Dotaz
Chtěl bych se zeptat, když si dělám testy na TSP a v kritickém myšlení je nějaký text a k němu vybrat z možností a - e, tak je možné že správně bude více než jeden výsledek? např. a, b, c....je to možné, nebo je vždy jen jeden správný výsledek?
DíkyDobrý den,
každá otázka v TSP má vždy právě a pouze jednu správnou odpověď.In bachelors degree programme ..
Dobrý den,
nenašel by si někdo chvíli? :)
In bachelors degree programme , there are students in first, second and third years of study. 85 students are in higher than first year, 65 students are in lower than third year of their studies. Exactly on half of all students are in the second year. How many students in total are there in bachellors degree programme ?
a) 150 b) 125 c) 200 d) 90 e) 100 - správná je e) 100.
Pochopil jsem to tak, že 85 studentů je ve 3. ročníku, 65 v 1.
Tedy 65+85/2=75 a potom všechny tři sečetl. Ale nevycházi..
V.
x- prvý rončík
y - druhý ročník
z - tretí ročník
-----------------------
y+z=85
x+y=65
y=x+z
-----------------------
(x+z)+z=85 --- x=85-2z
x+(x+z)=65
-----------------------
2*(85-2z)+z=65
170-3z=65
3z=105
y=50
x=15
Zdravím,
pardón, proč musím udělat tuhle operaci(resp. přičíst "x" a "z").
(x+z)+z=85 --- x=85-2zx+(x+z)=65
Díky,
V.
moc to nechápu co tím myslíte.
děkuji
tomu co napsal Alexander, Václav, já?
je problém v angličtině, nebo v počtech?
Které z následujících čísel nemůže patřit na místo otazníku?
Dobrý deň, chcela by som sa opýtať na nasledujúcu úlohu (TSP 2014, varianta 01):
Které z následujících čísel nemůže patřit na místo otazníku? (Přirozená čísla a a b nemusí být nutně různá.)
3♡4 = 25 5♡1 = 26 a♡b = ?
3✶4 = 49 5✶1 = 36 a✶b = 64
a) 40 b) 32 c) 50 d) 34 e) 54
Za predpokladu, že ✶ symbol znamená sčítanie a následne umocnenie (3+4 = 7 -> 7^2 = 49) sa dá dopracovať k tomu, že a a b budú čísla 4 a 4 (4+4 = 8 -> 8^2 = 64).
Pri symbole ♡ som určila, že znamená operáciu násobenie oboch čísel, ktoré sa následne sčítajú (3*3 + 4*4 = 9 + 16 = 25) a tak a♡b = 4*4 + 4*4 = 32.
Tým som teda určila, ktoré číslo je možné dosadiť za otáznik, nerozumiem však, akým výpočtom mám prísť k tomu, aké číslo tam nepatrí. Použila som zlý výpočet? Za odpoveď vopred ďakujem.
použila jsi v podstatě správné úvahy a výpočty...
...pouze jsi v prvním kroku použila nesprávný předpoklad => 8^2 musí být 64, ale 8 nemusí být pouze součet 4+4 (b), ale i 1+7 (c), 2+6 (a), 3+5 (d)...takže pouze e) nevyhovuje zadaným podmínkám
Z následujícího souboru pěti čísel bylo jedno číslo odstraněno
varianta 5
Z následujícího souboru pěti čísel bylo jedno číslo odstraněno: 7/8 , 5/6, 3/4 11/12
Určete odstraněné číslo, víte-li, že rozdíl tohoto odstraněného čísla (menšenec)a nejmenšího čísla ze souboru (menšitel) je 13
Rozdiel odstráneného čísla a najmenšieho čísla zo súboru je 13/36
najmenšie číslo zo súboru je 3/4
teda x/y - 3/4 = 13/36
36 naznačuje že y bude 9 (spoločný menovateľ 4*9 = 36)
x/9 - 3/4 = 13/36
teda dáme na spoločný menovateľ
(4*x - 9*3)/36 = 13/36 // *36
4x - 27 = 13 // +27
4x = 40 // /4
x = 10
Jaký nejmenší výsledek můžeme získat provedením operace?
Ahoj
Ví někdo jaký je výsledek?
Varianta 5
S libovolným číslem x můžeme provést operaci
⋆x = 5 + x · x + 6 · x.
