Realizace výchovně-vzdělávacího projektu

Informace k úspěšnému ukončení

Podmínkou pro úspěšné splnění kurzu je aktivní účast na výuce, rešerše k vybranému tématu a návrh metodického postupu výchovně-vzdělávací lekce o rozsahu 90 - 180 minut (přímá pedagogická práce).


 ZÁKLADNÍ PODMÍNKY:

  • Finální lekce bude v písemné podobě odevzdána do Odevzdávárny předmětu nejpozději 20. 12. 2023. 
  • Práce bude po formální i obsahové úrovni odpovídat požadavkům na vysokoškolského studia. Tedy bude využit spisovný a odborný jazyk, text bude bez překlepů, pravopisných a syntaktických chyb apod. 
  • Práce bude po obsahové stránce odpovídat zadání (viz níže).
  • Rozsah písemného výstupu je 5 - 15 normostran (záleží na množství doplňkového materiálu a fotodokumentace).
  • Pro zpracování lekce prosím využijte odbornou literaturu, kterou v závěru práce budete citovat dle normy APA


ZADÁNÍ:

1) Zvolte si téma, které podle vás zapadá do jedné z 5 obsahových oblastí kompetencí globálního vzdělávání, zajímá vás a přijde vám důležité, aby se ve společnosti diskutovalo a řešilo. Tuto souvislost v písemném výstupu prosím vysvětlete a obhajte, proč je toto téma relevantní pro zvolenou cílovou skupinu. Udělejte si k tématu rešerši relevantních zdrojů, ohledejte téma z různých perspektiv. (1-2 normostrany)

2) Zvolte si cílovou skupinu, se kterou byste chtěli téma otevřít (např. žáci/žačky ZŠ, SŠ, skupina v rámci neformálního vzdělávání, ideálně skupina dětí a mládeže mezi 6-18 rokem). Promyslete realizaci lekce a domluvte si ji ideálně v průběhu své praxe (SOk156v).

3) Navrhněte metodický postup – jednotlivé kroky, aktivity, činnosti, kterými byste dosáhnout stanoveného cíle. Rozmyslete si délku programu či aktivity, najděte si materiály, které byste mohli využít (např. texty, videa, vizuální materiál) a vlastními slovy popište, jak byste postupovali. Podrobnosti k metodice lekce zjistíte v dalším bodě této interaktivní osnovy. 


Nezapomeňte na to, abyste tématem lekce navazovali a rozvíjeli na kompetence globálního občanství a využili prvky dramatické výchovy. Dále pak jistě využijete také informace z vývojové, sociální a interkulturní psychologie.