Perspektivy inkluzivního vzdělávání
Speciální vzdělávací potřeby dříve a nyní
V roce 2016 byla uvedena v platnost řada nových legislativních opatření s cílem podpořit myšlenku společného vzdělávání v českých školách. Pročtěte si níže uvedený textový kompilát obsahující shrnutí vývoje legislativy po 1989 směrem k integrativnímu a inkluzivnímu vzdělávání. Stěžejní je pro nás však to, jakých změn naznala terminologie speciálních vzdělávacích potřeb.
Vyvoj terminologie SPV
Po pročtení textu si zodpovězte následující otázky:
Jak byly definovány speciální vzdělávací potřeby v původním znění Školského zákona mezi 2004 - 2016?¨
Jak jsou definovány speciální vzdělávací potřeby v současnosti?
Z jakého důvodu došlo ke změně terminologie? Jaké byly výtky k dřívějšímu členění pojetí speciálních vzdělávacích potřeb?