Vlákno: TSP obecně/
Alena Rybánska
12. 4. 2017 16:01nové
Písanie do testu
Dobrý deň, chcem sa spýtať či je možné u TSP vpisovať si poznámky alebo krúžkovať odpovede rovno do testu?
15. 4. 2017 19:37nové

Dobrý deň,

do zadania testu si môžete robiť poznámky, vpisovať, krúžkovať apod. Žiadne iné miesto na robenie si poznámok nemáte k dispozícii.

Na akúkoľvek takúto aktivitu ale nebude braný ohľad pri vyhodnotení TSP. Vyhodnocuje sa len samostatný odpoveďový hárok, kam zapisujete odpovede na jednotlivé otázky
Matěj Procházka
5. 5. 2017 14:29nové
Úspěšnost v testech TSP
Dobrý den,
po prostudování loňských tabulek s úspěšností minulých zájemců o studia jsem vydedukoval, že k úspěšnému složení zkoušky TSP s percentilem okolo 90 stačí získat pouze něco lehce přes 3O bodů, tzn. musím zodpovědět správně něco okolo poloviny otázek.
Chápu tabulky, jenže jsou přiloženy u loňských testů, správně, nebo jsem naprosto vedle? (např. tabulka https://is.muni.cz/do/rect/metodika/stud/prijriz/el_tsp/2016/stats2016_v12.pdf?cop=3743429)
Není dobře napsaná polovina testu moc málo na to, abych měl tak dobrý percentil?
Děkuji za odpověď.
5. 5. 2017 14:59nové

tvůj odhad je v pořádku (jakože spoléhat se na loňské hodnoty samozřejmě nelze, ale to je ti doufám jasné), nicméně test TSP je normován na vysokou obtížnost (zřejmě proto, aby dobře rozlišoval zejména mezi těmi nejlepšími)

jiné druhy testů jsou nastavené jinak, je to otázka volby (požadavků)
Diana Bačová
6. 5. 2017 16:18nové

Dobrý deň,
ak sa môžem opýtať na overený a váš názor, či vyplňovať aj keď si nie sme 100% istý, či je v poriadku ak napríklad vyplním iba polovicu testu, či sa to oplatí alebo je dobré občas aj tipnúť, aké máte skúsenosti?

Ďakujem za odpoveď. :)
7. 5. 2017 22:43nové

(můj osobní názor)
TSP je poměrně odolný test vůči tipování a nemám lepší radu, než doporučit tipovat výhradně v situaci, kdy dobře rozumíš úloze a máš pocit, že vede k určitému řešení, jen by trvalo zbytečně dlouho dokázat to

v žádném případě netipovat v úlohách, jimž nerozumíš!

jinak, základní strategií řešení testů s vysokou obtížností a možností výběru úloh (což je příklad TSP), je především vybrat si, které úlohy neřešit... a také si předem připravit pořadí řešených úloh od nejrychlejší k nejpomalejší
Miroslava Daniela Mikulová
13. 5. 2017 01:15nové

Dobrý den,
v letošních TSP jsem získala percentil 92,73, avšak bodů jsem měla jen 39,5.

Prostudovala jsem statistiky a našla jsem, že pro fakultu (PdF) a obor (Učitelství pro MŠ), na který se hlásím, byly v loňském roce body posledního přijatého 40,72.
Jedná se skutečně o získané BODY, nebo jde o PERCENTIL posledního přijatého? Jiné fakulty (např. FF) na stejném místě tabulky uvádějí právě percentil.

Napřed jsem se ze svého výsledku zaradovala, ale teď mám obavy.

Předem děkuji za odpověď.
13. 5. 2017 14:39nové

Dobrý den,

i u PdF se jedná o percentil.
Některé obory na PdF mají předepsán jak TSP tak OT. Součet jejich dílčích percentilů není možné nazývat percentil (terminologicky by to nebylo správné), tzn. fakulta výsledný součet pojmenovala body. Proto je kolonka takto označena.
U oborů bez OT, pouze s TSP, se jedná ale o zápis percentilu z TSP.

