Na závěr si shrneme podstatné informace. Co bychom si měli zapamatovat a v jakých oblastech se orientovat. Zkuste si zodpovědět na závěr dnešního setkání několik otázek.
Orientuji se v:
* v možnostech lékařské diagnostiky v oblasti diagnostiky sluchových vad a poruch.
* v rozdílu mezi objektivními a subjektivními sluchovými zkouškami.
* ve významu realizace screeningu sluchových vad u novorozenců a pětiletých dětí.
* v časovém rozmezí realizace preventivních prohlídek u pediatra.
* v náplni práce foniatra.
Umím odpovědět na otázky:
1. Kdo provádí odborná vyšetření sluchu, např. tónovou audiometrii?
2. Na jakém principu funguje vyšetření OAE - otoakustické emise a v čem je přínosné?
3. Kdy je na řadě vyšetření VRA? Proč toto vyšetření provádíme a kdo jej může provádět?
4. Kdy provádí pediatr orientační zkoušku sluchu u dětí? Z jakého důvodu?
5. Je vhodné vyšetření sluchu prostřednictvím tympanometrie u dětí s adenoidní vegetací? Pokud ano, proč?
6. Kdo odesílá dítě na odborné vyšetření sluchu na ORL, foniatrii? Z jakého důvodu?
7. Jak probíhá orientační sluchová zkouška u pediatra?
8. Jak probíhá vyšetření prostřednictvím tzv. tónová audiometrie? Co je jeho výsledkem a k čemu nám tento výsledek slouží?
9. Jak může sám rodič zaznamenat odchylky ve vývoji sluchového vnímání u vlastního dítěte? Na co by se měl rodič zaměřit?
10. Proč byl zaveden screening sluchových vadu u pětiletých dětí