Pedagogicko-psychologická diagnostika s praxí 2

Literatura

Hodnocení a sebehodnocení

Téma hodnocení a sebehodnocení by mělo být pro vás jako učitele naprosto zásadní. Zahrnuje v sobě i způsoby komunikace se žáky, definuje to, jak na vás žáci budou reagovat. Doporučuji vám ke studiu 3 publikace a jednu kapitolu, relevance je podle jejich seřazení. 

Vysvětlení fungování popisného jazyka a efektivní zpětné vazby, najdete v knize Respektovat a být respektován (v knize na str. 49, v e-prezenčce na str. 26). Pro studijní účely vám doporučuji prostudovat kapitoly 1, 2 a 3. Ideálně však celou knihu. Je zde vysvětleno, jak předcházet problémovému chování dětí ve třídě, jak se vypořádat s autoritou učitele a jak s žáky efektivně komunikovat.

Podrobný popis formativního hodnocení a konkrétní příklady ze školní praxe najdete zde:

Teorii k hodnocení najdete popsanou a vysvětlenou zde:

Stručné vysvětlení toho, co to hodnocení je a k čemu slouží, najdete zde:

V Pedagogické encyklopedii hledejte heslo Hodnocení a klasifikace žáků a studentů (v encyklopedii str. 587, v e-prezenčce str. 293).