Blahopřeji k přijetí :)
Renata Klenková
7. 5. 2017 11:58nové
TSP 2017

Vytvořena facebook skupina

https://www.facebook.com/groups/192122907975144/
Tereza Kubaláková
12. 5. 2017 20:06nové
2017 Ostrava TSP
Při testu dne 6.5.2017 ve 12:00 jsem buď napsala špatné číslo varianty testu, nebo mi byl předložen obsahově jiný test, než se objevil u mé přihlášky opravený.
Žádám o radu, zda je možné přezkoumání situace a ověření na konkrétním textovém sešitě.
12. 5. 2017 20:54nové

Vyřešeno přes kontakt prihlaska@muni.cz

V případě stejného problému se na nás obracejte přímo emailem - prihlaska@muni.cz
David Repecký
13. 5. 2017 15:52nové
TSP možnosti testu
Jen mne tak dnes napadlo, byla v testu možnost zaškrtnou více odpovědí (na jednom řádku) u jedné otázky. Tedy že bych třeba 3 odpovědi vyloučil a zaškrtl 2, abych měl aspoň 0,45 bodu z otázky? Nebo bylo nějaké pravidlo, které to zakazovalo? Nějak si nic podobného nevybavuji.
13. 5. 2017 19:33nové

Dobrý den,

dovolím si citovat z instrukcí k TSP:

"Ke každé otázce je pět možností odpovědí, označených písmeny (a, b, c, d, e), přičemž vyhovující je právě jedna správná odpověď. Každá správně zodpovězená otázka je hodnocena jedním bodem, chybně zodpovězená otázka je hodnocena -0,25 bodu. Nezodpovězená otázka je hodnocena 0 body."

Z instrukcí vyplývá, že každá otázka má pouze jednu správnou odpověď. Označení více odpovědí současně je tedy vždy odpovědí nesprávnou, a to i v případě, že jedna z označených odpovědí je správná. S ohledem na to, jak jsou instrukce formulovány, není třeba tuto skutečnost explicitně uvádět.

Jediné správné ohodnocení otázky, u níž jste vybral z odpovědí dvě nebo více možností současně, je -0,25 bodu.
Alena Bujnochová
13. 5. 2017 16:09nové
Percentil TSP
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jestli je reálná šance dostatse na obor fyzioterapie s percentilem 54 z TSP? nevyznám se moc v tabulkách z minulých let.
13. 5. 2017 16:39nové

Dobrý den,

nezlobte se, ale to se nedá říct. TSP se přepočte kofeicientem, připočtou se výsledky fyz. testů... výsledek je založen na vícero faktorech.
Pouze dle percentilu to nelze odhadnout.
Karolína Hynštová
14. 5. 2017 10:55nové
TSP - žádost o přezkoumání
Dobrý den,
u jedné otázky z testu TSP bych chtěla podat podnět k přezkoumání zadání a správné odpovědi. Na koho, popřípadě kam, se s touto žádostí mohu obrátit.
Děkuji za odpověď.
14. 5. 2017 14:19nové

Dobrý den,

můžete podat řádné odvolání, pokyny viz http://bit.ly/odvolaniMU
Aleš Bělica
změněno 14. 5. 2017 13:49 nové
TSP 2017, var. 03 / ot. 15

Zdravím, mám dotaz k testu varianta 03 otázka 15.
V zadání stojí: K odhalení trojmístného kódu máte tyto informace: 1) Součet číslic v kódu je 5; 2) Kód je dělitelný 4; 3) Dvě číslice kódu jsou stejné

Takto postavené zadání má 2 řešení - 212 a 500.

Úkolem je vybrat NEPRAVDIVÉ tvrzení: (pravda 212 / pravda 500)
a) Kód je číslo větší než dvě stě (ANO/ANO)
b) Poslední dvě číslice kódu jsou stejné (NE/ANO)
c) Kód obsahuje číslici 0 (NE/ANO)
d) Prostřední číslice k'du je největší (NE/NE)
e) Kód obsahuje právě jednu lichou číslici (ANO/ANO)

V pokynech pro práci s testem je uvedeno: "...vyhovující je právě jedna správná odpověď", což ovšem řešení zadání nesplňuje.

