Integrativní speciální pedagogika

7. Podmínky pro vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu

Klíčová slova:

podmínky pro vzdělávání žáků se zdravotním postižením, základní škola, individuální vzdělávací plán

Doporučené zdroje

BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. Strategie ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-158-4.

LECHTA, V. (ed.) Základy inkluzivní pedagogiky. Dítě s postižením, narušením a ohrožením ve škole. Praha: Portál, 2010, s. 169-182. ISBN 978-80-7367-679-7.

PIPEKOVÁ, J. (ed.) Kapitoly ze speciální pedagogiky. 3. přepracované a rozšířené vydání: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-198-0.

Další zdroje

BARTOŇOVÁ, M. Teoretická východiska In BARTOŇOVÁ, M., PIPEKOVÁ, J. Manuál pro pedagogickou praxi. Teorie a praxe. Brno: MU, 2011, s. 103-134. ISBN 978-80-210-5439-4.

HÁJKOVÁ, V. Sledování podmínek vzdělávání žáků se zdravotním postižením. Praha: Karolinum, 2008. ISBN 978-80-7290-344-3.

OPATŘILOVÁ, D. Analýza současného stavu inkluzivního vzdělávání v České republice u jedinců s tělesným postižením v předškolním a základním vzdělávání. Brno: MU, 2009. ISBN 978-80-210-5030-3.

PANČOCHA, K., VAĎUROVÁ, H. Analýza inkluzivního prostředí v základních školách prostřednictvím Indexu Inkluze. In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami IV. Brno: Paido, 2010, s. 31-38. ISBN 978-80-7315-201-7.

VÍTKOVÁ, M. Vzdělávání žáků zdravotně znevýhodněných. In PRŮCHA, J. (ed.) Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál, 2009, s. 443-447. ISBN 978-80-7367-546-2.

 

Elektronické zdroje

www.helpnet.cz

www.rvp.cz