1. blok
Otázky k zamyšlení:
Co si představíte pod pojmem těžké postižení?
Jak byste definovali člověka s těžkým postižením?
Osnova:
+ osoby s těžkým postižením a se souběžným postižením více vadami - základní vymezení
+ etiologie vzniku těžkého postižení
+ dítě/žák s těžkým postižením ve školské legislativě - dříve, dnes
+ poradenský systém: oblast medicínská, školská, sociální
+ podpora a pomoc v nejranějším období
+ raná péče - základní vymezení, cíle, činnosti, legislativa, poskytovatelé
+ práce s rodinou - základní faktory podpory, principy komunikace
+ SPC - základní vymezení, cíle, činnosti (společné a speciální), legislativa,
Podklady k dalšímu samostudiu:
Video: Děti z krabičky (2008) - dokument o předčasně narozených dětech, v archívu ČT
https://www.ceskatelevize.cz/porady/10169621309-deti-z-krabicky/
Text + video: Den s těžce postiženými dvojčaty (2015) - náročnost péče
https://www.idnes.cz/onadnes/vztahy/vanocni-sbirka-den-s-telesne-i-mentalne-postizenymi-dvojcaty.A151215_152938_deti_jup