Pedagogická psychologie - semináře

Šikana: Je to hlavně o prevenci

Opakování z předchozího semináře
 Zkuste pár slovy nebo jednou větou odpovědět na následující otázky:

1. Jaké znáte chybné cíle chování (podle Dreikurse)?

2. Jak se můžete „předpřipravit“ pro efektivní zvládání obtíží s chováním ve třídě?

3. Vyjmenujte některé ze zásad zvládání obtížných situací s žáky.

4. Co vám může pomoci při ztišení třídy?

5. Která z technik konfrontování žáka chovajícího neadekvátně vás zaujala?

Prezentace
PDF ke stažení

Užitečné odkazy:

Minimalizace šikany (Informační portál a poradna)
Stránky zaměřené na šikanu - jak ji poznat, jak s ní pracovat. Jsou zde odkazy, kam se lze obrátit pro radu nebo pomoc. Naznete zde mimo jiné i kontakt na poradnu, na kterou se mohou obrátit nejen rodiče a děti, ale také pedagogičtí pracovníci (konzultace, jakým způsobem postupovat při řešení konkrétních případů šikany).

Metodika MŠMT
Metodika k porozumění šikaně, jak jí předcházet, rozpoznat a jak dále postupovat.

Procvičte si informace z dnešního semináře:

Zkuste si odpovědět na následující otázky, které vám pomohou identifikovat nakolik jste porozuměli probírané látce

1.       Jaký je rozdíl mezi škádlením a  šikanou? 

(uveďte některé typické znaky, podle kterých můžeme šikanu rozpoznat)

2.       Které jméno se pojí s prevencí šikany? Které jméno se pojí s intervencí šikany?

3.       Ve kterém stádiu šikany je tzv. klíčový moment (vytvoření jádra)?

4.       Jaká jsou hlavní doporučení pro někoho, kdo se stal obětí kyberšikany?

5.       Uveďte tři různé způsoby, jak se dá pracovat se třídou v rámci prevence šikany.


Rozšiřující (nepovinné) zdroje:

Povídání o šikaně
Video, kde psycholog popisuje jak šikana probíhá, jakým způsobem s ní pracovat, jak ji poznat.