Specifické dotazy - Pedagogická fakulta - Diskusní fórum k přijímacímu řízení 2014 - Diskuse
specialni pedagogika-pocet prijatych
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, proč he počet přijatých na speciálnípedagogiku jen 50? Chápu, že percentilová hodnota se mění, ikdyž v minulém roku
měl poslední přijatý 54 percentil, ale erozumím, proč se počet přijatých o tolik
snížil. Děkuji za vysvětlení.
Dobrý deň,
štatistiky, na ktoré sa odkazujete, sú spracované až v októbri (řijnu), po
celkovom ukončení prijímacieho konania.
Tie štatistiky tak zahŕňajú aj obnovu prijímacieho konania, tzn. dodatočne
prijatých uchádzačov (obdobie srpen-září). Je celkom možné, že v "prvej vlne"
bol aj vlani prijatý nižší počet a fakulta až následne doplňovala stav.
(brali 35 lidí já až 37), tak je možné, že mě mohou ještě přibrat? Když jim
třeba nepřijdou lidi na zápis, ano? Děkuji
samé, ale u oboru občanská výchova v kombinaci se zeměpisem. Jestli jsem to tedy
správně pochopila v období srpen-září je možnost, že bude fakulta ještě přijímat
studenty? A podle čeho se to vlastně rozhoduje. Jsem totiž 30 v pořadí a na
tento obor se bralo letos 13 lidí, je tedy velká pravděpodobnost, že budou ještě
přibírat a že bych se mohla dostat? Předem děkuji za odpověď.
Dobrý deň,
je to teroeticky možné.Nič vám ale nesľubujem, a ani nemôžem. Budete tak musieť počkať, ako sa vyvinie
zápis a kao sa rozhodne fakulta.
Zápis na PdF prebieha 21.-23.7.2014.
občanská výchova v kombinaci se zeměpisem? Jestli fakulta dobírala lidi? Protože
minulý rok bylo přijatých 40 lidí, což se mi zdá hodně oproti letošnímu roku.
Mrzí ma to, ale nemám žiadnu štatistiku, ktorá by sledovala dodatočné
prijímanie.
A tiež, fakt, že vlani doberali/nedoberali na odbro XY je tento rok absolútne
irelevantná.
Záleží na tom - koľko prijali tento rok, koľko sa reálne zapíše, koľko chcú mať
tento rok zapísaných...
- Re: specialni pedagogika-pocet prijatych
Můžu e zeptat, kdy se univerzita rozhodne, kolik chce mít přijatých, když už to bylo zmíněno, pro obor Spec. Pedagogika? Děkuju *zapsaných
14. 5. 2014 17:58.54, , učo- Re: specialni pedagogika-pocet prijatych
Ona sa fakulta už rozhodla, a podľa toho prijala určitý počet teraz. Pokiaľ ten želaný počet nenaplní, znovu sa bude rozhodovať na konci července (júla).
14. 5. 2014 18:03.08, Mgr. Zuzana Uhlárová (StudO RMU), učo 238351- Re: specialni pedagogika-pocet prijatych
přijde mi zvláštni snížený počet přijatých o takové číslo... Je možné, že se bude otevírat další třída (třeba z příkladu minulých let - pokud tomu tak bylo i dří)? Nebo je dan ?tento počet - tj. 50 lidí a přes ten se nepůjde Ještě jednou dekuji za odpověď
14. 5. 2014 18:25.00, , učo
Dobrý den,
pokud jsem sedmí pod čarou, je možno, že budu přijat? Pokud je ovšem zápis v
období 21. - 23.7.2014 a na ostatní školy je to ve stejném období, to budu muset
ostatní školy odmítnout a doufat, že budu díky malému zajmu přijat zde?
Co když bych musel už dokonce dříve učinit rozhodnutí na jinou školu a přitom
chci tady? To budu muset podniknout ono riziko a doufat, že alespoň sedm
studentů se rozhodne pro jiný obor?
Dobrý deň,
ospravedlňujem sa, ale odmietam tipovať. To v podstate nie je možné.
Ad iné vysoké školy.Pokojne môžete absolvovať zápis na inú VŠ. V prípade, že budete dodatočne
prijatý na PdF MU, tak štúdium na inej VŠ prosto zanecháte písomným oznámením.
