Nástroje interpretace novomediálního díla I

Softwarové umění dnes: ukázky, interpretace, diskuse

Predstavíme si často citované a odkazované diela SW art, opakujúce sa v teoretických reflexiách umelcov a teoretikov, ktoré nazývame akýmsi kánonom softwarového umenia. Budú to predovšetkým umelecké diela s aspektom performatívnym, či zdôrazňujúce programovací jazyk ako estetickú kategóriu a diela glitchovej estetiky. Tieto diela podrobíme spoločne interpretácii a diskusii počas cvičenia.

Literatúra:
BURNHAM, Jack. Systems Esthetics. [online]. 1968. Reprinted from Artforum (September, 1968). [cit. 11. 11. 2015]. Dostupné z: <http://www.arts.ucsb.edu/faculty/jevbratt/classes_previous/fall_03/arts_22/Burnham_Systems_Esthetics.html>.

CRAMER, Florian. Digital Code and Literary Text. [online]. 2001. [cit. 3. 12. 2015]. Dostupné z: <http://www.netzliteratur.net/cramer/digital_code_and_literary_text.html>.

CRAMER, Florian. When writing executes itself. Poetry and Program Code. [online]. 2003. [cit. 3. 11. 2015]. Dostupné z: <http://cramer.pleintekst.nl/all/wenn_schrift_sich_selbst_ausf%FChrt/writing_executing_itself.rtf>.

COX, Geoff – McLEAN, Alex – WARD, Adrian. The Aesthetics of Generative Code. [online]. Paper delivered at the Generative Art 00 conference, Milan, 2000. [cit. 23. 10. 2015]. Dostupné z: <http://generative.net/papers/aesthetics/>.

FULLER, Matthew (ed.). Software Studies/ A Lexicon. Cambridge, Massachusetts: MIT Press, 2008, 334 s. ISBN 978-0-262-06274-9

GORIUNOVA, Olga – SHULGIN, Alexei. Glitch. In FULLER, Matthew (ed.). Software Studies/ A Lexicon. Cambridge, Massachusetts: MIT Press, 2008, 334 s. ISBN 978-0-262-06274-9. s. 111–114