26. 10. 2008 21:45nové
Symbolické myšlení
Vendula Divišová
24. 3. 2013 17:53nové
TSP 2012, Varianta 03, příklady 22,23
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jakým způsobem mám řešit tyto dvě úlohy,
děkuji moc za odpověď.
změněno 30. 3. 2013 18:34 nové

U úlohy 22 postupuji tak, že spočítám, co lze počítat a představuje variabilní
vlastnost předložených karet, zapíši si to do tabulky a potom hledám takový
vztah mezi prvky množiny všech celých nezáporných čísel, který splňují právě 4
karty. V tomto případě jde o identitu, kterou není těžké uhádnout. Jinak viz
http://is.muni.cz/prihlaska/diskusni_forum_tsp.pl?guz=37384931;jn=v.

K úloze 23 viz
http://is.muni.cz/prihlaska/diskusni_forum_tsp.pl?guz=36889846;jn=v.
Nela Krystyníková
5. 4. 2013 21:31nové
Dobrý večer, stále mám problém s příkladem 22. Bez problému vytvořím výsledný
tvar, ale pořád nemůžu přijít na to, v které časti mám výsledný symbol
"vybavit"... Dokázal by mi prosím někdo pomoci? Díky předem
6. 4. 2013 08:36nové
kompresor
Re: TSP 2012, Varianta 03, příklady 22,23
To, co píšeš, je dost mimo úlohu 22, o které je řeč výše. Jde Ti o úlohu 22 z
interaktivního odpovědníku?
6. 4. 2013 08:36.50, Martin Malý, učo 360774

Re: TSP 2012, Varianta 03, příklady 22,23

Predpokladám, že mladý pán myslí úlohu č. 23 z interaktívnej verzie (ergo úlohu č. 22 z .pdf)

 


6. 4. 2013 09:47.01, Mgr. Zuzana Uhlárová (StudO RMU), učo 238351

Re: TSP 2012, Varianta 03, příklady 22,23
Ano, přesně tak. Místo "z interaktivního odpovědníku" patřilo "z PDF verze".

P.S.: Nešlo by nastavit, aby byl při vkládání příspěvku do DF k TSP přispěvatel
požádán o uvedení citace v předem stanoveném tvaru obsahujícím i údaj o tom, zda
se jedná o PDF nebo interaktivní variantu?
6. 4. 2013 14:48.06, Martin Malý, učo 360774

Re: TSP 2012, Varianta 03, příklady 22,23
Išlo by to uviesť do titulky - k info v odkaze "Informace moderátora: čtěte, než
přispějete do diskuse!"

A teraz úprimne - číta/l tie informácie vôbec niekto? :)

Nastavenie implicitne pri odosielaní príspevku do jednotlivého vlákna
tématického DF by sa musela riešiť cez IS technikov (v preklade - asi by to bolo
možné od budúceho roku).
6. 4. 2013 14:54.42, Mgr. Zuzana Uhlárová (StudO RMU), učo 238351

změněno 6. 4. 2013 15:15 nové
Myslel jsem druhou možnost. Byť by to bylo až od příštího roku. Nemyslím jen na
sebe.
6. 4. 2013 10:34nové
jestli "vybavit" znamená vybarvit, a zároveň víš, že tvar se skládá z vnitřních
polovin dvou symbolů o řádek níže (v opačném pořadí), pak věz, že vybarvení se
skládá z vnějších polovin stejných symbolů (v nezměněném pořadí)
Kateřina Bočková
27. 4. 2013 16:59nové
kompresor
Re: TSP 2012, Varianta 03, příklady 22,23
já ale opravdu mám ještě pořád problém s tou 22 z TSP 2012, Varianta 03, příklad
22 z interaktivní verze.. píšete, že jde o identitu, kterou není těžké uhádnout,
snad jsem jí i uhádla, ale vychází mi varianta b, místo správné c.. pro úplnost,
použila jsem vztah: (počet malých symbolů + počet stran jednoho malého symbolu)-
počet stran velkého symbolu = číslo karty, všude mi to vyšlo, (možná dělám
chybu, které jsem si nevšimla), jen u varianty b to nesedí
27. 4. 2013 16:59.56, , učo

Re: TSP 2012, Varianta 03, příklady 22,23
Problém je v tom, že co je stranou rovinného útvaru, není pro kruh definováno,
alespoň ne v elementární matematice. Nemůžeš tedy posuzovat předložené útvary
podle počtu stran v rozsahu všech karet.

Oba jsme to tak ovšem dělali. Já jsem měl nicméně to štěstí, že jsem u kruhu
počítal 0 stran, zatímco Ty jednu.

Možná, že ani tvůrci TSP otázku nedomysleli.
27. 4. 2013 22:05.57, Martin Malý, učo 360774

Re: TSP 2012, Varianta 03, příklady 22,23
Aha, hned je to jasnější, moc děkuji :), když nad tím tak přemýšlím, je možné,
že autor zamýšlel vztah: (počet malých symbolů + počet vrcholů jednoho malého
symbolu)- počet vrcholů velkého symbolu = číslo karty, že kruh nemá vrcholy, to
by mi asi došlo :), mělo mě to napadnout dřív, každopádně moc děkuju
28. 4. 2013 11:41.44, , učo

změněno 28. 4. 2013 13:02 nové

No, kruh nemá ani ty strany. Nebo jinak: Žádná podmnožina hranice kruhu se
nenazývá jeho stranou (stejně jako žádný bod hranice kruhu se nenazývá jeho
vrcholem).

Opravuji tedy svoje tvrzení, že nelze posuzovat předložené útvary podle počtu
stran v rozsahu všech karet. Je to možné.