Týden 1 - Úvod, zadání, studijní literatura.
Obsah kurzu a úkoly:
1) prostudovat povinnou literaturu (složka Studijní literatura a metodologická vodítka):
2) účast na on-line konferenci (sledovat alespoň 2 příspěvky a z nich vytvořit syntézu): - PROGRAMME : https://cla.univ-fcomte.fr/livret-sophie/LivretJE-Vfinale.pdf INSCRIPTION: https://cla.univ-fcomte.fr/journee-detude-en-ligne/
3) vytvořit ucelený online kurz v jedné z dostupných platforem (odkaz níže) k nácviku jedné z jazykových kompetencí. V popisu kurzu je potřeba zmínit tyto informace:
- jakému publiku je určen
- na jaké jazykové úrovni (vstupní úroveň)
- na jakou úroveň připravuje (výstupný úroveň)
- event. k jaké zkoušce/certifikátu připravuje
- další nezbytné informace k úspěšnému zvládnutí kurzu (příprava, úkoly, jejich odevzdávání, časová náročnost, frekvence, atp.)
Příklad:
https://elf.phil.muni.cz/elf3/course/view.php?id=6116
Bienvenue!
Tento elfový kurz slouží k přípravě na maturitu pro čtvrtý ročník gymnázia. Přepokládám tedy, že jeho studenti jsou po celou dobu, nebo aspoň po velkou většinu doby, kdy s ním pracují, v kontaktu s učitelem, a můžou tak snadno vyřešit případné nejasnosti týkající se kurzu. Z tohoto důvodu neobsahuje kurz úplně vyčerpávající instrukce.
Cílem je poskytnout studentům nejen dostatečný obsah k ústní maturitě z francouzského jazyka, ale i je seznámit s pestrou formou učení se nových slovíček a zjišťování nových informací (různé aplikace, podnětné webové stránky apod.), tak, aby byli dále schopni pokračovat i v samostudiu, a to i po skončení středoškolského vzdělání. Je doplněním školním výuky, tato témata se ve škole "projedou", ale hlavní těžiště je pak v samostudiu a záleží na zodpovědnosti každého jednoho žáka. Jednotlivé "lekce" jsou sice rozčleněny podle týdnů, nicméně časování celého kurzu je velmi flexibilní, aby se k nim mohli žáci libovolně vracet a pracovat dle svého tempa a uvážení.
Každá lekce obsahuje odkaz na aplikaci nebo stránku na procvičení slovíček, dále pak ilustrativní fota na popis obrázku k jedné z částí ústní maturity, otázky tvořící přibližnou osnovu a pak i dokument souvislého textu sloužící pro inspiraci a přesnější představu o náplni konkrétního tématu, nikoliv ovšem jako text k naučení se nazpaměť. Testování je řešeno úlohou na odevzdání na konci každého bloku, formou osobního deníku, kam může student psát buď svoje pocity a nápady týkající se tématu, nebo přímo fráze nebo slovíčka, které by určitě chtěl použít. Předpokládám, že přesné instrukce k psaní deníku dostanou v hodině.
K dispozici mají studenti i slovníček, na kterém mohou v průběhu školního roku společně pracovat. Na konci kurzu je pak test strukturou připomínající závěrečnou maturitní zkoušku.
použitá literatura: LISTÍKOVÁ, Renáta a Tomáš KLINKA. Francouzština - otázky a odpovědi nejen k maturitě. 2. přepracované vydání. Olomouc: INFOA, 2012. ISBN 80-7240-609-8.