Mediální kultura
Mgr. et Mgr. Marek Lollok, Ph.D.
Mediální kultura
Info
Období
podzim 2014
Kapitola obsahuje:
2
PDF
2
Studijní materiály
1
Studijní text

Organizační pokyny, studijní materiály

14.11.

Základní informace o předmětu a jeho zakončení - viz přiložená prezentace.  Prosím respektujte uvedené termíny pro předložení návrhu tématu výzkumné zprávy i pro její odevzdání.

Pozn.: Výzkumná zpráva (obsahová analýza) může mít charakter odborného eseje.

Obsah přednášky, pojmy k osvojení: komunikace, médium, mediální komunikace, komunikační modely, mediální gramotnost, mediální výchova, masová média, nová (digitální, síťová) média, demokratizace žurnalistiky, infotainment, kurikulární dokumenty, mediální výchova jako průřezové téma, vývoj zkoumání médií, způsoby studia médií, binární opozice, narace, média a zpravodajství; k samostudiu ponechány oblasti: média a reklama, média a zábava, regulace a autoregulace médií, případně média a politika (základní literatura - viz přiložená prezentace)

V příloze:

1. prezentace 14.11.

2. Kapitola věnující se vzahu médií a reklamy z knihy Úvod do studia médií (Burton, Jirák)

3. Kapitola věnující se vzahu médií a jejich regulace z knihy Didaktika mediální výchovy (D. Labischová); obrazový materiál v této příloze je bohužel v horší kvalitě

4. Lasswellova formule - lineární komunikační model