Závěrečná práce: Rastislav Tisovčík, učo 359691: Generation and Visualization of Terrain in Virtual Environment
Bakalářská práce
Generation and Visualization of Terrain in Virtual Environment
Anotace
Cieľom tejto práce je preskúmať niekoľko často používaných algoritmov, ktoré sú používané na generovanie dát terénu, ktorý pripomína prírodný povrch. Tieto algoritmy sú popísané spolu s vybranými technikami potrebnými pre ich zobrazovanie, obzvlášť s metódami potrebnými pre ukladanie dát terénu v pamäti. Implementačná časť práce predstavuje novú súčasť (ability) systému VRECKO, zvanú Terrain, ktorá…více
Abstract
The aim of this thesis is to examine several frequently used algorithms which can be used to generate terrain data which resemble natural terrain surfaces. These algorithms are described along with certain concepts needed for their visualization, especially with methods of storage of terrain data in memory. The implementation part introduces the Terrain ability, a new part of the VRECKO framework which…více
Zadání práce
- support for different terrain generation algorithms,
- choice of generated terrain parameters,
- terrain generation in a form of polygonal mesh,
- real-time terrain visualization,
- export of the generated terrain to a set of common file formats.
Thesis will contain theoretical introduction, explanation of used algorithms and description of software design and implementation.
21. 5. 2012 09:26, Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D., učo 60621
- Zadáno/změněno 20. 6. 2012 09:54, Eva Drštková
- Záznam založen 11. 4. 2012 13:04, Eva Drštková
- Zveřejnit od 17. 5. 2012 13:29, Eva Drštková
- Práce převzata 17. 5. 2012 13:29, Eva Drštková
Vedoucí
Literatura
- ŽÁRA, Jiří, Bedřich BENEŠ, Jiří SOCHOR a Petr FELKEL. Moderní počítačová grafika. 2. vyd. Praha: Computer Press, 2005, 609 s. I 1. ISBN 80-251-0454-0.
Práce na příbuzné téma
Seznam prací, které mají shodná klíčová slova.
-
Tvorba kabelových propojení ve virtuálních scénách
Mgr. Martin Vavrušák, učo 325408 -
Zobrazení rozsáhlých hierarchických scén
Mgr. Tomáš Pochop -
Generování terénu na GPU
Mgr. Tomáš Javorský -
Záznamník objektů pro haptickou interakci
Mgr. Václav Cetl, učo 172885 -
Generování úrovní detailů pro 3D modely
Mgr. Lukáš Kalčok -
Zachycení a vizualizace pohybu v reálném čase
Mgr. Miroslava Jarešová, učo 324777 -
Editor strunových soch ve virtuální realitě
Mgr. Martin Bezděka -
Letecká simulace v prostředí virtuální reality
Mgr. Ján Meravý, učo 325296