět výsledek,
asi bych na to nepřišla.
Ber v úvahu čísla ve sloupcích a horní vyděl spodním. Výsledek najdeš ve
vedlejším (levém) sloupci nahoře.
číslo -1 a to vidíme v prvním sloupci nahoře.
TSP 2012/var. 1/ot. 19 (pdf verze)
Dobrý den,chtěl bych se zeptat, jak řešit tenhle typ úloh. Vůbec si s tím nevím rady.
Děkuji za odpověď
Známe:(8 ø x)ø x = 11
Dosadíme za první operaci ø podle její definice (a=8,b=x):
(8 + x)/2 ø x = 11
Dosadíme za druhou operaci ø (a=(8 + x)/2,b=x):
((8 + x)/2 + x)/2 = 11
Vyřešíme vzniklou lineární rovnici:x = 12
Dosadíme do zadané rovnice za x 12 a určíme výsledek
2 ø x = 2 ø 12 = (2+12)/2 = 7
TSP/2008 otázka č. 15
Dobrý den, chtěla bych poprosit o radu při řešení této otázky. DěkujiDobrý deň,
prosím, dopíšte o ktorú variantu z roku 2008 sa jedná.
Jednotlivé varianty majú ot. 15 s rozličným zadaním.
TSP/2008 otázka č. 17, varianta 1
Prosím o pomoc při řešení příkladu v nadpisu.pokud se jedná o elektronickou variantu:
princip je vcelku jednoduchý, číslo mimo čtverce je druhá odmocnina součtu číselve čtvercích.. :)
TSP 2009 - varianta 05, otázka č. 17 / 70. elektronická varianta
Dobrý den, chtěla bych poprosit o pomoc k řešení tohoto příkladu. Děkují předem.TSP 2009 - varianta 05, otázka č. 17 / 70. elektronická vari
Pekný deň,
nápoveda:
značka nad kružnicou s dvomi šípkami označuje prítomnosť dvoch číslených radov.
Zároveň naznačuje smery, akými sa nachádzajú (jeden proti smeru hodinových
ručičiek, jeden v smere).
TSP 2012/var.1(otázka č.20 PDF verze
Prosím o vysvětlení této úlohy, ani za mák nevím, jak se na to vrhnout :(Děkuji!
n-tou, kde x je celočíselná konstanta, zatímco v jejích sloupcích "posloupnosti"
na téže množině, čísel téhož tvaru, kde pro změnu n je celočíselná konstanta.
TSP 2011 - varianta 11, otázka č. 16 / 70
Prosím o radu, jak dojít v této otázce ke správnému závěru? děkuji.Len uistenie, jedná sa o príklad z e-learningovej verzie č. 16?
http://is.muni.cz/do/1499/metodika/stud/prijriz/el_tsp/obr2011/2011_11_2.6_A_a.gif
TSP 2012 - varianta 04, otázka č. 11
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat, jak se postupuje u tohoto příkladu. První otazník mi je
jasný, ale s ostatními si nevím rady.
Dobrý den,
chce to podívat se na to, co bylo už na tomto DF řečeno. Vizhttp://is.muni.cz/prihlaska/diskusni_forum_tsp.pl?guz=38785277;jn=v.
TSP 2012/var.1/ot.15(tištěné)
Dobrý den, chtěla bych se zeptat na postup při výpočtu této úlohy.Děkuji
odkaz mě přesměruje na příklad č.16 :( Díky
Dobrý deň,
to je práve problém s tým, že sa neuvádza, odkiaľ príklady čerpáte.
Číslovanie v .pdf (http://www.muni.cz/admission/tsp/) a elektronickej verzii
(https://is.muni.cz/auth/elearning/warp.pl?qurl=%2Fdo%2F1499%2Fmetodika%2Fstud%2Fprijriz%2Ftsp.qwarp)
je odlišné.
A to je práve ten, na ktorý kolega odkázal (č. 16 v el. verzii).