Jaký nejmenší výsledek můžeme získat provedením operace?
a) −3 b) −4 c) −6 d) 0 e) 1
Zadání si přeformulujme do jazyka, se kterým se gymnazista setká:
Mějme funkci f(x) = x^2 + 6x + 5. Jaká je funkční hodnota v minimu, tedy v místě, kde je první derivace nulová?
f'(x) = 2x + 6.
První derivace je nulová pro x = -3.
f(-3) = -4.
Správná odpověď je b)Varianta 8, otázla 14, postup?
Dobrý den,
jaký je prosím postup u této otázky?
dvouc.číslo x má součet 12, výměnou pozic dostaneme číslo o 36 menší. urči číslo 2x+12..
myslela jsem, že x=48,--
84-36=48 , pak 2*48+12=108, ale je to špatně, původní x=84 a o 36 menší 48,když pozice jednotek a desítek vyměním, jako jediná z dvojic 48-84, 39-93, 57-75
úvaha je správná, ale problém je, že x=84, nikoliv 48 (sama to i píšeš "84-36=48"), x je totiž původní číslo před záměnou číslic, ne až po ní
správně je a) 180 (tj. 2*84+12)Tsp na fsps
Dobry den, na koho se obrátit v případě, že chci reklamovat otázku z testu?Dobrý den,
napište nám prosím na náš kontaktní e-mail pro uchazeče prihlaska@muni.cz.Místo studia
Dobrý den. Jsem přijata na studijní obor Biologie se zaměřením na vzdělání a Matematika se zaměřením na vzdělání. Chtěla jsem se zeptat, kde bude probíhat výuka? Bude pouze na Kotlářské, nebo i v Bohunicích? Děkuji za odpověď.Fyzika X Biofyzika
Dobrý den,
nedávno mi byly prominuty přijímací zkoušky na výše uvedené obory, mám však stále ještě pár nejistých představ ohledně studia těchto oborů a některých rozdílů mezi nimi. Rád bych tedy uvítal jakoukoliv radu osoby, která má se studiem (ideálně těchto oborů) nějaké zkušenosti.
Vždy mě kromě fyziky a věd o živé hmotě zajímala také matematika, na které si dosti zakládám. Hlavní otázkou tedy je, zda je nějaký markantní rozdíl mezi matematickým aparátem nabytým v jednom a v druhém z uvedených oborů? Bylo by výhodnější ponechat si obor Biofyzika a navolit si předměty dle libosti, nebo naopak nastoupit na obecnou fyziku a do volitelných předmětů zakomponovat předměty z biologie, chemie a podobně? Popř. je možné si jako volitelné předměty zapsat také předměty povinné, které přísluší jiným oborům?
Jakákoliv dodatečná rada ke studiu těchto oborů je vítána! :)
Předem děkuji za odpověď.Dobrý den,
na rozdíly ve Vámi jmenovaných oborech a nejčastěji zapisované předměty (vždy pod záložkou "Předměty") se můžete podívat zde:
Fyzika: https://www.muni.cz/bakalarske-a-magisterske-obory/596-fyzika
Biofyzika: https://www.muni.cz/bakalarske-a-magisterske-obory/3794-biofyzika
MEV + POL/MEV + EVS
Dobrý deň,
vie mi niekto so skúsenosťami pomôcť pri rozhodavaní sa medzi spomínanými kombináciami štúdia? Na obe som prijatý, ale neviem sa rozhodnúť kam. Ďakujem za každú pomoc a pripomienku. :)ty se tím budeš muset v následujících letech prokousat...
spousta lidí skončila ve studiu proto, že zjistili, že je to vlastně nebaví [takže si nastuduj studijní plány a prohlédni požadavky jednotlivých předmětů]
Prezenční studium na FSS při zaměstnání?
Zdravím,dokáže mi někdo odpovědět, nakolik je možné (reálné zvládat) prezenční studium na FSS, konkrétně dvouoboru Antropologie+Environmentalistika, při denním zaměstnání?
Zvládání studia je ovšem navýsost osobní záležitost - někdo zvládá paralelně se zaměstnáním a jiný nezvládá ani bez zaměstnání.
FSS obecně není nijak extrémní, jen je třeba dbát na termíny (seminárek, ap.)