Neplynú z toho žiadne sankcie, poplatky...
Nikto vás nemôže nútiť študovať niečo, čo nechcete :)
rokom. Je vôbec možné aby fakulta brala takmer o 100 uchádzačov menej? Z tejto
správy som nemilo zaskočená pretože som dúfala, že s percentilom 65,42 budem na
jeden z odborov špec. v kombinovamom štúdiu prijatá, vzhľadom na štatistiky z
minuleho roka. Oplatí sa
mi este vôbec dúfať v prijatie? Ďakujem za odpoveď :-)
- Re: specialni pedagogika-pocet prijatych
Dobrý deň, odpoveď je rovnaká, ako som písala už vyššie. Štatistika zahŕňa aj výsledky obnovy (dodatočného doberania). Na druhú stranu, je na fakulte, koľko uchádzačov sa rozhodne prijať. To, že niektorý rok bol počet XY nezakladá žiaden nárok, že tomu tak bude aj rok nasledujúci.
14. 5. 2014 18:04.28, Mgr. Zuzana Uhlárová (StudO RMU), učo 238351- Re: specialni pedagogika-pocet prijatych
Dobrý den, chápu,že statistiky zahrnují i počet dobraných uchazečů, ale přijde mi naprosto nefér uvádět uchazeče v omyl. Takto si fakulta akorát nahrabává peníze za přihlášky. Kdybych věděla, že počet přijatých na speciální pedagogiku (jeden z nejvyhledávanějších oborů) bude jen 50, oproti lonským 240, nedala bych si tam přihlášku. V podstatě si člověk říká, že když má o 12 vyšší precentil než loni, mělo by to stačit a počítá, že vezmou plus mínus padesát lidí stejně a ne o 190 méně.
14. 5. 2014 18:21.59, , učo- Re: specialni pedagogika-pocet prijatych
Dobrý deň, štatistika uplynulého prijímacieho konania je zverejňovaná v súlade s vyhláškou č. 343/2002 Sb. o postupu a podmínkách při zveřejnění průběhu přijímacího řízení na vysokých školách. Štatistika nezakladá žiaden nárok uchádzača byť prijatý v akomkoľvek inom prijímacom konaní a ani povinnosť univerzity prijať rovnaký počet uchádzačov v iných prijímacích konaniach. I keď vás po ľudskej stránke chápem, nesúhlasím s vašim tvrdením, že sú uchádzači uvádzaní v omyl. Pokiaľ mám tú možnosť tak vždy opakujem, že sa jedná o štatistiku _minulého_ prijímacieho konania, a nie je možné na nej zakladať žiaden nárok.
14. 5. 2014 18:35.32, Mgr. Zuzana Uhlárová (StudO RMU), učo 238351
nemůžete brát každý rok stejně lidí, ale prostě všude na vejškách funguje, že
dle velikosti univerzity přijímá plus mínus každý rok stejně lidí. U vás bych
pochopila plus mínus padesát lidí a ne prostě 190. Nezlobte se, nemyslim to na
Vás nějak zle. Ale prostě to není fér.
Pedagogické asistentství speciální pedagogiky pro základní školy, Pedagogické
asistentství výchovy ke zdraví pro základní školy?
jenž se student chce hlásit, popravdě jsem byla více než šokována, protože jsem
počítala, že s percentilem jenž jsem dosáhla a s plus/mínus s počtem loni
přijatých lidi, se dostanu. Jak bylo již řečeno, příjde mi to jako obelhávání
studentů a tahání peněz z jejich kapsy. Když univerzita neví kolik bude přijímat
studentů, proč uvádí počet již studujících, od toho se to vše odvíjí. A když už
chce univerzita snižovat počty, tak by to měla dělat postupně a né tak
radikálně! Co si to tak pročítám, tak téměř u každého oboru byl počet snížen
minimálně o polovinu.
jiz podruhe na obor specialni pedagogika z vyse uvedenych duvodu-nedostatecna
kapacita. Kapacita rok od roku na tomto oboru stale klesa, z duvodu, jak mi bylo
vloni sdeleno, nedostecne statni financni dotace. Stat skole neda dotaci, ale
ten samy stat vyzaduje, aby si ucitele do roku 2014 doplnili kvalifikaci. I
presto, ze prosakovaly informace, ze na ucitelske obory bude letos prijimano
vice lidi. Ok. Ale budte vsichni klidni, skola vam posle dopis, kde vam bude
nabidnuto reseni.