TSP 2012/var.1/ot. 14
Prosím o radu s touto otázkou. Nemám ponětí, co s tím. Děkuji mocTSP 2012/var. 1/ot. 16
kompresor- TSP 2012/var. 1/ot. 16
Dobrý den. Jaký je postup na řešení této úlohy? Myslela jsem, že jsem nato přišla, ale bohužel zase ne :(
25. 2. 2013 13:21.43, , učo- Re: TSP 2012/var. 1/ot. 16
Pekný deň, sú to dve číselné rady. Jedna sa nachádza v kockovom hade, jedna v kruhovom. Ak si to vypíšete, získate? 1-2-?-7-11-16-22 1-2-?-120 V prvom ide o postupné pripočítavanie čísiel od 1 až po 6. Na otáznik teda patrí číslica "4" (zistíte to prostým pohľadom, a overíte si to behom pár sekúnd). V druhom sa jedná o násobky tých čísel číslami od 2 (až po 5). Na otáznik teda patrí...?
25. 2. 2013 13:42.48, Mgr. Zuzana Uhlárová (StudO RMU), učo 238351- Re: TSP 2012/var. 1/ot. 16
Dobrý den, nepíšete postup k otázce 17? TSP 2012-varianta 01, otázka č. 16 začíná slovy "určete součet A+B". Tak by mě zajímal postup. Děkuji.
16. 3. 2013 18:17.44, , učo- Re: TSP 2012/var. 1/ot. 16
Dobrý deň,
var. 1, ot. 16 z roku 2012, v papierovej .pdf verzii je presne ten príklad, čo som popisovala, viď zadanie dostupné na http://www.muni.cz/admission/tsp
Je pravda, že v interaktívnom precvičovaní je to iný príklad, to som si overila až teraz, mea culpa.
Pri položení otázky je preto fajn uviesť, odkiaľ čerpáte, príp. uviesť znenie úlohy.
Ad teda Vaša otázka.
V tomto prípade sa zmeriame na "štvorec", ktorý začína druhým otáznikom ->V ľavom hornom rohu je hodnota x, ktorá po vynásobení 2 a odpočte 3 bude mať rovnaký výsledok, ako keď od hodnoty x odpočítame 3 a následne to vynásobíme 5.
Ak je teda v ľavom hornom rohu hodnota x, v pravom hornom rohu je hodnota 2x.
V ľavom dolnom rohu je tak (x-3).
Zároveň ale ak od 2x odpočítame 3, výsledok bude rovnaký ako keď x-3 vynásobíme 5.
Ak to dáme do jednej rovnice, máme rovnicu o jednej neznámej:
2x - 3 = 5 (x-3)
Po úprave je to: 2x-3=5x-15
Ďalšia úprava:
15-3=5x-2x
12=3x
4=x
Ak je teda naše x rovné čísli 4, reverzne získame hodnotu A veľmi ľahko (pôjdeme po diagrame naspať), a rovnako jednoducho určíme aj hodnotu B.
Ay caramba, zase som pomalá :)
Ale po tej práci sa mi to mazať nechce, snáď nevadí.
16. 3. 2013 19:48.18, Mgr. Zuzana Uhlárová (StudO RMU), učo 238351
TSP 2012/var.1/ot. 20
Dobrý den. Ráda bych se zeptala jakýé je postup při dokončování této tabulky?Dobrý deň,
tento príklad už bol zodpvoedaný tu
http://is.muni.cz/prihlaska/diskusni_forum_tsp.pl?guz=38785277;jn=v
TSP 2012/var.1/ot. 19
Dobrý den. Ještě bych se chtěla zeptat na postup v úloze 19. Pokračuji podlezadání a pořád mi to nevychází.. Zajímalo by mě, kde dělám chybu. Děkuji
postup na řešení úlohy 19 je tady:
http://is.muni.cz/prihlaska/diskusni_forum_tsp.pl?;guz=38027344;jn=v