Specifika výuky světové literatury na střední škole

Týden 2

Oidipus 1
PDF to download
Oidipus 2
PDF to download
Oidipus 3
PDF to download
Oidipus 4
PDF to download

2. Sofokles: Antigona

    a)  Čím Antigona rozporuje Kreontův zákon? Co ji k tomu motivuje?

    b)   Čím vysvětluje náčelník chóru Antigoninu neoblomnost?

    c) Čím Kreon Antigoně vyhrožuje? Co zůstává z jeho argumentů na samém konci ukázky?

    d) V čem Antigonin postoj anticipuje křesťanství?

Antigona 1
PDF to download
Antigona 2
PDF to download

3. Publius Ovidius Naso: Proměny, část Filemon a Baukis

     a)  Jaká pozitivní vlastnost Filemona  a Baukidy je zmiňována na začátku textu?

     b)  Doložte jejich chudobu.

     c)  Jaký zázrak se během návštěvy bohů odehrál?

     d)  Co bylo jejich společné přání před bohy?

     e) Jakou dojemnou metaforou je vyjádřena jejich věrná láska v závěru ukázky?

     f) Doložte využití metody rámcového vypravování, jak ho známe například z Boccacciova Dekameronu nebo Chaucerových Povídek Canterburských.

Filemon a Baukis a
PDF to download
Filemon a Baukis b
PDF to download