Numerické myšlení - Diskusní fórum k přijímacímu řízení 2015 - Diskuse
Eliška Nováková,
TSP 2011\var. 1
Dobrý den, prosila bych o vysvětlení TSP 2011\var. 1 příklad 12 a 18. Děkuji
Jaroslav Zejda,
Možná sem dej raději rovnou zadání příkladu. Uvedené příklady nejsou v
numerickém myšlení.
numerickém myšlení.
Interaktívne TSP má iné číslovanie úloh ako .pdf verzia, to spôsobuje ten rozdiel.
12
18
ad 12 => jde o prosté (dvojnásobné) dosazení do úvodní rovnice:
nejprve "x+1" namísto "a" podle poslední rovnice:
(2[x+1]-1)/([x+1]-2)=5
z toho vypočteme, že x=2
následně můžeme při znalosti "x" vypočítat •(x-1) dosazením "x-1" namísto "a":
(2[x-1]-1)/([x-1]-2)=(2-1)/(1-2)=-1
proto d) -1