Předmět je ukončen kolokviem. Kolokvium bude probíhat formou skupinové diskuze nad seminární prací. Seminární práce je zaměřena na komparaci vašich zkušeností z praxe s teoretickými východisky.
You are currently viewing the whole syllabus; go back to default view.
The speed of loading and viewing the syllabus may be slower when showing a large amount of content.
Krejčová, V., Kargerová, J., & Syslová, Z. (2015). Individualizace v mateřské škole. Praha: Portál.
Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. (2018). Praha: VÚP.
Suchánková, E. (2014). Hra a její využití v předškolním vzdělávání. Praha: Portál.
Syslová, Z., et al. (2019). Didaktika mateřské školy. Praha: Wolters Kluwer.
nebo
Šmelová, E. & Prášilová, M., et al. (2018). Didaktika předškolního vzdělávání. Praha: Portál.
Téma: Didaktické kategorie. Epistemologie.
Téma: Přístupy ke vzdělávání. Způsoby učení.
Zde naleznete prezentace k tématu
Zde naleznete rozšiřující materiály k problematice prožitkového učení
Pro zájemce o další informace ke kooperativnímu učení zde naleznete článek s touto problematikou
Na výce budeme pracovat s těmito videonahrávkami
Téma: Organizace vzdělávání. Organizační formy vyučování, jejich specifické rysy v předškolním vzdělávání.
Krejčová, V., Kargerová, J., & Syslová, Z. (2015). Individualizace v mateřské škole. Praha: Portál.
MŠMT. (2021). Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha. MŠMT.
Syslová et al. (2019). Didaktika mateřské školy. Praha: Wolter Kluwer.
Zde naleznete prezentace k tématu
Zde naleznete videonahrávky k tématu
Téma: Vzdělávací metody, aktivizace dětí. Prostředí.
Kovaliková, S. Integrovaná tematická výuka. 1993, Kroměříž: Spirála.
Nováčková, J. Mýty ve vzdělávání. 3. akt. vyd., Kroměříž: Spirála, 2006.
Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. (2021). Praha: MŠMT.
Syslová, Z., et al. (2019). Didaktika mateřské školy. Praha: Wolters Kluwer.
Škoda, J., & Doulík, P. (2011). Psychodidaktika. Praha: Grada.
Šmelová, E, Prášilová, M., et al. (2018). Didaktika předškolního vzdělávání. Praha: Portál.
Téma: Provázanost cílů a obsahu vzdělávání. Individualizace vzdělávání.
Belz, H., & Siegrist, M. (2001). Klíčové kompetence a jejich rozvoj. Praha: Portál.
Gardner, H. (1999). Dimenze myšlení – teorie rozmanitých inteligencí. Praha: Portál.
Krejčová, V., Kargerová, J., & Syslová, Z. (2015). Individualizace předškolního vzdělávání. Praha: Portál.
MŠMT. (2021). Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: MŠMT.
Pasch, M. et al. (1998). Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál.
Zde naleznete prezentace k tématu
Zde naleznete materiály, se kterými budeme pracovat ve výce
Téma: Hodnocení výsledků vzdělávání. Heterogenní a homogenní třídy.
Havlínová, M., Lacinová, I., Petrasová, N., Syslová, Z., Šprachtová, L., & Vencálková, E. (2000). Kurikulum podpory zdraví v mateřské škole. Praha: Portál
Havlová, J. (2012). Výhody či nevýhody věkově smíšených skupin? Poradce ředitelky mateřské školy, 2(1), 20–22.
Kratochvílová, J. (2011). Systém hodnocení sebehodnocení žáků. Brno: MSD spol. s.r.o.
Sedláčková, H., Syslová, Z., & Štěpánková, L. (2012). Hodnocení výsledků předškolního vzdělávání. Praha, Wolters Kluwer.
Syslová, Z., Nováková, E., & Najvarová, V. (2021). Vliv věkového uspořádání tříd na edukaci v mateřských školách v zahraničních výzkumech. Studia paedagogika 26(3),109-130.
Šprachtová, L. (2015). Věkově smíšené třídy dětem svědčí. Informatorium 3-8, 3.Dostupné z https://nakladatelstvi.portal.cz/casopisy/informatorium-3-8/96711/vekove-smisene-tridy-detem-svedci
Pro zájemce o rozšiřující texty
Zde naleznete prezentace k tématu
Na semináři budeme pracovat s těmito videi