Projekt z databázových systémů
doc. RNDr. Vlastislav Dohnal, Ph.D.
Projekt z databázových systémů
Info
Období
jaro 2017
Kapitola obsahuje:
1
PDF
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 20. 2. 2017 do 5. 3. 2017.
Kapitola obsahuje:
1
PDF
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 20. 2. 2017 do 5. 3. 2017.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 20. 2. 2017 do 23. 3. 2017.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 20. 2. 2017 do 23. 3. 2017.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 13. 3. 2017 do 4. 4. 2017.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 10. 4. 2017 do 4. 5. 2017.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 10. 4. 2017 do 10. 5. 2017.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 8. 5. 2017 do 21. 5. 2017.
Týden 13
Učitel doporučuje studovat od 15. 5. 2017 do 21. 5. 2017.

Úvodní informace, podmínky ukončení

Předmět je seminářem, v rámci kterého musíte vytvořit skupinový projekt, který je zaměřený na databázové systémy. Projekt je tedy práce skupiny po 3 - 4 lidech.

Cíle

  • Návrh, implementace a dokumentace zvoleného databázového projektu, tj. využívání/testování databázového systému (z relačních DBS preferuji PostgreSQL).
    • Důraz v projektu je kladen na databázovou část, tj. využívání dostupné funkcionality DBS, implementace aplikační logiky v DBS, atp.
  • Zkusit si odhadnout, co je reálné, plnit sliby a termíny.
  • Vytvořit kvalitní prezentaci a přednést ji.

Hodnocení

Pro získání zápočtu je třeba věcně:

  • Vytvořit projektovou skupinu, stanovit si lídra
  • Vybrat si téma projektu (z témat předložených vyučujícím)
  • Zpracovat specifikaci projektu včetně časového harmonogramu a rozdělení práce na členy týmu
  • Prezentovat analýzu projektu v rámci semináře
  • Oponovat analýzu projektu jiného týmu
  • Prezentovat celý projekt (jeho výsledky podle slibů ve specifikaci) v rámci semináře
  • Odevzdat projekt a jeho dokumentaci

Dále formálně musí být každý přítomen min. na 4 seminářích (první seminář se nepočítá ((-:).

Termíny výuky

Prezenční konání seminářů, kde je kontrolována Vaše účast, je uvedeno v interaktivní osnově s názvem začínajícím "Prezentace". Ostatní semináře budou probíhat v učebně jako konzultace, kde budu na přítomen.

Problémy

Potíže s prací, resp. lenošením, některého z členů týmu je nutné řešit bezodkladně v rámci týmu. Zásadní problémy typu vyloučení člena z týmu nebo jeho dobrovolné zanechání předmětu je nutné řešit s vyučujícím a popř. upravit rozsah projektu.

Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/el/1433/jaro2017/PA036/um/PA036-uvod.pdf

Definice tématu projektu a týmu - do 28.2.2017, resp. neděle 5.3.2017

Zformování týmu - do úterý 28.2.2017 včetně

Vytvořte si skupinu o 3 až 5 studetech a zvolte si vedoucího týmu. Zvolený vedoucí zašle emailem složení týmu a případně již téma projektu a náhradní téma projektu, viz níže a přiložená prezentace. Vyučující Vám založí odevzdávárnu, do které bude průběžně odevzdávat projektovou dokumentaci ((-:.

Seznam Vás, zapsaných studentů, jsem vygeneroval zde. Ti, co jsou "škrtnutí", již mají tým zvolený.

Téma projektu - odevzdání do neděle 5.3.2017 včetně

Téma projektu si typicky zvolíte z nabídky témat, které jsou uvedené s podrobnějším komentářem v odkazovaném souboru. Téma si můžete přizpůsobit pro vlastní aplikaci / řešenou doménu.
Vedoucí týmu vloží dokument obsahující:

  • název projektu,
  • krátký popis projektu a jeho aplikační oblasti,
  • případně krátký popis technického prostředí, ve kterém budete projekt implementovat (tedy co použijete).

Tyto informace vloží vedoucí v souboru soubor topic.txt do své složky v odevzdávárně.

Celková pracnost projektu by měla odpovídat kreditové zátěži, tj. cca 2h týdně na každého studenta v týmu, celkem 26 člověkohodin.
Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/el/1433/jaro2017/PA036/um/PA036-uvod.pdf

Konzultace ke specifikaci projektu - 1., 8. a 22. března 2017

V učebně budou probíhat konzultace k upřesnění zadání vašich projektů a jejich rozsahu. Konzultaci je velmi doporučeno provést před vlastním odevzdáním -- stačí jeden zástupce týmu.

V týdnu 13.-17.3. není konzultace -- nejsem na FI přítomen.

Specifikace projektu - do 22.3.2017

Specifikace projektu - odevzdání do středy 22.3.2017

Specifikaci projektu (elektronický dokument) v rozsahu 2 až 4 stran s následujícím obsahem.

  • Co se bude dělat
  • Jakým postupem se to udělá, postup řešení cílů projektu a využití technických prostředků (SW, popř. HW).
  • S kým se co udělá - přiřazení rolí členům týmu
  • Kdy se co udělá - předpokládáný časový harmonogram

Lze odevzdat rovnou ve formě prezentace, kterou budete ostatním promítat.
Specifikaci projektu vložte do odevzdávárny do složky projektu jako soubor specification.pdf nebo specification.pptx.

Prezentace - zadání a cíle projektu - 29.3. a 5.4.2017

Prezentace specifikací projektů budou ve dnech 29.3. a 5.4.
------
Představíte Váš projekt ve rozsahu požadovaném ve specifikaci, se zvláštním zdůrazněním:
  • funkcionality,
  • přístup k řešení / k implementaci funkcionality,
  • přehled experimentů (jsou-li součástí),
  • rozdělení prací na členy týmu
Délka: 10-15 min. prezentace, 5 min. oponentský posudek a diskuze. K termínu se přihlašuje vedoucí týmu ve zkouškových termínech.

Do odevzdávárny vložíte Vaši prezentaci pod názvem presentation-plan.pdf, pokud jste ji již neodevzdali jako specifikaci.

Konzultace k řešení projektu - 12.,29.,26. 4. a 3.5. 2017

V učebně budou probíhat konzultace k řešení vašich projektů.

Odevzdání hotového projektu - do úterý 9.5.2017 včetně

Do odevzdávárny vložit vytvořený projekt - nejlépe jako ZIP archív se zdrojovými kódy, testovacími daty atp. (tedy s tím, co projekt tvoří).

Dále pak finální prezentaci jako soubor presentation-final.pdf nebo presentation-final.pptx.

Prezentace dokončených projektů a jejich výsledků - 10. a 17.5.2017

Prezentace výsledků projektů budou ve dnech 29.3. a 5.4.
------
Představíte výsledky Vašeho projektu se zvláštním zdůrazněním:
  • podstatná funkcionalita a bližší informace o vzniklé aplikaci/implementaci,
  • výsledky experimentů (jsou-li součástí) nebo porovnání,
  • zhodnocení výsledné pracnosti a jej reflexe vůči plánu.
Délka: 15 min. prezentace, 5 min. diskuze. K termínu se přihlašuje vedoucí týmu ve zkouškových termínech.
Týden 13

Týden 13

Obsah není zveřejněný.