Za poplatek 15 tis. za semestr muzete studovat Specialni pedagogiku-zakladni
studium a kdyz zaplatite a splnite urcity pocet kreditu, tak dekan MUZE upustit
od konani prijimaci zkousky a prijme vas pak dalsi rok na obor spec.pedagogika.
Coz mozna znamena, ze letos nebylo prijato pouze 50 lidi, ale drzi se mista i
pro ty, kteri si vloni zaplatili 30 tis...nebo je dalsi reseni, UJAK, ten je
sice o dost drzsi, ale jistejsi :-) ;-)
neuvědomila.A je to k vzteku.
- Re: specialni pedagogika-pocet prijatych
Len by som rada podotkla, že možnosť vzdelávania v programoch CŽV je dostupná už roky a jej kapacita sa v zásade nemen. Navyše, celý program funguje inak - odlišné kódy predmetov (tzn. odlišná organizácia), odlišná dotácia, odlišný spôsob financovania... Takže nižší počet prijatých na "riadne" štúdium nemožno v celom rozsahu pripisovať na vrub existencie CŽV.
14. 5. 2014 19:40.59, Mgr. Zuzana Uhlárová (StudO RMU), učo 238351- Re: specialni pedagogika-pocet prijatych
Pani Uhlarova, je sice hezke, ze se kapacita na CZV nemeni, ale zasadne se meni na tzv.radnem studiu... a o tohle nam jde ... o radne studium....a proc mi univerzita vloni poslala dopis, kde cituji "toto celozivotni vzdelavani bude probihat paralelne, shodne discipliny, s prvnim rocnikem bakalarskeho studia Specialni pedagogika", konec citace. Takze kody jsou zrejme odlisne, ale obsah uciva v predmetech asi ne. Nebo se snad pletu?
14. 5. 2014 20:10.36, , učo- Re: specialni pedagogika-pocet prijatych
Vzdelávanie v CŽV je paralelné a obsahovo totožné, to je pravda. Inak by totiž nemohlo byť uznané, ak sa účastník CŽV dostane na riadne štúdium. Odlišné kódy predmetov znamenajú odlišnú agendu, odlišné financovanie štúdia, odlišnú organizáciu, odlišné úväzky vyučujúcich v týchto predmetoch a programoch, odlišný spôsob financovania týchto vyučujúcich etc. Obávam sa, že stále nevidím ten "problém", resp. argumenty pre tvrdenie, že existencia CŽV znižuje a obmedzuje počty študentov v riadnom štúdiu, nehnevajte sa. Edit: Vzdelávanie v programoch CŽV si financujú samotní účastníci. Ich počet je teda limitovaný len kapacitou programu. Počet študentov prijatých do riadneho štúdia ale, okrem iného, závisí aj na výške dotácií od MŠMT. Fakulta sa teda nerozhoduje o znížení/zvýšení počtu prijatých len z vlastného plezíru.
14. 5. 2014 20:15.01, Mgr. Zuzana Uhlárová (StudO RMU), učo 238351- Re: specialni pedagogika-pocet prijatych
Dobre tak jinak. Chcete mi tedy rict, ze ti, kteri si vloni zaplatili CZV se nakonec nesetkaji v rocniku s radne prijatymi studenty? Chcete mi rict, ze ti, kteri si zaplatili CZV, ac meli napr. percentil 21 nejsou zvyhodneni pred temi, kteri meli napr. 3x vyssi percentil, ale nezaplatili si CZV? Takze skutecne do prvniho rocniku nastoupi 50 uchazecu... Nikdo nic netvrdil o pleziru...ciste jsem tu psala svuj nazor...reknete mi prosim, kolik je skol v nasi republice nabizejicich spec.pedagogiku, ktera pote nabizi magistersky obor spec.pedagogika ucitelstvi? Asi mnohem mene nez napr. ekonomicke obory...tim padem se vase skola stava zadana....a tim padem si muzete urcovat podminky, ktere vyhovuji predevsim vam...opet muj nazor...abyste mi nakonec nepodsouvala, ze neco tvrdim...pouze si to vse myslim, ale jestli mi to dokazete vyvratit jedine dobre...
