Reflexe praxe 2

Cíle předmětu a výstupy z učení

Cíle předmětu

Hlavním cílem předmětu je dále rozvíjet a prohlubovat kompetence studujících, které jsou spojeny s reflexí a sebereflexí výuky. Předmět je přitom zaměřen právě na zdokonalování sebereflexe, coby jednoho z klíčových prvků diagnostické a hodnotící činnosti učitele v pedagogickém procesu. Tento hlavní cíl je naplňován především prostřednictvím získávání konkrétních zkušeností se sebereflexí vlastní výuky formou konzultací s provázejícím učitelem a oborovým didaktikem, introspekce, analýzy průběhu a výsledků vlastní činnosti, zpracováním reflektivního deníku a vlastní didaktické kazuistiky a aktivním a cíleným získáváním zpětné vazby od žáků ve výuce.

Výstupy z učení

Po absolvování předmětu studující:

  • ­vytváří introspektivní záznamy své pedagogické činnosti
  • ­aktivně vhodným způsobem získává zpětnou vazbu od žáků ve své výuce
  • ­objasní význam využití introspektivních záznamů a zpětné vazby od žáků pro další profesní rozvoj učitele
  • ­na základě sebereflexe formuluje cíle svého dalšího profesního rozvoje
  • ­stanoví kritéria pro vyhodnocení naplňování stanovených cílů svého profesního rozvoje