Využití digitálních technologií ve speciální pedagogice

SAMR model a Kolo iPadagogiky

Název SAMR model je složen ze 4 slov. 

  • SUBSTITUTION (NAHRAZENÍ) 
  • AUGUMENTATION (ROZŠÍŘENÍ) 
  • MODIFICATION (ZMĚNA) 
  • REDEFINITION (ÚPLNÁ ZMĚNA)

Jde o to, jakým způsobem můžeme promyšleně zařadit ICT do výuky. 

V 1. fázi (S) ICT pouze nahrazuje standardní metody učení (knihu, papír a tužku, …). Nejsou v tom žádné další cíle. Místo psaní do sešitu píší třeba do tabletu, notebooku. Místo čtení klasické knihy čtu digitální knihu, … 

V 2. fázi (A) se již využívá možností, které dané zařízení umožňuje a nabízí. Do digitální knihy je možno přidat video, odkazy, interaktivní test apod. 

3. fáze (M) už se zaměřuje na jiné cíle výuky, které můžeme právě díky ICT technologiím naplňovat. Žáci si vytváří vlastní učební materiály, protože si informace umí sami vyhledat a zpracovat apod. 

Ve 4. fázi (R) již naplno využíváme možnosti ICT, díky kterým se můžeme zaměřit na úplně nové cíle. Nejen, že si děti vytváří své učební materiály, ale mohou si je sdílet, přistupovat k nim kdykoli a odkudkoli – 24/7.


Kolo iPedagogiky verze 5.0 (CZE) / 6.0 (ENG)

https://www.padagogy.cz/kolo-ipadagogiky-v-5-0-v-cestine-pro-ios-i-android/

PW CZE V5.0 Apple iOS SCREEN
PDF ke stažení

PW CZE V5.0 Android SCREEN
PDF ke stažení

PW ENG V6.0 COMBINED ios android
PDF ke stažení