Obchodní logistika a technologie v obchodě

Cíle a obsah předmětu

Logistika a řízení dodavatelského řetězce resp. integrace logistiky s ostatními podnikovými funkcemi a integrace podniku s podniky v dodavatelském řetězci lze považovat za zdroj konkurenční výhody. Hlavně pro obchodní podniky, které jsou jedním z článků logistického řetězce, je fungování logistických procesůe základní podmínkou jejich přežití. S růstem globalizace a propojování podniků v rámci dodavatelského řetězce přes hranice států mluvíme často právě o konkurenceschopnosti dodavatelského řetězce. Integrace totiž může vést ke zkvalitnění služeb pro zákazníky, je-li správně a komplexně řízena, včetně zohlednění rizik. Proces integrace podporuje prohlubující se digitalizace v rámci nově nastupující éry Společnost 4.0. Rozvoj informačních a systémových technologií je to, co podporuje efektivní fungování logistických procesů, které mají ale dopad nejen na úroveň zákaznického servisu, ale i nákladů. Logistika je vrámci kurzu primárně chápána jako služba, proto výklad vychází i ze základních teoretických konceDotazy a nejasnostipcí, které se týkají řízení a marketingu služeb.

ílem předmětu je představit logistiku a Supply Chain Management jako disciplínu, která má podstatný vliv na na konkurenceschopnost obchodních podniků a hodnotu vytvářenou pro zákazníky, neboť díky svému průřezovému charakteru prostupuje několika podnikovými funkcemi a svými cíli a úkoly podstatně přispívá k žádoucí výkonnosti podniků.

Kurz je proto zaměřen na:
1) pochopení významu logistiky pro konkurenceschopnost obchodního podniku a hodnotu vytvářenou pro zákazníky,
2) pochopení logistikého procesu a logistických rozhodnutí v podniku a v dodavatelském řetězci v souvislostech jejich dopadu na náklady a zákaznický servis
3) seznámení s technologiemi, které jsou nutné pro řízení dodavatelského řetězce a které je nutné , ve znalostní a hlavně globalizující se společnosti znát.