Integrovaná terénní výuka

Týden 7-11

V průběhu realizace integrované terénní výuky studující realizují vybrané integrované tematické bloky, kdy s žáky či spolustudujícími vhodně aplikují připravené materiály, aktivity, pracovní listy a experimenty s cílem poukázat na rozmanité výukové metody použitelné během terénní výuky. Část 2. či 3. dne je pak věnována reflexi a evaluaci této formy výuky v běžné praxi základní školy.


Náměty na jednotlivé aktivity v rámci propojení předmětů 

(zdroj: předmět IGEk02 Integrované terénní vyučování - garant Mgr. Kateřina Gorčíková, Ph.D. /https://is.muni.cz/auth/predmet/ped/jaro2024/IGEK02/)

Biologicko-geografická tematika

BIOTOPY BLÍZKÉ PŘIROZENÝM – geografická poloha daného místa, zastoupení dřevin v závislosti na výškovém stupni, porovnávání různých typů lesa s ohledem na přirozené původní a nepůvodní dřeviny dle výškového stupně, vliv člověka na krajinu, maloplošná vs. velkoplošná územní ochrana přírody, vliv člověka na krajinu

Biologicko-chemicko-historická problematika

BIOTOPY VÝRAZNĚ OVLIVNĚNÉ ČLOVĚKEM – příčiny proměn krajiny, přeměna přirozené krajiny na krajinu kulturní, pozorování a poznávání organismů biotopů pole, kulturní louka a rybník, vliv činností člověka na chemismus vody a vlastnosti půdy, potravní vztahy v ekosystémech

Geograficko-historicko-geologická tematika

POZNÁVÁNÍ KRAJINY - práce s GPS přístrojem, orientace na mapě, aplikace geografických úkolů v praxi v terénu (určování světových stran, odhad vzdáleností, panoramatický nákres, geologické zajímavosti a historicko-kulturní aspekty regionu (v místních názvech, tradičních povoláních, zemědělství, průmyslu, turistickém ruchu atd.)

Historicko-geografická tematika

PUTOVÁNÍ HISTORIÍ REGIONU (CHKO Moravský kras) -  středověké osídlení v regionu a jeho současné zdokumentování, sakrální stavby z období baroka (Křtiny jako specifické poutní místo), jeskyně Výpustek a dopad období 2. světové války na místní část Moravského krasu...