Dotaz zní, kde jsem udělal chybu v uvažování? Měl jsem najít řešení i na základě nabídnutých možností a zvolit to řešení, kterému odpovídá právě jedno nepravdivé tvrzení? Ne že by na tom nějak extra záleželo, se svým výsledkem jsem relativně spokojen, jde mi hlavně o nalezení chyby v matrixu :)

díky

AB
Jaroslav Škoda
14. 5. 2017 14:49nové
Pokud je spravna odpoved prave jedna, tak je kod 500. Odpoved D
Aleš Bělica
14. 5. 2017 16:16nové
To je právě ta otázka. Zda platí: 1) Zadání -> řešení -> výběr odpovědi na základě řešení a nebo 2) Zadání -> kvazi doplnění zadání na základě nabízených odpovědí -> řešení. Tedy jestli hledám právě jedno řešení definované zadáním (se kterýmžto pak konfrontuji nabízené odpovědi) a nebo hledám řešení odpovídající zadání a splňující podmínku právě jedné správné odpovědi. Dle mého názoru se jedná o podstatný rozdíl a popírá to princip, prezentovaný na přípravných seminářích, o možnosti dobrat se správné odpovědi vylučováním nesprávných. Úloha pak bez nabídky odpovědí nemá jednoznačné řešení. A nebo jsem prostě jen někde přehlédl v pokynech tuto "variantu" definice zadání. Ale jak říkám, jde mi jen o princip, vysledky upravovat asi nepotřebuji.
14. 5. 2017 19:04nové

Dobrý den,

v zásadě platí postup popsaný v bodě 2 vašeho příspěvku.

Jakékoliv přípravné semináře k TSP nejsou v gesci a nespadají do organizace Rektorátu Masarykovy univerzity (tvůrci TSP). Za informace poskytované na kurzech pořádaných třetí stranou neodpovídáme.
Aleš Bělica
změněno 14. 5. 2017 23:42 nové

Děkuji za informaci. Nechci být za kverulanta, ale pořád teda ještě pochyby přetrvávají. Seminář, který jsem zmiňovall byl organizován MU (je ovšem pravdou, že nevím jestli v gesci Rektorátu), nicméně i na oficiálních stránkách MU pro přípravu na TSP se vzorovými příklady a vysvětlením (pro numerické myšlení http://www.studujnamuni.cz/priprava-na-vysokou/tsp-numericke-mysleni) je aplikován bez výjimky postup právě jedno řešení ze zadání a poté konfrontace s možnostmi odpovědí. Postup vylučování z nabídnutých odpovědí pro nalezení správného řešení úlohy je pak jako "návod" zmiňován napřiklad v sekci Kulturní přehled (http://www.studujnamuni.cz/priprava-na-vysokou/tsp-kulturni-prehled).

Stále si tedy myslím, že pokud jsem nepřehlédl v pokynech nějakou instrukci, jedná se u této otázky o chybné/neúplné zadání, které nevede k právě jednomu řešení. Rozumím ale samozřejmě, že se v této chvíli jedná pouze o akademickou diskusi :)
15. 5. 2017 09:33nové

i kdyby ti autor testu řekl, jak řešit úlohy daného typu, není to důvodem k zamítnutí správnosti úlohy, kterou bylo nutno řešit jinak (výsledkem testování má být seřazení uchazečů podle míry "studijních předpokladů", přičemž samostatné uvažování má jistě přednost před, s prominutím, cvičenými opičkami)

