Fáze 4 semestrálního projektu a závěr projektu
V rámci čtvrté fáze vytvoříte finální podobu vaší deskové hry.
Aktivity ve fázi 4
- Vypracovat Value Proposition Canvas (pro hru a její cílovku)
- Hru otestovat ideálně na cílové skupině nebo alespoň na nečlenech týmu - a udělat zápis (můžete využít třeba kolegů z jiného týmu v čase seminářů 10 či 11)
- Aktualizace Lean Business Canvas
- Dobrovolně: Na základě dříve zpracovaných podkladů aktualizujte analýzu konkurence (s ohledem na závěrečnou podobu hry)
- Pokud z kroků 1 a 2 vyplynou nějaké problémy, pomocí kreativních metod iterovat vývoj, jednoduchý popis některých metod najdete tady: https://is.muni.cz/auth/el/econ/podzim2020/MPH_INMG/index.qwarp?prejit=5903607
- Plus splnit výstupy definované v popisu fáze 4 - viz níže
Value Proposition Canvas - pokyny
Zpracujte Value Proposition Canvas pro cílovou skupinu vaší hry. Pro zpracování využijte podklady obsažené v rámci týdne 7: https://is.muni.cz/auth/el/econ/podzim2020/MPH_INMG/index.qwarp?prejit=5673056
Při formulaci "Customer needs" jsou pro vás klíčové poznatky ze začátku semestru (poznání cílové skupiny, formulace problému atd.), respektive další vhledy, které jste v průběhu semestru posbírali.
Výstup:
- Samotná Canvas (grafické vyjádření potřeb zákazníků a hodnotové nabídky vaší hry, včetně jejich souladu)
- Stručný slovní popis Canvas - doporučujeme využít k tomu odkazy do dříve zpracovaných analýz (nemusíte podrobně popisovat, co už je napsáno jinde)
- Stručné vyhodnocení souladu (co z Canvas vyplývá a jak se podle toho zařídíte)
Otestování hry - pokyny
Otestujte hru a z testování proveďte zápis. Pokud už máte hru rozvinutou, otestujte ji jako celek. Pokud ještě nad některými prvky přemýšlíte, můžete se soustředit na ně.
Může být zajímavé nechat hráče "přemýšlet nahlas", abyste otestovali, zda vše funguje, jak čekáte.
Výstup:
- Zápis z testování - kdy proběhlo, kdo se ho účastnil (charakteristiky, shodnocení souladu s cílovou skupinou), stručné shrnutí průběhu, zjištění (co funguje a co ne) a návrh opatření, která chcete udělat.
Výstupy z fáze 4
Výstupy z fáze (zadané od nás, v rámci brány může být vámi rozšířeno) budou následující:
- Popis hry, který stručně charakterizuje hru (pro inspiraci jeden popis hry)
- Herní pravidla
- Komponenty hry (a návod k sestavení, pokud je třeba)
- Grafické podklady musí být vytisknutelné na papír A4 nebo více papírů A4, které se spojí (tak aby si byli hráči schopni hru sami nachystat).
- Pro přípravu komponent je možno pracovat i s využitím běžných kancelářských potřeb (papír, lepidlo, nůžky, barevné fixy, zvýrazňovače, pastelky).
- Kompletně sestavenou hru vyfoťte (pokud hra nepoužívá fyzické komponenty, není nutné).
- Grafické podklady musí být vytisknutelné na papír A4 nebo více papírů A4, které se spojí (tak aby si byli hráči schopni hru sami nachystat).
Závěr projektu
Obsah zbývajících tří seminářů bude následující:
- Seminář 10 (10. 12. 2020) - Brána 3 a práce na aktivitách (bude společný úvod, kde budou shrnuty tyto informace a vyjasněny případné otázky)
- Seminář 11 (17. 12. 2020) - Případovka (rozdělení na poloviny - druhou polovinu tak můžete využít k práci v týmech)
- Seminář 12 (7. 1. 2021) - Brána 4 a program dle zájmu a domluvy (buď individuální konzultace nebo příprava na závěrečnou zkoušku)
Zbývající úkoly:
- Do 8. ledna nachystejte digitální "balíček pro hráče" (pravidla, komponenty a pokyny k sestavení), který umožní otestování hry bez vaší přítomnosti a nahrajte jej do samostatného adresáře v rámci vaší složky Teams.
- Do 8. ledna zpracujte závěrečné video (5-10 minut) shrnující vaší týmovou cestu v semestrálním projektu a nahrajte ho do složky v Teams. Video zastává roli finální sebehodnotící zprávy.
- Do 17. ledna otestujte hru jiného týmu a sepište slovní hodnocení z pohledu hráče (budete tedy hodnotit jen hru, nic dalšího). Detaily k závěrečnému testování najdete zde: https://is.muni.cz/auth/el/econ/podzim2020/MPH_INMG/index.qwarp?prejit=6159936