Pedagogicko-psychologická diagnostika v práci učitele

Přehled přednášek

Přednášky probíhají dle volby vyučujícího (hybridně, online, videoprezentace, komentované prezentace). O způsobu konání budete informováni vyučujícím. Do interaktivní osnovy budou vloženy podpůrné materiály, popřípadě videoprezentace, nebo komentované prezentace.   Předpokládáme, že vložené materiály si prostudujete před přednáškou, aby  přednáška byla vedena více diskusně dle vašich potřeb.

Datum

Obsahové zaměření

Zajišťuje

20.9.2021

Diagnostika výsledků žáků. Přístupy k diagnostikování obtíží žáků učení.  Formativní hodnocení a hodnocení pro učení (assessment for/as learning). Diagnostika žákovských prekonceptů. Pojmové mapy jako nástroj formativního hodnocení. 

Katedra pedagogiky

Doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D.

4.10.2021

Diagnostika chování žáků, diagnostika problémového chování, diagnostika sociálních vztahů ve třídě: pozorování, diagnostika interakce, sebeposouzení žáky. Individuální výchovný plán. Role učitele jako kontaktní osoby v případě potíží s chováním, spolupráce se školním poradenským pracovištěm a dalšími specialisty (psycholog, psychoterapeut, středisko výchovné péče atd.) a práce s doporučením specialistů. Spolupráce s rodiči. Podpora žáků ve třídě. Předcházení problémům, intervence a prevence. ​

 

Katedra psychologie

Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D.

18.10.2021

Školní didaktické testy (tvorba, operační struktura úlohy v návaznosti na cíle, ukázky dobrých a horších položek, výsledky a klasifikace).

Využití testů pro formativní hodnocení. Strategie pro ústní a písemné zkoušení.​​

1.11.2021

Kohoutek, Mareš, Hlaváčová, Stupak i ve spolupráci s externisty. Katedra pedagogiky


15.11.2021

Diagnostika nadání


 

Katedra pedagogiky

Doc. RNDr. Eva Trnová