Úvodní informace k předmětu/kursu
Cíl předmětu:
Tento předmět si klade za cíl seznámit Vás se základními aspekty marketingu s důrazem na specifika marketingu organizací veřejného,resp.neziskového sektoru a s metodami, jak marketing realizovat v praxi těchto organizací. Celý text je pojímán tak, aby Vás naučil kromě uplatňování marketingového myšlení a marketingových postupů ve všech oblastech veřejného, resp. neziskového sektoru, také samostatné práci při řešení praktických problémů. V marketingu neziskových organizací je, vzhledem k charakteru služeb, které jsou hlavním výstupním produktem těchto organizací, kladen velký důraz na komunikaci. Základy komunikačních dovedností jsou pak logickým předstupněm komplexní a cílené práce s veřejností, tedy Public Relations. Public Relations (dále PR) jsou dnes vlastně již uceleným praktický oborem, zabývajícím se souborem komunikačních prostředků pro smysluplnou existenci a účinnou práci organizací. Právě oblast komunikace a PR je v tomto sylabu poměrně obsáhle zpracována, s akcentem na moderní trendy komunikace. Pozornost je věnována také fundraisingu jako základnímu nástroji získávání zdrojů na činnost neziskových organizací. To vše je zarámováno do marketingového strategického plánování ústícího do akčních plánů.Po přečtení tohoto studijního sylabu - možná přesněji řečeno studijní skládačky, doporučené literatury, vlastní realizací jednotlivých kroků marketingových analýz pro organizace z praxe získáte - věříme - solidní základ pro práci v současnosti žádané profese marketingového pracovníka ve veřejném, resp. neziskovém sektoru, který se bude umět orientovat ve všech výše uvedených oblastech.
V prvních týdnech semestru vytváříte v rámci svých seminárních skupin týmy po 6 - 8 lidech a přihlašujete se ke zpracovávání konkrétních projektů z praxe. V průběhu celého semestru pak v těchto týmech zpracováváte jednotlivé kroky marketingových analýz dle jednotlivých částí zadání, které vám budeme postupně představovat a vysvětlovat na seminářích. V letošním roce se zabýváte těmito organizacemi:
- Národní divadlo Brno
- Úřad městké části Brno střed
Jak jste rozdělení do týmů, se můžete podívat do excelové tabulky umístěné v organizačních pokynech. Předpokládáme, že jsme schopni se tak domluvit jednou za 2 týdny. Vedle prostoru na seminářích doporučujeme konzultovat svoje projekty i průběžně.
Zde můžete nahlédnout do požadavků pro ukončení kursu, včetně stuktury skupinového projektu - v zásadě se nebudou lišit od konktatní výuky, jen budou posunuté termíny v souladu s vyhlášeným zkouškovým obdobím.
HARMONOGRAM PŘEDMĚTU:
ZKOUŠENÍ PROBÍHÁ NÁSLEDUJÍCÍM ZPŮSOBEM:
- FINÁLNÍ VERZI SEMINÁRNÍ PRÁCE PROSÍM VKLÁDEJTE DO ODEVZDÁVÁRNY VAŠEHO PROJEKTU NEJPOZDĚJI 11. 5. 2022. DO TÝDNE VÁM UDĚLENA ZNÁMKA ZE SEMINÁRNÍ PRÁCE - DO ZKOUŠKOVÉHO BLOKU POT.
- ON-LINE ZKOUŠKOVÝ TEST SI BUDETE MOCI NAPSAT OD XX. XX. 2022.
- VŽDY KE KONCI TÝDNE - ČT/PÁ V PRŮBĚHU ČERVNA SE PODÍVÁME, KDO MÁ NAPSANÝ A JAK TEST, ZNÁMKU Z NĚJ ZPRŮMĚRUJEME SE ZNÁMKOU ZE SEMINÁRNÍ PRÁCE A ZAPÍŠEME ZNÁMKU. (Při nerozhodné známce rozhodne výsledek seminární práce).
ZDE si můžete až do 31. 5. 2020 vyzkoušet (x-krát) autokorekční test znalostí, který bude poté vystřídán testem zkouškovým:
Příklad seminární práce (dobrá praxe):
Technické požadavky:
- PC/notebook, interntové připojení, kamera, mikrofon
- Studijní materiály k předmětu - Interaktivní osnova - Odevzdávárny
- komunikační platforma pro týmovou práci - Microsoft Teams - jak nainstalovat a přihlásit se?
Doporučená další literatura:
- ANDREASEN, A. R., KOTLER, P. Strategic Marketing for Nonprofit Organizations. 7th ed. New Jersey : Pearson, 2008. 528 p. ISBN 9780132345545.
- Bačuvčík, R. (2011). Marketing neziskových organizací (1. vyd.). Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM.
- Bačuvčík, R. (2012). Marketing kultury: Divadlo, koncerty, publikum, veřejnost (1. vyd.). Zlín: Verbum.
- FORET, M.
(2011). Marketingová komunikace. E-book. EDIKA
- Kotler, P. Marketing management. 10. rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing, 2001. 720 s. ISBN 80-247-0016-6