Numerické myšlení - Diskusní fórum k přijímacímu řízení 2021 - Diskuse
TSP 2020 - var. 01, otázka č. 11/60
Dobrý den,
Potřeboval bych poradit s jedním příkladem. Viz fotolink. Ještě bych poprosil o postup, abych si mohl uvědomit logický postup u tohoto typu příkladu.
Myslím si, že by to pomohlo i ostatním,
Děkuji :)
Vyberte číslo na místo otazníku. TSP 2013 - varianta 02, otázka č. 16 / 70.
Dobrý den, lámu si hlavu nad touto úlohou a nemohu přijít na správné řešení. https://imgur.com/a/8tXcxze
Předem dekuji za pomoc :)
TSP 2020 var.č.4, otázka č. 13
Dobrý den, nevím si rady s touto úlohou. Prosím, jakým způsobem se řeší?Pochopila jsem to s tím číslem na ose x, že je -2, absolutní hodnotu, ale proč je to vlastně 2 na ose y...pokud se nepletu?
Moc děkuji!
Snad je to trochu pochopitelné :)
Toto řešení ale asi není příliš vhodné při skládání TSP, tam bych doporučil spíš vylučovací metodu:
- 0 je přesně mezi čísly -1, +1, rozdíl vzdáleností tedy bude nulový → to vyloučí možnosti c) a e),
- "velikost" nemůže být záporná, to vyloučí možnosti b), d),
- takže zbývá jediná možnost a).
Edit: Tak vidím, že jsem byl předběhnut. :)
TSP 2015 - 04
Dobrý den, potřebovala bych poradit s řešením těchto dvou příkladů.https://imgur.com/a/eHR4xId
máš operaci A > B = C a zároveň víš i A, i B, tudíž A = 27; B = 3. Platí, že C^B = A. Dosadíš do uvedené operace C^3 = 27 a uvažuješ, co může být číslo C, které když umocníš na třetí, vyjde ti 27. Číslo 3. Ještě musíš určit hodnotu 3 > -1 a uvažuješ úplně stejně: C^-1 = 3. V příkladu je uvedené, že C je větší nebo rovno nule, tak musíš uvažovat o takových číslech. Výsledek je tedy 1/3. 1/3 ^-1 (tedy B) = 1/(1/3) = 3 (což je číslo A)
2013 pdf varianta 1, příklad 11 a 16
Dobrý den, nevím si rady s tím to příkladem:
Numerické myšlení
11 Symboly ♦, ♥ a ⋆ mají následující význam:
♦ X = 20 % z X, ♥ X = 0,5 · X, ⋆ X =
3
2
· X.
Určete X, jestliže ♥♦ ⋆ X = 15.
a) 10 b) 100 c) 80 d) 225 e) 150
a s 16. příkladem.
Přišla jsem pouze na horní otazník, ale na druhý nemohu přijít. Děkuji, Matoušová.♦ X vlastně znamená vynásobení číslem 0,2, takže ♥♦⋆X = ♥(♦(⋆X)) = ♥(♦(1,5*X)) = ♥(0,2*(1,5*X)) = ♥(0,3*X) = 0,5*(0,3*X) = 0,15*X, což nakonec dá X = 100.
2019 v. 2, 57
Dobrý večer,
prosim o řešení tohoto příkladu:
You cut off one quarter of two-fifths of a cake, take three-fifths of it, and add it
to one quarter of a whole cake. How many percent of a cake do you get?
a) 31 % b) 15,5 % c) 85 % d) 62 % e) 21 %
Mám pocit, že někdy před dvěma týdny jsem to vypočítala, ale teď mi to nevychází a nevím proč.
Děkuji.Tsp numerické myšlen, dva příklady
Z následujícího souboru pěti čísel bylo jedno číslo odstraněno
varianta 5
Z následujícího souboru pěti čísel bylo jedno číslo odstraněno: 7/8 , 5/6, 3/4 11/12
Určete odstraněné číslo, víte-li, že rozdíl tohoto odstraněného čísla (menšenec)
a nejmenšího čísla ze souboru (menšitel) je 13
Odpovědět
Pavol Almáši,
29. 4. 2018 16:07
Rozdiel odstráneného čísla a najmenšieho čísla zo súboru je 13/36
najmenšie číslo zo súboru je 3/4
teda x/y - 3/4 = 13/36
36 naznačuje že y bude 9 (spoločný menovateľ 4*9 = 36)
x/9 - 3/4 = 13/36
teda dáme na spoločný menovateľ
(4*x - 9*3)/36 = 13/36 // *36
4x - 27 = 13 // +27
4x = 40 // /4
x = 10
teda 10/9
jak jste přilsi na toho jmenovatele?
Ahoj
Ví někdo jaký je výsledek?
Varianta 5
S libovolným číslem x můžeme provést operaci
⋆x = 5 + x · x + 6 · x.
Jaký nejmenší výsledek můžeme získat provedením operace?
a) −3 b) −4 c) −6 d) 0 e) 1
Děkuju za odpovědi
Odpovědět
Petr Prokop,
30. 4. 2018 16:39
Zadání si přeformulujme do jazyka, se kterým se gymnazista setká:
Mějme funkci f(x) = x^2 + 6x + 5. Jaká je funkční hodnota v minimu, tedy v místě, kde je první derivace nulová?
f'(x) = 2x + 6.
První derivace je nulová pro x = -3.
f(-3) = -4.
Správná odpověď je b)
Jak přisli na to f(x) = 2x +6?
Děkuji, MatoušováŘekl bych, že se jedná jen o štastný tip a řešení bych na první pohled nepovažoval za korektní. Pokud ale označíme neznámé číslo jako , ze vztahu okamžitě dostaneme .
ad druhý příkladNajít nulový bod derivace je jen jedna z možných cest a ne na všech středních školách se derivace probírají. Další možností je si uvědomit, že extrém kvadratické funkce se realizuje přesně mezi nulovými body (pokud existují). Geometricky řečeno to znamená, že vrchol paraboly leží mezi průsečíky s osou x. Po nalezení kořenů tak dostaneme extrémní, v tomto případě minimální, hodnotu v bodě . Ještě jinou možností je úprava na čtverec .
TSP 2020, varianta 01, příklad 31.
Dobrý večer,prosím vás o radu s příkladem č. 31, vyšlo mi 600 sekund, tj. 10 minut, správný výsledek je ale 16 minut a 40 sekund, tj. e). Děkuji.
Paja = 0.5m/s
potom len Paja ide len 800m kedze mal naskok 200m a Standa ide 1km takze
1000*1 = 1000s (Standov cas)
800*0.5 = 1600s (Pajov cas)
1600 - 1000 = 600 sekund.
Pája (holka) je na 200metrech trati a Standa na 0m (na startu), Pája je na 300m a Standa je na 200m. Pája je na 400m a Standa je na 400m. Zbývá 600m. To zaplave Standa za 600s a Pája za 1200s. Rozdíl je 600s.