14. 5. 2014 20:32.01, , učo
Dobrý den,
v první řadě je třeba říci, že účastníci CŽV nemají žádnou výhodu. Za vzdělání
si platí, což ostatně můžete i Vy, nikdo Vám nebrání. Nehledě na to, musí splnit
přísnější kritéria a přestup na „řádné“ nemají jistý. Nemluvě o tom, že mohou
rovnou zapomenout na studentské slevy, nebo na placení zdravotního státem.
Nemají totiž statut studenta.
povinnosti. Ale ve stavu, v jakém to je, tzn. kdy platí poplatek pouze za
studium, nikoliv za "ulehčení", pak v tom žádnou výhodu nevidím.
vam teda povedlo!!! Kdybyste aspon odpovidala na kladene otazky....
nedostali na školu, tak také nemáme žádné studentské slevy a navíc, já už jsem
si to třeba nemohla dovolit,nedostat se na školu, jelikož už mi nevychází
studium zadarmo dle zákona. A že si to může zaplatit každý?? Děláš si srandu. To
teda opravdu nemůže! Nevim, kde bych vzala patnáct tisíc navíc, když za sebe
budu muset platit všechna možná pojištění!!Navíc když se na CŽV člověk opravdu
snaží, tak se prostě dostane na řádně studium a aspon studuje a něco umí,
narozdíl od nás.
Dobrý den,
Váš příspěvek je trochu zmatený, ale pokusím se tak nějak reagovat na vše.
1) Psala jsem, že CŽV žádné výhody nemá, naopak → přináší řadu negativ, např. ve
formě poplatků atp. Což mi i Vy teď potvrzujete. Paní, na kterou jsem reagovala
totiž tvrdila, že CŽV má výhody (tak jsem jí chtěla poukázat, že zas tak tolik
výhod nemá).
2) Je logické, že když se někdo nedostane na školu, nemá statut studenta, a tedy
ani studentské slevy. Nikdy jsem netvrdila opak.
3) Pokud nebudete chodit na VŠ, resp. Nebudete mít „řádné“ studium, pak,
předpokládám, budete pracovat (a pokud nebudete OSVČ), pak za Vás sociální a
zdravotní bude platit zaměstnavatel, nebo budete na úřadu práce a situace je
stejná, takže platit nebudete, v čem je tedy problém?
zákona nárok na "studium zadarmo"?
percentilu (což mě přivádí k otázce - jaký je váš percentil?). TSP jsou rok od
roku jednodušší (již několik let je doučuji, takže v tom mám celkem přehled) a
dosáhnout vysokého počtu bodů mi přijde poměrně snadné (a statisticky vzato také
vysokého percentilu), pokud se na to uchazeč patřičně připraví. Pravidelně
každoročně upozorňuju, že je dobré (především pro maturanty) se připravovat už
od března, zkoušet alespoň 2-3 testy týdně a postupně tento počet zvyšovat.
Kašlou na to a pak naplákají, že se nikam nedostali.
K tomu placení za CŽV se vyjadřovat ani nebudu, to už tady bylo víc než
dostatečně vysvětleno a argumentováno pověřenými osobami :-)
Ještě bych se chtěl zeptat, kam všude máte podanou přihlášku (nejen v rámci MU),
jaký je váš skutečný přehled o tomto oboru v rámci ČR?
taky bych se chtěla zeptat na něco podobného. Pokud v minulém roce na obor
Speciální pedagogika bylo přijato něco kolem 240 zájemců, a přijímají 50, je
možné, aby v minulém roce dobírali 190 lidí?
Dobrý deň,
vlani bol tento počet prijatý, pretože sa tak fakulta rozhodla.
Údaje z rokov predošlých nezakladajú žiaden nárok ani legitímne očakávanie s
ohľadom na odlišné prijímacie konanie.
Či vôbec bude dodatočne prijímať, to sa ukáže v období po zápise.
