Reflexe praxe 2
Cíle předmětu a výstupy z učení
Cíle předmětu
Hlavním cílem předmětu je dále rozvíjet a prohlubovat kompetence studujících, které jsou spojeny s reflexí a sebereflexí výuky. Předmět je přitom zaměřen právě na zdokonalování sebereflexe, coby jednoho z klíčových prvků diagnostické a hodnotící činnosti učitele v pedagogickém procesu. Tento hlavní cíl je naplňován především prostřednictvím získávání konkrétních zkušeností se sebereflexí vlastní výuky formou konzultací s provázejícím učitelem a oborovým didaktikem, introspekce, analýzy průběhu a výsledků vlastní činnosti, zpracováním reflektivního deníku a vlastní didaktické kazuistiky a aktivním a cíleným získáváním zpětné vazby od žáků ve výuce.
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu studující:
- vytváří introspektivní záznamy své pedagogické činnosti
- aktivně vhodným způsobem získává zpětnou vazbu od žáků ve své výuce
- objasní význam využití introspektivních záznamů a zpětné vazby od žáků pro další profesní rozvoj učitele
- na základě sebereflexe formuluje cíle svého dalšího profesního rozvoje
- stanoví kritéria pro vyhodnocení naplňování stanovených cílů svého profesního rozvoje