nicméně tak jak to prezentuješ bych to za problematickou úlohu považoval také (zadání jsem ale neviděl), jakkoliv zdejší systém s existencí chyb nepočítá
=> vždycky je snazší říci, že právě zadání "...vyhovující je právě jedna správná odpověď" vlastně diskvalifikuje variantu 212, neboť takový případ by nevedl na jednu správnou odpověď
(zdá se mi totiž, že přehlížíš, že instrukce "jedna správná odpověď" se týká počtu odpovědí, nikoliv počtu alterantiv vyhovujících zadání)
Aleš Bělica
15. 5. 2017 19:04nové
samozřejmě souhlas ohledně samostatného myšlení a prvním odstavcem komplet.
Co jsem se snažil - uznávám trochu kostrbatě - příklady demonstrovat je v podstatě nejasnost v tom, zda informace "....vyhovující je právě jedna správná odpověď" je premisa pro řešení, či podmínka - tedy že řešením je pouze to, které kromě zadání splňuje i podmínku právě jedné správné odpovědi. Je ovšem taky pravdou, že ačkoli všechny ostatní úlohy (včetně předchozích let), jak jsem je procházel, pracují s " právě jednou odpovědí" jako premisou, nikde v materiálech k testům to není explicitně uvedeno. Takže bych to uzavřel jako opravdu povedený chyták a moji chybu, že jsem začal kombinovat od 1,2,.... 0 a nikoli 0,1,2 ( kde by mi jako první řešení vyskočilo 500). Ve finále je jedno jestli mám nebo nemám o 1,25 bodu více a zvednu si percentil z 90 na 91. Šlo jen o feedback, jak směrem k mým chybám, tak feedback k tvůrcům TSP.
16. 5. 2017 10:47nové
Tabulka bodů a percentilů
Dobrý den, budou k dispozici nějaké tabulky obsahující údaje o tom, kolik bodů bylo potřeba na určité percentily? Děkuji.
16. 5. 2017 11:19nové

Dobrý den,

statistika bude zpracována po ukončení přijímacího řízení, na podzim 2017.
Martina Kalichová
22. 5. 2017 12:30nové
Pochybnosti o spravnosti vysledneho percentilu
Dobry den
Pokud nesouhlasim s tim, ze jsem odpovedela chybne na dve otszky v testu tsp (var.10), mohu podat odvolani ci zadost o prezkoumani drive nez bude oznameno prijeti ci neprijeti?
Dekuji.
22. 5. 2017 17:13nové

Dobrý den,

odvolat se můžete teprve v případě vydaného písemného rozhodnutí (ať už pozitivního nebo negativního).
Pokud máte za to, že položka v TSP je chybná, můžete to do odvolání uvést.
26. 10. 2008 21:44nové
Analytické myšlení a úsudky
Martina Pařilová
změněno 23. 2. 2017 22:33 nové
Úloha 47, test 2014 01

Dobrý den, chtěla bych se Vás zeptat, zda náhodou někdo nevíte jak vyřešit tento typ úlohy:
Marťanští muži v létě mluví pravdu, po zbytek roku lžou. Marťanské ženy mluví pravdu ve středu, ostatní dny v týdnu lžou. Dva obyvatelé Marsu Hélo a Kélo ve stejný den řekli:
Hélo: Kélo je žena a dnes lže.
Kélo: Oba jsme stejného pohlaví.

Vyberte pravdivé tvrzení:
a.) Kélo je žena a Hélo muž.
b.) Není středa
c.) Hélo je žena a Kélo muž.
d.) Není léto.
e.) Je léto.

Předem Vám komukoliv děkuji za odpověď a pomoc. :)
změněno 20. 3. 2017 19:12 nové

Jde-li o to, jakého je kdo z obou zmíněných pohlaví, nastává právě jedna z níže uvedených možností 1 až 4, a jde-li o to, kdo z nich mluví pravdu, právě jedna z níže uvedených možností "a" až "d".

H K H K
------- -------
1 m m a 1 1
2 m ž b 1 0
3 ž m c 0 1
4 ž ž d 0 0

Kombinací možností 1 až 4 s možnostmi "a" až "d", tj. kartézským roznásobením množin {1, ..., 4}, {a, ..., d}, dostaneš 16 možností tvaru (x, y), stručněji xy, kde x je jedna z možností 1 až 4 a y jedna z možností "a" až "d". Kromě 2b a 3d ale žádná z nich nemůže nastat; u kterékoli z nich vede předpoklad, že nastává, ke sporu. Měl by tedy být jiný den, než středa.
Martina Pařilová
25. 2. 2017 19:47nové
Děkuji Vám za odpověď :).
Pochopila jsem správně, že se zde používá výroková logika? Chtěla bych Vás ještě poprosit, zda byste byl tak laskavý a jestli byste mi mohl více rozepsat ten bod, jak dojdete k tomu, že není středa. Jak dojde ke sporu a proč nemůže nastat žádná jiná možnost?
Martina Pařilová
28. 2. 2017 12:43nové
Opravdu Vám moc děkuji za ochotu a za pomoc!! :) Pomohlo. :)