Souběžné postižení více vadami 1

1. blok


Otázky k zamyšlení:

Co si představíte pod pojmem těžké postižení?

Jak byste definovali člověka s těžkým postižením?


Osnova:

+ osoby s těžkým postižením a se souběžným postižením více vadami - základní vymezení

+ etiologie vzniku těžkého postižení

+ dítě/žák s těžkým postižením ve školské legislativě - dříve, dnes

+ poradenský systém: oblast medicínská, školská, sociální

+ podpora a pomoc v nejranějším období

+ raná péče - základní vymezení, cíle, činnosti, legislativa, poskytovatelé

+ práce s rodinou - základní faktory podpory, principy komunikace

+ SPC - základní vymezení, cíle, činnosti (společné a speciální), legislativa, 


Podklady k dalšímu samostudiu:

Video: Děti z krabičky (2008) - dokument o předčasně narozených dětech, v archívu ČT
https://www.ceskatelevize.cz/porady/10169621309-deti-z-krabicky/


Text + video: Den s těžce postiženými dvojčaty (2015) - náročnost péče
https://www.idnes.cz/onadnes/vztahy/vanocni-sbirka-den-s-telesne-i-mentalne-postizenymi-dvojcaty.A151215_152938_deti_jup


Video: Matthew McConnell's Story - mladý muž se získaným těžkým kombinovaným postiženým, který potřebuje péči ve všech složkách svého života (4:54)