Zpracování vybraného tématu do profesního portfolia
Máte zapnutý náhled celé osnovy, zpět na běžné zobrazení.
Načítání a prohlížení osnovy může být v závislosti na množství obsahu pomalejší.
Historie a současnost vzdělávání dětí do tří let v ČR
Specifika práce učitele s dětmi raného věku
Jaké kompetence musí mít učitel pracující s batolecí skupinou dětí?
Jaké je jejich prožívání, způsob učení?
POZORUJTE POHYBY DĚTÍ NA VIDEU OD ČASOVÉ STOPY 2:15 DO 4:50. Vidíte děti roční, tříleté a pětileté.
Pokud chcete můžete si vypracovat pracovní list k tomuto videu.
K tématu dále doporučuji naši knihu Svět pro děti do tří let
Raná péče a vzdělávání
Jak řeší zapojení dítěte do tří let někteří doma:
https://www.youtube.com/watch?v=ZTOHyaAtnmk
https://www.youtube.com/watch?v=O3h71gv7Uq4
Kurikulum v zahraničí:
Finsko
USA
https://www.bestfriendspreschool.com/
Prezentace k hodině
Mezinárodní trendy v posuzování kvality předškolního vzdělávání
Heckman, J. (2011). The Economics of Inequalty: The Value of Early Childhood Education. American Educator, 35(1), 31–35.
OECD. (2011). Starting Strong III: Early Childhood Education and Care. OECD. Dostupné z: http:/www.oecd.org/edu/earlychildhood
Syslová, Z., Borkovcová, I., & Průcha, J. (2014). Péče a vzdělávání dětí v raném věku. Wlters Kluwer.
Zde naleznete prezentaci k tématu
Kvalita školy, evaluace
Syslová, Z. (2012). Autoevaluace mateřské školy. Cesta ke kvalitě vzdělávání. Praha: Portál.
Syslová, Z., Borkovcová, I., & Průcha, J. (2014). Péče a vzdělávání dětí v raném věku. Praha: Wlters Kluwer.
Pro zájemce o rozšířené informace
Zde naleznete prezentaci k tématu
S tímto materiálem budeme pracovat na semináři
Autoevaluace v mateřské škole
Syslová, Z. (2012). Autoevaluace mateřské školy. Cesta ke kvalitě vzdělávání. Praha: Portál.
Zde naleznete prezentaci k tématu
S tímto materiálem budeme pracovat na semináři