Numerické myšlení - Diskusní fórum k přijímacímu řízení 2018 - Diskuse
In bachelors degree programme ..
Dobrý den,
nenašel by si někdo chvíli? :)
In bachelors degree programme , there are students in first, second and third years of study. 85 students are in higher than first year, 65 students are in lower than third year of their studies. Exactly on half of all students are in the second year. How many students in total are there in bachellors degree programme ?
a) 150 b) 125 c) 200 d) 90 e) 100 - správná je e) 100.
Pochopil jsem to tak, že 85 studentů je ve 3. ročníku, 65 v 1.
Tedy 65+85/2=75 a potom všechny tři sečetl. Ale nevycházi..
V.
x- prvý rončík
y - druhý ročník
z - tretí ročník
-----------------------
y+z=85
x+y=65
y=x+z
-----------------------
(x+z)+z=85 --- x=85-2z
x+(x+z)=65
-----------------------
2*(85-2z)+z=65
170-3z=65
3z=105
y=50
x=15
Zdravím,
pardón, proč musím udělat tuhle operaci(resp. přičíst "x" a "z").
(x+z)+z=85 --- x=85-2zx+(x+z)=65
Díky,
V.
moc to nechápu co tím myslíte.
děkuji
tomu co napsal Alexander, Václav, já?
je problém v angličtině, nebo v počtech?
Které z následujících čísel nemůže patřit na místo otazníku?
Dobrý deň, chcela by som sa opýtať na nasledujúcu úlohu (TSP 2014, varianta 01):
Které z následujících čísel nemůže patřit na místo otazníku? (Přirozená čísla a a b nemusí být nutně různá.)
3♡4 = 25 5♡1 = 26 a♡b = ?
3✶4 = 49 5✶1 = 36 a✶b = 64
a) 40 b) 32 c) 50 d) 34 e) 54
Za predpokladu, že ✶ symbol znamená sčítanie a následne umocnenie (3+4 = 7 -> 7^2 = 49) sa dá dopracovať k tomu, že a a b budú čísla 4 a 4 (4+4 = 8 -> 8^2 = 64).
Pri symbole ♡ som určila, že znamená operáciu násobenie oboch čísel, ktoré sa následne sčítajú (3*3 + 4*4 = 9 + 16 = 25) a tak a♡b = 4*4 + 4*4 = 32.
Tým som teda určila, ktoré číslo je možné dosadiť za otáznik, nerozumiem však, akým výpočtom mám prísť k tomu, aké číslo tam nepatrí. Použila som zlý výpočet? Za odpoveď vopred ďakujem.
použila jsi v podstatě správné úvahy a výpočty...
...pouze jsi v prvním kroku použila nesprávný předpoklad => 8^2 musí být 64, ale 8 nemusí být pouze součet 4+4 (b), ale i 1+7 (c), 2+6 (a), 3+5 (d)...takže pouze e) nevyhovuje zadaným podmínkám
Z následujícího souboru pěti čísel bylo jedno číslo odstraněno
varianta 5
Z následujícího souboru pěti čísel bylo jedno číslo odstraněno: 7/8 , 5/6, 3/4 11/12
Určete odstraněné číslo, víte-li, že rozdíl tohoto odstraněného čísla (menšenec)a nejmenšího čísla ze souboru (menšitel) je 13
Rozdiel odstráneného čísla a najmenšieho čísla zo súboru je 13/36
najmenšie číslo zo súboru je 3/4
teda x/y - 3/4 = 13/36
36 naznačuje že y bude 9 (spoločný menovateľ 4*9 = 36)
x/9 - 3/4 = 13/36
teda dáme na spoločný menovateľ
(4*x - 9*3)/36 = 13/36 // *36
4x - 27 = 13 // +27
4x = 40 // /4
x = 10
Jaký nejmenší výsledek můžeme získat provedením operace?
Ahoj
Ví někdo jaký je výsledek?
Varianta 5
S libovolným číslem x můžeme provést operaci
⋆x = 5 + x · x + 6 · x.
Jaký nejmenší výsledek můžeme získat provedením operace?
a) −3 b) −4 c) −6 d) 0 e) 1
Zadání si přeformulujme do jazyka, se kterým se gymnazista setká:
Mějme funkci f(x) = x^2 + 6x + 5. Jaká je funkční hodnota v minimu, tedy v místě, kde je první derivace nulová?
f'(x) = 2x + 6.
První derivace je nulová pro x = -3.
f(-3) = -4.
Správná odpověď je b)Varianta 8, otázla 14, postup?
Dobrý den,
jaký je prosím postup u této otázky?
dvouc.číslo x má součet 12, výměnou pozic dostaneme číslo o 36 menší. urči číslo 2x+12..
myslela jsem, že x=48,--
84-36=48 , pak 2*48+12=108, ale je to špatně, původní x=84 a o 36 menší 48,když pozice jednotek a desítek vyměním, jako jediná z dvojic 48-84, 39-93, 57-75
úvaha je správná, ale problém je, že x=84, nikoliv 48 (sama to i píšeš "84-36=48"), x je totiž původní číslo před záměnou číslic, ne až po ní
správně je a) 180 (tj. 2*84+12)