Numerické myšlení - Diskusní fórum k přijímacímu řízení 2021 - Diskuse
TSP 2020 varianta 2
Dobrý den, mohla bych poprosit o vysvětlení, jak řešit tyto příklady? Děkuji mockrát.https://imgur.com/a/gUuqLLL
Ten první jsem pochopil, když jsem viděl správnou odpověď.
A+2 : A−2 = 2 /krát (A−2)
A+2 = 2(A−2)
A+2 = 2A−4
−A = −6 /: (−1)
A=6
Dosadím do správné 6+2 : 6−2 = 2
TSP varianta 02 př. č. 13
Dobrý den, chtěla bych vás poprosit o radu. Nevím, jak mám postupovat při řešení tohoto příkladu. Moc děkuji. (správné řešení je b)Dobrý den, tady jsem se spletl.
A=x+1 (to bylo správně)
B=2x (to bylo špatně)
TSP 2019 varianta 01 př. 15
Dobrý den, nevíte někdo náhodou postup u tohoto příkladu? Děkuji.a) 0 13 0 13 0
13 13 13 13
26 26 26
52 52
104
0 14 0 14 0 - 14 14 14 14 - 28 28 28 - 56 56 - 112
b) 0 14 14 14 0
14 28 28 14
42 56 42
98 98
196
0 8 8 8 0 - 8 16 16 8 - 24 32 24 - 56 56 - 112
c) 6 6 6 6 6 - 12 12 12 12 - 24 24 24
7 7 7 7 7 - 14 14 14 14 - 28 28 28 - 56 56 - 112
d) 14 0 14 0 14 - 14 14 14 14 - 28 28 28 - 56 56 -112
e) 11 11 0 11 11 - 22 11 11 22 - 33 22 33 - 55 55 - 110
12 12 0 12 12 - 24 12 12 24 - 36 24 36 - 60 60 - 120
TSP 2020, varianta 04, příklad 16
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jak tento příklad rychle a správně vypočítat? Případně i s nějakým malým vysvětlením. Děkuji.https://imgur.com/a/BGxITV4
Pro rychlé vyřešení je asi nutné vědět, které zlomky odpovídají desetinným číslům ze zadání, tj. 0,04 = 1/25, 0,125 = 1/8, 0,2 = 1/5 a 0,25 = 1/4. Co se stane, když nějaké číslo umocníme na -0,5? Výsledkem bude (druhá) odmocnina z převrácené hodnoty: . "Stačí" tedy vybrat dvojici odpovídající dvojici . Pokud v této fázi pořád nevidíš, proč je to možnost c), nezbyde ti nic jiného než vylučovací metoda (nebo na to jít vylučovací metodou rovnou, ale pořád se hodí znát ty odpovídající zlomky).
TSP 2019, varianta 10, otázka 20
Dobrý den,mohli by ste mi, prosím poradiť ako postupovať pri riešení príkladu nižšie?
ďakujem
0.35 * x - 10 = 0.3 * ( x - 10 ) po úprave dostaneme 140
Ďalší spôsob by bol jednotlivo kalkulovať či sa zhoduje nemeniaca sa skupina po zmene počtu žiakov teda alebo aj meniacich sa ziakov toto uz je jednoduche ale zdlhave.
a. 300/100 = 3 je 1%, 65 * 3 = 195 a potom ako odislo 10 ziakov mame 290/10 = 2.9 je 1% tak 70 * 2.9 = 203. 70 a 65 su zastupenia dievcat v triede. Kedze sa nezhoduju ideme na dalsie az kym sa nedostaneme ku takemu ktore sa zhoduje co je d.140/100 = 1.4, 65 * 1.4 = 91 a 70 * 1.3 = 91 a teda d je spravna odpoved ale tato moznost pocitania zabera dost casu.
TSP 2008/4/18/ prosím poraďte :/
Prosím, jaký je postup řešení této úlohy?18 Platí
(♦ − 1) · (△ + 1) = 1 − △.
Urˇcete ♦, jestliže 5 − △ · ♦ = 8.
a) 3 b) −1 c) −2 d) 5 e) −3/4
To opravdu netuším, já s tvorbou TSP nemám vůbec nic společného.
TSP 2019 varianta 5, otazky 12,14,15
Zdravím,dokázal by mi někdo vysvětlit prosím postup u těchto příkladů?
https://imgur.com/a/gw3spqk
TSP 2019/10/10
Prosím Vás jak mám rychle přijít na toto?
Je dáno číslo X = −0,88. Uspořádejte vzestupně hodnoty 1/X; 1/√3
X; 1/X
3
.
a) 1/√3
X < 1/X < 1/X
3
b) 1/X < 1/√3
X < 1/X
3
c) 1/X
3 < 1/X < 1/√3
X
d) 1/√3
X < 1/X
3 < 1/X
e) 1/X < 1/X
3 < 1/√3
X
Z toho rovnou dostaneme, že (předposlední nerovnost plyne z toho, že ).
Tsp 2018/10/16 pdf (mam výpadek)
Dobrý den,
prosím, jakže se toto řeší? Mám uplný výpadek.
6) S libovolným číslem x můžeme provést operaci
⋆x = 5 − x · x + 4 · x.
Jaký největší výsledek můžeme získat provedením operace?
a) −1 b) 9 c) 11 d) 0 e) 7
V tomto príklade by som sa pozeral na premenné. Teda viem, že chcem čo najväčšie čislo ale mám - (x^2) + 4*x a teda viem keď bude x = 4 dostaneme rozdiel 0 teda chcem niečo kde ich rozdiel bude čo najväčši.
Teda:
pre x = 4: (-16) + 16 = 0
pre x = 3: (-9) + 12 = 3
pre x = 2: (-4) + 8 = 4 najvacsi
pre x = 1: (-1) + 4 = 3
teda 5 - 4 + 8 = 9
pre x > 4 by začne byť mocnica väčšia ako 4*x takže sa dostaneme mänšie a mänšie čisla keďže odčitujeme
Hadam pomohlo :)TSP 2014-03-14
Dobrý den,potřebovala bych poradit s touto úlohou.
Děkuji.
https://imgur.com/a/23AeII0
srdíčko označuje operaci (a*a)+(b*b)
9+16=25
25+1 = 26
hvězdička označuje operaci (a+b)*(a+b)
7*7 = 49
6*6 = 36