Týden 1 Samostatná práce
V tomto týdnu kontaktní výuka neprobíhá. Vaším úkolem je:
A) rozdělit se do trojic (v případě liché osoby do dvojice/čtveřice)
B) zformulovat odpovědi na tyto otázky:
1) Jaké pojetí diagnostiky je ukotveno v závazných dokumentech (např. RVP ZV)? Doplňte příklady formulací.
2) Co je podstatou dynamické diagnostiky?
3) Který typ diagnostiky využijete při přetrvávajícím rušivém chování žáka při výuce a proč?
4) Jak se připravíte na rozhovor s rodiči, kterým budete chtít doporučit vyšetření jejich dítěte v PPP? Na co si budete dávat pozor, co budete očekávat?
5) Žák dlouhodobě selhává v řešení příkladů tohoto typu 58+6. Co všechno může být příčinou jeho selhávání? Uveďte alespoň 10 možností.
6) Co říká Bernsteinova teorie přenosu vzdělanostních nerovností? Jaké důsledky to má pro práci učitele?
C) Své vypracované odpovědi přineste do dalšího semináře, každý člen skupiny potřebuje svou kopii (tištěnou nebo elektronickou, to je jedno).
Doporučená literatura:
ČÁP, J. a MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha : Portál, 2007.
KRATOCHVÍLOVÁ, J. Systém hodnocení a sebehodnocení žáků. Brno: MSD, 2011.
KOSÍKOVÁ, V. Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty. Praha: Grada, 2011.
HRABAL, V. a PAVELKOVÁ, I. Jaký jsem učitel. Praha: Portál, 2010.
SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole : východiska a nové metody pro praxi. Praha: Portál, 1999.
STARÝ, K. a LAUFKOVÁ, V. Formativní hodnocení ve výuce. Praha: Portál, 2016.
MERTIN, V. a KREJČOVÁ, L. Metody a postupy poznávání žáka : pedagogická diagnostika. Praha: Wolters Kluwer, 2016.
ZELINKOVÁ, O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha: Portál, 2011.
Praxe:
za současné situace není možné určit, jakým způsobem a v jakém rozsahu bude praxe realizována