Bakalářská práce

Integrace fyzikálního engine NVIDIA PhysX do systému VRECKO

Integration of NVIDIA PhysX Engine into VRECKO Framework

Martin Pruška
Anotace

V posledních letech se ve virtuálním prostředí běžně využívají fyzikální simulace, obzvláště potom v počítačových hrách, kde zvyšuje míru věrohodnosti a hratelnosti. Na Fakultě informatiky Masarykovy univerzity je příkladem aplikace zobrazují virtuální realitu systém VRECKO. Cílem této práce je seznámení čtenáře se základy fyzikální simulace ve virtuální realitě a představení vytvořeného modulu pro …více

Abstract

Using of physical simulation in virtual reality has become quite popular during last years, especially when it comes to computer games, where simulation increases credibility and gameplay. The example of an application using virtual reality at Faculty of Informatics Masaryk University is VRECKO. The aim of this work is to familiarize readers with basics of physical simulation in virtual reality and …více

Zadání práce
Prostudujte literaturu z oblasti fyzikálních engine, především NVIDIA PhysX. Seznamte se systémem VRECKO vyvíjeným na FI MUNI.
Navrhněte a implementujte nový modul pro systém VRECKO umožňující integraci fyzikálního engine NVIDIA PhysX. Modul umožní jak spravovat fyzikální simulaci tj. spuštění, zastavení, editace globálních parametrů, tak definovat fyzikální vlastnosti objektům virtuálního prostředí.
V rámci systému VRECKO vytvořte také jednoduchou aplikaci demonstrující možnosti fyzikální simulace.
Text práce bude obsahovat teoretický úvod, popis návrhu a implementace modulu pro integraci NVIDIA PhysX a stručný popis ukázkové aplikace.
Práce zkontrolována:
22. 5. 2013 18:22, Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D., učo 60621
Jazyk práce
čeština čeština
Termín obhajoby
20. 6. 2013
Práce byla úspěšně obhájena

Vedoucí

Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D., učo 60621
KVI FI MU

Oponent

Mgr. Martin Bezděka
abs FI MU

Literatura

  • WANG, Rui a Xuelei QIAN. OpenSceneGraph 3.0 : beginner's guide : create high-performance virtual reality applications with OpenSceneGraph, one of the best 3D graphics engines. 1st pub. Mumbai: Packt Publishing, 2010, 385 s. ISBN 9781849512824.
  • WANG, Rui. OpenSceneGraph 3 cookbook : over 80 recipes to show advanced 3D programming techniques with the OpenScenaGraph API. Edited by Xuelei Qian. 1st pub. Mumbai: Packt Publishing, 2012, iv, 410. ISBN 9781849516884.

Masarykova univerzita Fakulta informatiky
Studijní program
Informatika
  • Co je jinak přidání souboru

    Soubor nebo složku lze nahrát pomocí tlačítka Přidat.
  • Co je jinak další operace se soubory

    Podrobnosti lze zjistit označením příslušného řádku.
  • Co je jinak pohled pro experty

    Pro častou práci je možné zvolit režim Více možností.
  • Co je nové vyhledávání souborů

    Vyhledávaný výraz můžete zadat přímo do adresního řádku.
  • Co je nové rychlý přístup k souborům

    Pomocí funkce Nedávné je možné se rychle vrátit k právě prohlíženým souborům. Oblíbené soubory je také možné označit Hvězdičkou.
  • Co se chystá

    Připravujeme další vylepšení pro mobilní zařízení.