Didaktika 4B - AJ
Introduction
Course content & Syllabus:
23.2. Intro Lesson
1.3. Practising Listening
8.3. Practising Reading
15.3. Discussion on Listening and Reading
22.3. Practising Speaking Phonics
29.3. Easter
5.4. Songs & Rhymes, Pronunciation
12.4. Discussion on Speaking and Pronunciation
19.4. Practising Writing
26.4. Teaching & Learning Vocabulary
3.5. Discussion on Writing and Vocabulary
10.5. Portfolio I.
17.5. Portfolio II.
Credit requirements
1. active participation in sessions
2. Teaching Portfolio/EPOSTL (3 parts, see the Portfolio content)
3. attendance (80%)
Lesson plans from our lesson:
Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/el/ped/jaro2025/IAJk21/161038176/meme_hbuowign.zip
Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/el/ped/jaro2025/IAJk21/161038176/rememe_nhsomfei.zip
Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/el/ped/jaro2025/IAJk21/161038176/GTK_name_cards.docx
Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/el/ped/jaro2025/IAJk21/161038176/Meme.docx
Recommended Literature:
Phillips, S.: Young Learners. Oxford: OUP, 1993.
Pinter, Annamaria: Teaching Young Language Learners. Oxford: OUP, 2006.
REILLY, V. and WARD, S. M. Very young learners. Oxford: Oxford University Press, 1997. 195 s. ISBN 0-19-437209-X.
Scott, Ytreberg: Teaching English to Children. Longman, 1990.
Slattery, M. and Willis, J.: English for Primary Teachers. Oxford: OUP, 2006.
Cameron, L. (c2001). Teaching languages to young learners. (xvi, 258 s.) Cambridge: Cambridge University Press.
Lojová, G. (2005). Individuálne osobitosti pri učení sa cudzích jazykov. (197 s.) Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave.
Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/el/ped/jaro2025/IAJk21/161038176/Screenshot_2024-02-13_at_16_qgppmmix.15.16.png