Ještě bych se chtěla zeptat, jestli bylo předem možné zjistit, kolik letos hodlá
fakulta přijmout uchazečů.
pravda, tak vam napisu nekolik cisel, na ktere prosim, at zadny z moderatoru
nereaguje, protoze nas cilene uvadeji v omyl. Me vloni prislo rozhodnuti, ze je
prijimano na obor spec.pedagogika v kombin.studiu 117 lidi, ja nebyla prijata z
kapacitnich duvodu, skoncila jsem na 155. miste, ale bylo mi nabidnuto, za
30tis. studium na CZV, jelikoz jsem dle MU uspesne slozila prijimaci zkousku.
Tak popremyslejte, kde se vzalo onech 123 lidi? A verte mi, ja na MU nestuduji,
i kdyz jsem byla 155. a nabrali dle vas 240 lidi. Takze moc nespolehejte na
dobirani lidi, protoze budou dobrani predevsim z CZV :-) .
Váš zásadný problém je, že nerozlišujete formy štúdia prezenčnú a kombinovanú a
absolútne nereflektujete rozdielne počty prijímaných/prihlásených v týchto
formách.
Uvedené počty sú verejne dostupné v štatistike prijímacieho konania, ktorú
unvierzita zostavuje (nad rámec svojich povinností).
neúspešným uchádzačom alternatívu vo forme CŽV. Ale ako som sa vám snažila
vysvetliť už včera, zjavne neúspešne, medzi znižovaním počtu prijatých a
existenciou programov CŽV nie je žiadna priama korelácia.
PdF nie je zodpovedná za tabuľkové nariadenia MŠMT čo do počtov študentov
jednotlivých odborov.
se tyka spec.pedagogiky a dotaz je na pocet prijatych studentu, jehoz vyse je
50, myslim, ze spravne predpokladam, ze se toto vlakno tyce spec.pedagogiky
komb.formy...jelikoz v komb.forme take prijimali pouze 50 uchazecu...nebo na
dennim studiu bylo prijato take pouze 50 uchazecu? Jestli ano a toto vlakno se
netyka komb.formy, tak se omlouvam, ze jsem reagovala....nehlede, ikdybych se
spletla, coz nepredpokladam, tak po precteni vsech odpovedi moderatoru MU, ktere
z velke casti mlzi a neodpovidaji na ferovku ostatnim uchazecum, by se mozna
meli omluvit oni...
- Re: specialni pedagogika-pocet prijatych
Být vámi, opustím diskusi! Nezlobte se na mě, ale urážet tady moderátory, kteří pečlivě, trpělivě a ochotně i mimo standartní pracovní dobu (často v neděli nebo ve večerních hodinách) reagují i na některé zbytečné dotazy (včetně těch vašich) a podávají co NEJPŘESNĚJŠÍ A PRAVDIVÉ informace, mi přijde neslušné, urážlivé, neoprávněné a především nevhodné! Uvědomte si, že žádné diskusní fórum by také nemuselo existovat, takže byste maximálně mohla bombardovat studijní oddělení, které by se na vás taky mohlo vykašlat. Tady se vám to snaží alespoň rozumně vysvětlit. To, že to nechápete a jste na ně naštvaná na mě působí jen jako léčení vašeho komplexu, že jste měla malý percentil, jelikož kdybyste se řádně připravila na TSP a měla vyšší percentil, nic byste tu neřešila.
15. 5. 2014 20:42.08, Jakub Soldán, učo 390503- Re: specialni pedagogika-pocet prijatych
Vazeny pane Soldan, jestli mate problem slusne diskutovat a od toho tato diskuze je, tak velmi rada opustim tuto diskuzi. Slecna nebo pani Uhlarova se mi alespon snazila vysvetlit problem, ale vy se snazite z cloveka udelat hlupaka. Hodne stesti vazeny pane Soldan!
15. 5. 2014 21:33.54, , učo- Re: specialni pedagogika-pocet prijatych
Vy tu urážíte lidi, kteří nejen pro vás dělají co mohou a já nediskutuji slušně? Děláte si srandu? A čím přesně vlastně porušuji diskusní etiketu? Nemluvě o tom, že to, že se vám to moderátorka snaží vysvětlit jsem zmínil já, tak nechápu, proč mi to tady teď píšete. A jen tak mimochodem, nesnažím se z vás udělat hlupáka, jen mi vadí, když píšete takové nesmysly, jako například, že moderátoři zde diskutující "cilene uvadeji v omyl."
15. 5. 2014 21:49.13, Jakub Soldán, učo 390503