Základy debriefingu

Fáze debriefingu

V této části si představíme model PEARLS = Promoting Excellence and Reflective Learning in Simulation. PEARLS je jedním z mnoha možných modelů.

Tento model byl popsaný poprvé v tomto článku:

Eppich, W., & Cheng, A. (2015). Promoting Excellence and Reflective Learning in Simulation (PEARLS): development and rationale for a blended approach to health care simulation debriefing. Simulation in Healthcare, 10(2), 106-115.

Má celkem 5 fází, které si nyní popíšeme. U každé z nich zmiňujeme:

  1. Co je v dané části úkolem lektora?
  2. Proč je daná fáze důležitá?
  3. Jaké fráze můžeme v dané fázi debriefingu použít?
Proč je užitečné mít nějaké fráze připravené?

Nemusíme tolik přemýšlet, jak jednotlivé části uvést a můžeme se tak plně soustředit na rozbor a analýzu. Když se dostaneme do slepé uličky, může nám nějaká univerzální otevřená otázka pomoct najít cestu k další diskusi. Plynulým přechodem mezi jednotlivými tématy opět zjednodušíme porozumění účastníkům.